خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » آموزش ارسال پیام حذف شونده در تلگرام خیلی راحت (آپدیت شد)

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران به حساب می آید و در جهان نیز طرفداران بسیاری زیادی دارد. این طرفداران و حجم بالای محبوبیت به لطف تیم توسعه آن است که همواره قابلیت های جدید و جالبی را به این برنامه اضافه می کنند. به جرعت می توانم بگویم که قابلیت هایی در تلگرام وجود دارد که شما حتی از وجود آن نیز باخبر نیستید. یکی از این قابلیت های پیام های حذف شونده است. در ادامه قصد داریم تا شما را با نحوه ارسال پیام حذف شونده در تلگرام آشنا کنیم. بنابراین اگر می خواهید با این قابلیت جالب آشنا شوید تا انتها همراه ما باشید.

تلگرام در آپدیت جدید خود یعنی در نسخه 4.2 قابلیت های مختلفی را به اپ خود اضافه کرده است که یکی از اصلی ترین آنها قابلیت ارسال پیام حذف شوند در تلگرام است که با استفاده از آن می توان کارهای جدید در تلگرام انجام دهد. این قابلیت در فضای مجازی به ارسال پیام های جاسوسی یا محرمانه نیز مشهور هستند. در واقع بر اساس آپدیت جدید تلگرام و قابلیت جدید آن شما این قابلیت را دارید که بتوانید پیام های مشخصی را برای دیگران ارسال کنید که بعد گذشت مدتی به صورت خودکار پاک بشوند. بله درست شنیدید. تنها کافی است یک پیام را با استفاده از این قابلیت ارسال کنید تا بعد از گذشت مدتی به طور خودکار حذف شود.

معرفی پیام رسان سیگنال – چرا همه از واتساپ به سیگنال می روند؟

ارسال پیام حذف شونده در تلگرام

ارسال پیام های حذف شونده در تلگرام

این قابلیت که self-destruct نام دارد به شما این قابلیت را می دهد که خیلی راحت بتوانید یک پیام که در حال حاضر باید متن باشد را زمان بندی که کنید که بعد از گذشت مدتی حذف شود. در حال حاضر مثل اینکه این قابلیت تنها برای تصاویر وجود دارد و شاید امکان آن برای فیلم نیز فراهم شود. اما شما چگونه می توانید از این قابلیت استفاده کنید؟ چگونه باید پیام های نابود شونده در تلگرام ارسال کنید؟ در ادامه به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

برای اینکه شما بتوانید از این قابلیت استفاده کنید باید مراحل زیر را با ما انجام دهید. دقت کنید که تمام مراحل را مانند ما انجام دهید تا با مشکلی رو به رو نشوید.

  • ابتدا برنامه تلگرام را دانلود کنید. اگر آن را در گوشی خود دارید که هیچ نیازی به دانلود آن نیست اما اگر آن را ندارید می توانید همین الان آن را از گوگل پلی و اپ استور دانلود کنید. بهتر است از مارکت های معتبر دانلود کنید تا از سالم بودن فایل اطمینان حاصل فرمایید.
  • حالا برنامه تلگرام را باز کنید و وارد گفتگوی مدنظر خود شود. بعد از اینکه وارد گفتگوی مدنظر خود شدید باید گزینه ارسال فایل را انتخاب کنید تا به منوی ارسال انواع فایل ها دسترسی داشته باشید.
  • حالا تنها کافی است از بین عکس یا ویدیو  هایی که دارید یکی را انتخاب کنید تا به صفحه تنظیمات آن هدایت شوید. حالا تنها کافی است از بین گزینه های مختلفی که وجود دارد در پایین روی آیکون ساعت کلیک کنید.
  • این آیکون به شما این قابلیت را می دهد که می توانید با استفاده از آن یک بازه زمانی را مشخص کنید. این بازه می توانید بین 1 ثانیه الی 1 دقیقه باشد. پس از انتخاب بازه زمانی مورد نظر تنها کافی است که روی گزینه done لمس کنید تا تغییرات ذخیره شود.
  • حالا باید روی آیکون ارسال کلیک کنید تا عکس یا ویدیو شما آپلود و سپس ارسال شود.

به همین راحتی شما یک پیام حذف شونده ارسال کردید. حالا بعد از زمانی که شما مشخص کردید این پیام هم برای شما و هم برای طرف مقابل حذف می شود.

اما نکته جالبی که بهتر است بدانید این است که این قابلیت این امکان را دارد که اگر کسی از روی عکس یا ویدیو شما اسکرین شات گرفته باشد به شما اطلاع دهد که این موضوع می تواند برای بسیاری از افراد جالب باشد.

حالا شما می توانید برخی از تصاویر خیلی خصوصی یا مهم را برای افراد ارسال کنید و به آنها فرصت داشتن آن را ندهید تا تنها بعد از اینکه آن را دیدن پیام حذف شود و دیگر نتوانند آن را مشاهده کنند.

خدمات خرید نظرسنجی تلگرام، خرید ممبر اجباری زر ممبر

نکاتی که باید درباره ارسال تصاویر self destruct بدانید:

اولین و مهم ترین نکته ای باید بدانید این است که تمام مراحل با در تلگرام اصلی انجام شد. از آنجایی که بسیاری از افراد از برنامه های جانبی تلگرام مانند تلگرام ایکس و تلگرام طلایی و…. استفاده می کنند باید بگویم که اگر می خواهید این آموزش برای شما به درستی کار کنید حتما نسخه اصلی تلگرام را نصب کنید.

دومین نکته این است که این قابلیت در نسخه 4.2 اضافه شده است و مدام پیشرفت کرده است بنابراین اگر می خواهید از آن بدون هیچ گونه ایرادی استفاده کنید بهتر است تلگرام خود را به بروز رسانی کنید.

کلام آخر

در این مطلب به شما نحوه ارسال پیام حذف شونده در تلگرام را آموزش دادیم. امیدوارم که این مطلب برایتان کاربردی و مفید بوده باشد.