خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام (چه زمانی بازدهی بیشتری می گیریم؟)

ساخت یک کانال تلگرامی می تواند موجب رشد کسب و کار شما و افزایش درآمد شما شود. اما ساخت کانال تازه اول راه است. مرحله بعدی تولید محتوا و انتشار پست است. یکی از دغدغه هایی که بسیاری از افراد در این مرحله دارند این است که دقیقا نمی دانند چه زمانی برای انتشار پست در تلگرام به موقع است. به طور کلی یکسری ساعات خاص وجود دارد که در این ساعات مردم بیشتر از به سراغ تلگرام می روند. در این مطلب قصد داریم تا بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام را به شما بگوییم و باهم برسی ای برای ساعت های مختلف داشته باشیم.

تلگرام یک پیام رسان است که به لطف کانال ها و گروه ها محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده است و دیگر فقط به عنوان یک پیام رسان مورد استفاده قرار نمی گیرد. مردم در ساعات مختلف از تلگرام استفاده می کنند اما برخی ساعات هستند که معمولا بیشتر مردم به سمت تلگرام سرازیر می شوند. اگر شما در این ساعات پست بگذارید احتمال اینکه بازدهی بیشتری بگیرید بسیار زیاد است.

چه زمانی در تلگرام پسا بگذاریم

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام

قبلا در مقاله ای به بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام پرداختیم. در اینستاگرام یک ساعت ثابت وجود دارد که معمولا بیشترین بازدهی را می دهد. اما در تلگرام موضوع کمی متفاوت است و با توجه به محتوای کانال ساعاتی که بازدهی بیشتری دارند کمی فرق می کند.

اگر می خواهید واقعا در تلگرام موفق شوید و به جایی برسید بهتر است حتما روزی 1 پست را بگذارید. روزی یک پست حداقل کاری است که شما می توانید انجام دهید تا کانالتان رشد کند. البته بهتر است در صورت امکان این عدد را به 2 یا 3 ارتقا دهید. بیشتر از 3 پست نیز با توجه به موضوع کانال می تواند موجب شود تا افراد از کانال شما لیو دهند. بنابراین هر روز خود را مجبور کنید که هر طوری شده حداقل یک پست بگذارید.

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای اکثر کانال ها

طبق برسی های مختلفی که انجام شده مشخص شده که یک سری ساعات کلی وجود دارد که معمولا بازدهی بالایی دارند. ساعاتی که بیشتر کانال های معروف در آن اقدام به گذاشتن پست می کنند 14 تا 17 و 20 تا 24 است. در این ساعات معمولا افراد بیکار هستند و به همین دلیل بیشتر در تلگرام و شبکه های اجتماعی مشغول به گشت و گذار هستند. بدترین تایمی که می توانید پست بگذارید ساعت 12 الی 1 است چون معمولا بیشتر افراد در این تایم کار دارند و اصلا وقت نمی کنند تا پست شما را ببینند.

آموزش ارسال پیام حذف شونده در تلگرام خیلی راحت

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های بانوان

خانم ها معمولا در طول روز آزادی بیشتری دارند و تایم هایی که آنها در تلگرام وقت می گذارند بسیار بیشتر است. تمام کانال هایی که بیشتر مخاطبین آن از خانم ها تشکیل شده است مانند: مد، زیورآلات و آشپزی و… بهتر است تا در تایم های 10 تا 11، 16 تا 18، 21 تا 24 پست بگذارند. همچنین پیشنهاد می شود که در ساعات 18 الی 20 پستی منتشر نکند چون احتمال اینکه بازدهی بسیار پایینی بگیرند وجود دارد.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های سرگرمی

کانال های سرگرمی معمولا در اکثر ساعات مورد توجه قرار میگیرند و بیشتر پست های آنها بازدهی خوبی دارد. اما بهترین تایم ساعت 14 الی 17 و ساعت 20 الی 23 است. در این تایم معمولا جوانان و نوجوانان بیشتر در تلگرام وقت می گذارند و پست های مورد استقبال بیشتری قرار میگیرند.

بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای کانال های آموزش، هنری

متاسفانه کانال های آموزش و هنری و… کمتر مورد توجه قرار میگیرند و در بسیاری از ساعات روز بازخورد اصلا خوبی ندارند. ساعت 10 الی 12 صبح و ساعت 20 الی 22 شب جز بهترین ساعات برای این نوع کانال ها به حساب می آید.

در این سبک از کانال ها تحت هیچ عنوان قطعی محتوا نداشته باشید چون در صورتی که چند روز محتوای شما قطع شود با افت فوق العاده شدیدی رو به رو می شوید که شاید تمام زحمات شما را از بین ببرد.

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های اخبار

کانال های اخبار معمولا ساعت نمی شناسند و هر موقع که خبر آمد باید آن خبر را در تلگرام منتشر کنند. اما این کانال ها معمولا در 11 الی 1 صبح و 19 الی 21 شب بهترین بازدهی ممکن را می گیرند.

خدمات خرید ممبر واقعی تلگرام ، خرید ممبر واقعی گروه زر ممبر

بهترین زمان پست گذاشتن برای کانال های فروشگاهی

کانال های فروشگاهی سخت ترین نوع کانال ها هستند چون معمولا در ابتدا منتشر کردن پست بازدهی چندان خوبی نمی گیرند و به مرور بازدهی پست مشخص می شود. اما ساعات 11 الی 1  و 15 الی 17 و 19 الی 22 جز بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای کانال های فروشگاهی به حساب می آیند.

کلام آخر

در این مطلب به بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام برای مدل های مختلفی از کانال ها اشاره کردیم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد. به نظر شما بهترین زمان پست گذاشتن در تلگرام چه ساعتی است؟