خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » قابلیت IFTTT تلگرام و کاربرد های آن (چگونه از آن استفاده کنیم؟)

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از قابلیت های جدید این برنامه که شاید بسیاری از ما بی خبر هستیم قابلیت IFTTT تلگرام می باشد. اما این قابلیت دقیقا چیست؟ چه کاربردی دارد؟ چگونه باید از  ifttt استفاده کرد؟ و…. اینها همه سوال هایی هستند که شاید همین الان در ذهن شما هم به وجود آمده باشد. در ادامه قصد داریم دقیقا به همین سوال ها پاسخ دهیم. با زر ممبر فروشگاه ممبر تلگرام تا انتها همراه باشید.

شاید تلگرام به اندازه واتساپ محبوب نباشد اما قطعا در لیست برترین پیام رسان ها جز 3 گزینه اول به حساب می آید. حداقل در ایران این پیام رسان قبل از فیلتر شدن محبوبیت بسیار بالایی داشت و در ایران رتبه و جایگاه اول را برای خود کرده بود. اما دلیل این محبوبیت و پیشرفت دقیقا چه بوده است؟ تلگرام همیشه به لطف قابلیت ها و آپدیت های مختلف خود در بین مردم محبوبیت بیشتری بدست می آورد. تیم سازنده این برنامه همواره در حال تلاش هستند تا قابلیت های کوچک و بزرگی را به این پیام رسان اضافه کنند. در میان این قابلیت های شاید گزینه هایی باشند که حتی نام آنها به گوش شما نخورده باشد.

یکی از این قابلیت ها ifttt می باشد که شما می توانید با استفاده از آن کارهای مختلفی بکنید و بین تلگرام و دیگر سرویس ها تعاملات مختلفی را ایجاد کنید. اگر تا الان دقیقا متوجه آن نشدید نگران نباشید در ادامه بسیار بهتر و کامل تر به آن خواهیم پرداخت.

قابلیت IFTTT تلگرام

قابلیت ifttt تلگرام چیست؟

واژه ifttt به معنی اگر این پس آن است. شاید با خواندن آن متوجه مفهوم آن نشوید. این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بتوانید قابلیت های شرطی مختلفی را ایجاد کنید. در تلگرام این قابلیت به شما این امکان را می دهد که بتوانید قابلیت های شرطی همراه با تعامل با دیگر برنامه ها را ایجاد کنید. به زبان خیلی ساده تر شما می توانید کنترل برخی از امور و قابلیت های برنامه های دیگر را در تلگرام بر عهده بگیرید. برای مثال می توانید ناتیفیکیشن های یک برنامه را درون تلگرام دریافت کنید.

زر ممبر مرکز خدمات خرید ممبر واقعی گروه، خرید ممبر فیک گروه

این موضوع زمانی جالب تر می شود که بدانید که تلگرام قابلیت ارتباط با بیش از 360 سرویس دیگر را فراهم کرده است که شما می توانید دستور های شرطی مختلفی را بین این برنامه ها ایجاد کنید. دیگر توضیح دادن کافی است و بهتر به نحوه استفاده از این قابلیت بپردازیم.

چگونه از ربات ifttt استفاده کنیم؟

تیم تلگرام با همکاری با ifttt به شما این امکان را می دهد که با وارد کردن اپلت های مختلفی از امکانات خاصی استفاده کنید. برای مثال می توانید پلی لیست اهنگ های اسپاتی فای خود را با کانال یا گروهی به اشتراک بگذارید یا اینکه پستی در اینستاگرام منتشر شد لینک آن در کانال یا گروه به اشتراک گذاشته شود.

برای شروع به کار شما باید ابتدا به این قسمت بروید و در سایت ifttt یک اکانت بسازید. می توانید خیلی راحت با یک جیمیل به سرعت یک اکانت برای خود بسازید. دقت کنید که این اولین و مهم ترین مرحله است و شما حتما باید این کار انجام دهید تا بتوانید از قابلیت IFTTT تلگرام بهرمند شوید.

پس از اینکه این اکانت را ساختید فقط کافی است تا نام ifttt را در تلگرام خود سرچ کنید تا به ربات آن در تلگرام هدایت شوید. پس از اینکه وارد ربات شدید روی گزینه استارت کلیک کنید تا ربات برای شما یک لینک را ارسال کند. روی این لینک کلیک کنید و از میان اپلت های مختلف روی یکی کلیک کنید تا وبسایت از شما نام کاربری و رمز عبور حساب ifttt را بخواهد. بعد از اینکه این دو را وارد کردید باید روی ok کلیک کنید تا دوباره به خود تلگرام باز گردید.

حالا باید روی گزینه authorize ifttt کلیک کنید تا وبسایت به ربات شما وصل شود. حالا باید به وبسایت برگردید و اپلت موردنظر خود را انتخاب کنید. دقت کنید که ممکن است شما در همان ورود اول کارتان تمام شود و به مراحل بعدی بروید چون امکان دارد که اطلاعات اکانت شما قبلا در مرورگر ذخیره شده باشد. اما اگر مستقیم نرفتید حالا با انجام کارهای بالا این اتفاق افتاده است.

ریلز اینستاگرام چیست؟ آموزش reels از صفر تا صد

بعد از اینکه دوباره وارد سایت شدید و اپلت مورد نظر را انتخاب کردید وارد یک صفحه می شود که باید سوویچ فعال سازی آن را روشن کنید یعنی آن را turn on کنید. و سپس گزینه ok را بزنید. حالا این اپلت فعال شد و شما از ان استفاده می کنید.

تمام فرایند های بالا می تواند کمی کوتاه یا بلند شود ولی مراحل اصلی آن یعنی ساخت اکانت، ورود به ربات، ورود به سایت، انتخاب اپلت، روشن کردن آن و اوکی کردن برای همه یکی است.

چگونه اپلت خود را بسازیم؟

شما حتی می توانید اپلت خود راهم بسازید. برای این کار باید وارد سایت و حساب کاربری ifttt شوید و سپس به صفحه https://ifttt.com/create بروید و در اینجا شما آموزش های مورد نیاز به زبان ساده برای ساخت اپلت را خواهید دید. این کار چندان سخت نیست اما وقت گیر است. اگر ایده خلاقانه ای دارید می توانید اپلت مدنظر خود را بسازید.

در این مطلب به شما نحوه استفاده از قابلیت ifttt تلگرام گفته شد امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. اگر سوالی یا ابهامی دارید در بخش کامنت ها سوال را مطرح کنید.