خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » سکرت چت تلگرام چیست؟ هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید!

اگر از کاربران تلگرام باشید قطعا نام سکرت چت تلگرام یا چت مخفی به گوشتان خورده است. قابلیت جالبی که تلگرام برای گفتگوی ایمن در اختیار کاربران خود قرار داده است. اما سکرت چت چیست؟ چه تفاوتی بین گفتگوی مخفی با چت معمولی دارد؟ اینها همه سوال هایی است که قطعا برای شما هم پیش آمده است. در این مطلب قصد دارم تا به پاسخ این سوال ها بپردازم و شما را با این ویژگی جالب آشنا کنم.

سکرت چت یکی از ویژگی های تلگرام می باشد که همانطور که از نام آن پیداست یک چت مخفی یا خصوصی برای افراد است. این چت قابلیت ها و محدودیت هایی دارد که طرفین خیالشان از مخفی بودن چت و اطلاعات رد و بدل شده راحت می باشد و کسی نمی تواند به حریم خصوصی آنها وارد شود یا از آن سوء استفاده کند.

سکرت چت تلگرام چیست

نحوه ایجاد سکرت چت تلگرام

در ابتدا سریع به سراغ اصل مطلب می رویم. چگونه باید چت مخفی در تلگرام ایجاد کنیمابتدا و قبل از هر چیزی تلگرام خود را آپدیت کنید. این ویژگی مربوط به نسخه های قبلی می شود اما امکان دارد باگ ها و مشکلات آن در نسخه های جدید رفع شده باشد. بنابراین برای جلوگیری از ایجاد هر گونه مشکلی تلگرام خود را آپدیت کنید.

سپس وارد برنامه تلگرام شوید. در نسخه های قبلی تلگرام به این صورت بود که در خود منوی تلگرام گزینه ای به نام new secret chat وجود داشت و تنها کافی بود بر روی ان کلیک کنید و سپس کاربر مدنظر خود را از بین لیست مخاطبین انتخاب کنید. به همین راحتی سکرت چت شما ایجاد می شود. اما اگر این گزینه برای شما در منو وجود نداشت روشی دیگری نیز برای انجام این کار است.

جلوگیری از اجرای خودکار تلگرام با راه اندازی گوشی بدون نیاز به نصب برنامه

ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. سپس باید به پنجره مخاطبی که قصد گفتگوی محرمانه با آن را دارید وارد شوید. اگر در حال حاضر چتی بین شما و مخاطب موردنظر انجام نشده است می توانید از بخش contacts آن را ایجاد کنید. سپس وقتی وارد صفحه چت شدید بر روی نام فرد مقابل در بالای صفحه کلیک کنید. سپس به صفحه ای هدایت می شوید که اطلاعاتی از پروفایل فرد به شما نمایش داده می شود. بر روی سه گزینه بالای صفحه کلیک کنید تا منوای برای شما باز شود. سپس بر روی گزینه start secret chat کلیک کنید و در آخر بر روی گزینه ok کلیک کنید. به همین راحتی سکرت چت تلگرام شما ایجاد شد.

نکته: در حال حاضر امکان ایجاد سکرت چت گروهی و چند نفره وجود ندارد و این گزینه تنها مربوط به گفتگوهای دو طرفه می باشد.

تفاوت گفتگوی محرمانه تلگرام با چت معمولی:

اما شاید برای شماهم سوال باشد که دقیقا این گفتگوی محرمانه چه تفاوتی با گفتگوی معمولی در تلگرام دارد؟ در ادامه این مطلب قصد دارم تا به برخی از این تفاوت ها بپردازم.

رمزگذاری سرتاسری

این ویژگی به این معنی است که تمام پیام های رد و بدل شده شما در چت رمزگذاری می باشد و هیچ دستگاه و فرد دیگری به غیر از طرفین نمی توانند به این پیام ها دسترسی داشته باشند. در این روش حتی خود سرور های تلگرام نیز از ماهیت پیام رد و بدل شده با خبر نیستند و همین موضوع امنیت آن گفتگو را به شدت بالا می برد و خیال افراد را راحت می کند.

خدمات خرید ممبر واقعی تلگرام زر ممبر

رمزگذاری فایل ها

علاوه بر اینکه تمام پیام های رد و بدل شده به صورت سر تا سری رمزگذاری می شوند فایل هایی که شما رد و بدل می کنند مانند عکس و ویدیو و ویس نیز به شکل سرتاسری رمزگذاری می شود و هیچ فرد و دستگاه دیگری  نمی تواند این فایل ها را شناسایی کند.

عدم مشاهده در دیگر دستگاه ها

یکی از قابلیت هایی که امنیت را به شدت بالا می برد عدم مشاهده در دستگاه های دیگر است. یعنی برای مثال اگر شما گفتگوی مخفی را در گوشی خود شروع کرده باشید نمی تواند از طریق تلگرام دکستاپ به آن دسترسی داشته باشید. در واقع شما تنها با همان دستگاهی که گفتگو را آغاز کردید می توانید به سکرت چت دسترسی داشته باشید.

عدم امکان فوروارد کردن پیام ها

در سکرت چت تلگرام هیچ یک از دو طرف نمی توانند پیام های ارسالی را فوروارد کنند و همین موضوع باعث می شود تا امنیت چت همیشه حفظ شود و فرد نتواند از پیام های ارسالی سوء استفاده کند.

مخفی کردن شماره در تلگرام در عرض 1 دقیقه!

مشخص کردن اسکرین شات

یکی دیگر از ویژگی های بسیار جذاب این قابلیت در تلگرام که در واقع نام گفتگوی محرمانه کامل کرد است مشخص کردن اسکرین شات است. یعنی اگر شما یا طرف مقابل از گفتگوی شما اسکرین شات بگیرد برای طرف مقابل با عبارت took a screen shot مشخص می شود و فرد باخبر می شود که طرف مقابل از چت آنها اسکرین شات گرفته است.

پاک شدن پیام ها

یک قابلیت جالب دیگر حذف پیام ها به صورت خودکار است. یعنی شما می توانید مشخص کنید که مثلا بعد از گذشت یک دقیقه پیام به صورت خودکار حذف شود. این حذف شدن چه برای دستگاه شما و چه برای دستگاه فرد مقابل رخ می دهد. یعنی پیام در هر دو دستگاه پاک می شود.

معرفی بهترین ربات تبدیل گفتار به متن تلگرام رایگان و بدون محدودیت

در این مطلب به سکرت چت تلگرام و تفاوت آن با چت معمولی پرداختیم. واقعا قابلیت جالبی به حساب می آید و می تواند امنیت را تا حد زیادی برای طرفین در گفتگو تامین کند.