خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » ریلز اینستاگرام چیست؟ آموزش reels از صفر تا صد (آپدیت 2021)

دیگر اینستاگرام را همه رو می شناسیم. این اپ یکی از محبوب ترین برنامه های شبکه های اجتماعی در کل جهان به حساب می آید. تیک تاک یکی از اصلی ترین رقیب های این برنامه به حساب می آیند که در این چند ساله از نظر دانلود از اینستاگرام پیشی گرفته است. اینستاگرام نیز برای اینکه بتواند با این اپ رقابت کند به کاربران خود قابلیت های مشابه تیک تاک ارائه کرده است که بتوانند درون اینستاگرام خیلی راحت همان ویدیو هایی که در تیک تاک می سازند را بسازند. این قابلیت ریلز اینستاگرام نام دارد و اینستاگرام از چند وقت پیش وعده آن را داده بود اما مدت زمان کمی می گذرد که این قابلیت رونمایی شده است و همه افراد می توانند از آن استفاده کنند. اگر با این قابلیت آشنایی ندارید در ادامه قرار است شما را با آن آشنا کنیم.

تیک تاک یک برنامه شبکه اجتماعی ویدیو به حساب می آید که افراد درون آن ویدیو های مختلفی از سناریو های مختلف و چالش های مختلفی ضبط می کنند و آن را با موزیک و افکت های مختلفی ترکیب می کنند و منتشر می کنند. قطعا شما نیز در این چند وقت ویدیو های زیادی در اینستاگرام با لگوی tiktok مشاهده کردید که این موضوع نشان از محبوبیت بالای این برنامه به حساب می آید. حال اینستاگرام قابلیتی مشابه آن را ایجاد کرده است. اما آیا واقعا این قابلیت در اندازه تیک تاک است یا نه؟

قابلیت ریلز اینستاگرام

تیک تاک محبوبیت بسیار بالایی بدست آورد است در طی این چند سال اما به دلایل مختلفی و برخی اشتباهات قدرت رقابت آن دیگر کم شده است و کاربران آن دارند به سمت اپ های دیگر کوچ می کنند. در این بین برنامه های مختلفی از این فرصت استفاده کردند تا این حجم از کاربران را برای خود کنند. اینستاگرام نیز یکی از آنهاست که با توجه به محبوبیت و مخاطبین و بودجه های بسیار زیادی که دارد می توان امیدوار بود که این قابلیت در آینده رشد بسیار زیادی بکند.

ریلز اینستاگرام

تفاوت ریلز با استوری در چیست؟

ریلز اینستاگرام ویدیو هایی است که حداکثر می تواند 15 ثانیه باشد. بنابراین شباهت آن به استوری بسیار زیاد است. پس دقیقا تفاوت این دو در چیست؟ تفاوت استوری با ریلز در بخش های بعدی مشخص می شود. یعنی شما ویدیو های ریلز را می توانید با یک سری افکت های مخصوصی ترکیب کنید و بعد به آن موزیک اضافه کنید و تمام این فرایند در خود اینستاگرام انجام می شود.

چگونه از قابلیت ریلز اینستاگرام استفاده کنیم؟

برای استفاده از قابلیت ریلز شما باید ابتدا اینستاگرام خود را به جدید ترین نسخه موجود آپدیت کنید تا این قابلیت برای تان ظاهر شود. سپس به صفحه اصلی اینستاگرام خود مراجعه کنید و بر روی آیکون پروفایل خود کلیک کنید تا به صفحه استوری بروید. در آنجا می توانید در میان گزینه های مختلف reels را مشاهده کنید و سپس ویدیو مدنظر خود را ضبط کنید. در صفحه ضبط ویدیو گزینه هایی وجود دارد که شما می توانید از آنها استفاده کنید و ویدیو های خود را ویرایش کنید.

زر ممبر مرکز خدمات خرید ممبر فیک

قابلیت های reels اینستاگرام:

ریلز در ابتدا به شما 4 قابلیت مختلف می دهد که می توانید از آنها استفاده کنید. گزینه اول که با آیکون موزیک نمایش داده شده برای اضافه کردن موزیک به ویدیو مدنظر بود. در اینجا شما می توانید از بین یک کتابخانه بزرگ از موزیک های مختلف یکی را انتخاب کنید. همچنین می توانید از قابلیت متن موزیک نیز استفاده کنید که متن موزیک مورد نظر روی ویدیو شما ظاهر شود.

گزینه بعدی مربوط به سرعت ویدیو است. شما می توانید سرعت ویدیو را کم یا زیاد کنید و سپس آن را انتشار دهید. اینکه دقیقا روی چه سرعتی بگذارید بستگی به محتوای شما و سلیقه شما دارد.

گزینه سوم مربوط به افکت های اینستاگرام است. در اینستاگرام شما افکت های زیادی از جمله افکت هایی که بخش استوری نیز دیدید مشاهده می کنید که تعداد آنها واقعا زیاد است و شما می توانید در بین آنها افکت های مدنظر خود را پیدا کنید.

در حال حاظر شاید افکت های ریلز اینستاگرام در حد و اندازه تیک تاک نباشد اما بدون شک تنوع بالای آن می تواند موجب شود تا شما حداقل یک فیلتر جذاب برای محتوای خود پیدا کنید.

نحوه آپلود ویدیو بیشتر از 1 دقیقه در اینستاگرام ( 4 روش خیلی راحت)

قابلیت چهارم نیز تایمر است که شما می توانید تنظیم کنید که ویدیو سر تایم مشخص قطع شود. البته این تایمر تنها 15 ثانیه دارد و قبل از شروع نیز شمارش معکوس دارد که می تواند باعث شود تا شما در جای مناسب قرار بگیرید.

در آخر شما می توانید بعد از ساخت ویدیو مدنظر آن را منتشر کنید. و با کاربران دیگر به اشتراک بگذارید.

کلام آخر

شاید هنوز قابلیت ریلز در حد و اندازه تیک تاک نباشد و برای رقابت با آن کافی نباشد اما همه ما دیگر اینستاگرام را می شناسیم و می دانیم که می توانید در آینده قابلیت ها و ویژگی های بسیار جالب دیگری اضافه کند که باعث شود یکی از گزینه های بسیار خود در مقابل تیک تاک به حساب بیاید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.