خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » معرفی بهترین ربات تبدیل گفتار به متن تلگرام رایگان و بدون محدودیت

شاید شما هم تا به حال دلتان خواسته باشد که گفتار خود را به متن تبدیل کنید. یعنی بدون هیچگونه زحمتی حرف بزنید و نوشته آن را دریافت کنید و برای دریافت بفرستید تا خودتان از آن استفاده کنید. یکی از جاهایی که خیلی این خواسته به چشم می آید محیط تلگرام است. سرویس های تبدیل گفتار به متن مختلف وجود دارند که حالا یا اپ هستند یا سایت که خیلی راحت می توانید با استفاده از آنها این کار را انجام دهید. ولی اینکه از یک ربات تبدیل صورت به متن تلگرام استفاده کنید و در همان محیط صوت های خود را به متن تبدیل کنید شاید بسیار جالب تر و جذاب تر باشد.

تلگرام امروزه یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در دنیا به حساب می آید. این پیام رسان از محبوبیت فوق العاده در نزد ما ایرانیان برخوردار است و می توان گفت که برترین اپ پیام رسان در حال حاضر در ایران به حساب می آید. یکی از قابلیت های جالب این پیام رسان ربات های آن هستند که هر کدام مانند یک اپ عمل می کنند و شما را از شر نصب کردن یک اپ جدید برای یک کار کوچک راحت می کنند. به لطف پیشرفت فناوری حالا می توانیم از سرویس های تبدیل گفتار به متن در خود تلگرام استفاده کنیم و خوشبختانه ربات های خوبی با کیفیت قابل قبول و مناسبی نیز در این عرصه فعالیت می کنند.

ربات تبدیل صوت به متن تلگرام

ربات تبدیل گفتار به متن تلگرام چیست؟

ربات های تبدیل گفتار در واقع به یک سرویس و موتور شناسایی گفتار متصل هستند که حالا این سرویس می تواند برای یک شرکت بزرگ مانند گوگل باشد یا اینکه توسط خود آن شرکت ساخته شده باشد. این ربات ها ابتدا فایل صوتی را در فرمتی که خود قبول دارند از شما میگیرند. سپس آن را به فایل و فرمت مدنظر خود تبدیل می کنند و در اختیار سرویس تشخیص گفتار قرار می دهند. این سرویس با دیتابیسی که دارد سعی در تشخیص گفتار شما دارد تا بتواند تک تک صوت های شما را به متن تبدیل کنید. سپس پس از پردازش نهایی فایل صوتی قابل ادیت در اختیار شما قرار میگیرد.

افزایش ممبر گروه – بهترین روش برای افزایش تعامل در گروه های تلگرامی!

شاید تا به اینجا همه چیز ساده به نظر برسد اما باید بگویم که متاسفانه سرویس های خیلی زیادی در این عرصه فعالیت ندارند و دلیل این موضوع نیز سخت و حرفه ای بودن این فناوری می باشد. در واقع هر شرکتی توان تولید و استفاده از این فناوری را ندارد و هنوز سرویس های تبدیل گفتار به متن در لول پایینی قرار دارند. این سرویس ها برای زبان انگلیسی با کیفیت قابل قبولی کار می کنند اما برای زبان فارسی بسیاری از این سرویس ها یا کار نمی کنند یا اینکه غلط های زیادی دارند. به همین دلیل نمی توان خیلی ربات خوبی برای زبان فارسی پیدا کرد. اما ما تمام تلاش خود را کردیم و با تحقیقات فراوان یکی از بهترین گزینه های موجود که کیفیت قابل قبولی برای زبان فارسی داشته باشد را پیدا کردیم.

بهترین ربات تبدیل صورت فارسی به متن

در گذشته چند تا ربات خوب در این زمینه فعالیت می کردند که متاسفانه از دسترس خارج شدند و دیگر سرویس نمی دهند. اما حالا یک ربات عالی به نام voicy وجود دارد که به علت قابلیت های مختلف و کیفیت بالایی که دارد می تواند بهترین گزینه موجود برای استفاده باشد.

ربات voicy ساده بسیار زیادی دارد و اصلا شما را در این فرایند گیج نمی کند و کار کردن با ان نیز بسیار ساده است. خوشبختانه این ربات هنوز از دسترس خارج نشده است و می توان از آن استفاده کرد. همچنین ویژگی ای که این ربات را از سایر ربات های موجود متمایز می کند سرعت بسیار بالا و دقت بالا است. همچنین این ربات برای شما امکان تبدیل زبان انگلیسی به فارسی را دارد و از 50 زبان مختلف دنیا نیز پشتیبانی می کند.

ربات ویسی برای بالا بردن کیفیت خود از سه موتور گفتار مختلف یعنی: wit.ai، Yandex speechkit، گوگل اسپیج کمک می گیرد که شما می توانید هر لحظه که خواستید موتور گفتار آن را تغییر دهید تا از متن با دقت بالاتری برخودار شوید.

فقط کافی است ابتدا تلگرام خود را باز کنید. سپس در قسمت جستجو نام voicybot را سرچ کنید تا این ربات را پیدا کنید. حالا تنها کافی است آن را استارت کنید. در اولین استارت به شما گزینه ای به نام /engine نشان می دهد که ابتدا باید روی آن کلیک کنید و موتور تبدیل مدنظر خود را انتخاب کنید. سپس به شما گزینه /language را نمایش می دهد که با کلیک روی آن لیستی از زبان های مختلف نمایش داده می شود. حالا شما باید بین این زبان ها فارسی یا همان Persian (Iran) را پیدا کنید. حالا دیگر ربات آماده به کار است و شما می توانید از ان استفاده کنید.

همچنین شما می توانید از سایت ها و سرویس های این خدمات مانند: www.speechtexter.com نیز استفاده کنید.

تبدیل صوت به متن

در این مطلب سعی کردیم تا شم را به فناوری تبدیل گفتار به متن و بهترین ربات تبدیل گفتار به متن تلگرام آشنا کنیم. امیدوارم که این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر شما نیز ربات خوبی در این زمینه می شناسید آن را در قسمت کامنت ها معرفی کنید.