خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » آموزش دسته بندی چت ها در تلگرام اصلی! (با توجه به آپدیت جدید تلگرام)

قطعا این روز ها تلگرام به یکی از مهم ترین برنامه های گوشی هر فردی تبدیل شده است. فرقی نمی کند برای چه از ان استفاده می کنید. دیگر در دنیای بی حد تلگرام به لطف ربات ها و کانال ها و گروه های مختلفش هر چیزی می توان پیدا کرد و درست مانند یک وب مجزا برای بسیاری از افراد می ماند. اما شاید شماهم مانند من باشید که کانال ها و گروه های زیادی را دنبال کرده باشید ولی تعداد آنها آنقدر زیاد شدهاست که مدیریت کردن آنها برایتان تبدیل به یک کابوس شده است. در این مطلب قصد دارم تا به نحوه دسته بندی چت ها در تلگرام بپردازم. بنابراین اگر شماهم می خواهید چت های درون تلگرام خود را دسته بندی کنید و خیلی راحت تر به آنها دسترسی داشته باشید تا انتهای این مطلب را بخوانید.

در ابتدا برای دسته بندی کردن چت ها در تلگرام تنها یک گزینه به نام آرشیو وجود داشت که البته برای این کار ساخته نشده بود ولی برخی افراد از آن برای کمتر کردن گفتگوها در صفحه اصلی چت خود استفاده می کردند. اما این روش تنها یک پوشه در اختیار شما می گذاشت و نمی توانست چندان پاسخگوی نیاز شما باشد. تا اینکه بالاخره تلگرام با توجه به درخواست زیاد کاربران به فکر افتاد و این قابلیت را اضافه کرد.

گروه بندی چت ها در تلگرام

نحوه‌ی دسته بندی چت ها در تلگرام

برای اینکه بتوانید چت های خود را دسته بندی کنید باید ابتدا تلگرام خود را آپدیت کنید. این قابلیت چند وقتی است که به تلگرام اضافه شده است اما اگر خیلی وقت است که تلگرام خود را آپدیت نکردید امکان دارد که از این امکان بی بهره باشید.

چگونه استیکر خودمان را بسازیم؟ آموزش ساخت استیکر خودتان

حالا وارد تلگرام خود شوید. سپس در صفحه اصلی بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.حالا منوی اصلی تلگرام برای شما باز می شود. بر روی گزینه Settings کلیک کنید تا به صفحه تنظیمات تلگرام هدایت شوید. در اینجا بخشی به نام folder یا پوشه را مشاهده می کنید که با کلیک بر روی آن به بخش پوشه ها هدایت می شوید.

در این صفحه فولدر های شما را از قبل نشان می دهد. برای ایجاد فولدر باید بر روی گزینه create new folder کلیک کنید. حالا در بخش name یک نام برای پوشه خود انتخاب کنید. سپس باید بر روی گزینه add chats کلیک کنید. حالا می توانید از گزینه های مختلف استفاده کنید و چت های دلخواه خود را وارد این پوشه کنید.

Chat type:

  • گزینه contact مربوط به تمام مخاطبین شما می شوید.
  • گزینه non contact مربوط به همه چت هایی می شود که مخاطبین شما نیستن.
  • گزینه groups: مربوط به تمام گروه هایی می شود که در آنها عضو هستید.
  • گزینه channels: مربوط به تمام کانال هایی می شود که در آن عضو هستید.
  • گزینه Bots: مربوط به تمام بات هایی می شود که از آنها استفاده می کنید.

با استفاده از این گزینه می توانید خیلی راحت تر چت های خود را انتخاب کنید و به دسته بندی چت ها در تلگرام بپردازید. اما اگر چت های خاصی مدنظرتان است می توانید از طریق بخش chats تک تک آنها را انتخاب کنید. بعد از اتمام کار بر روی گزینه save کلیک کنید و حالا کار تمام است و شما پوشه مدنظر خودتان را ساختید.

همچنین در حالت معمول تلگرام به شما پیشنهاد می دهد تا 2 پوشه پیش فرض یعنی unread و personal را بسازید و چت های مخصوص به آن را مشخص کنید.

آموزش برنامه اینشات (inshot) از صفر تا صد! نوشتن روی عکس، موزیک گذاشتن و…

پوشه unread مربوط به تمام چت هایی می شود که پیام های آنها را شما نخواندید و پوشه personal مربوط به افرادی می شود که با آنها چت می کنید. این دو پوشه بعد از انتخاب گزینه add به صورت خودکار چت های آن توسط تلگرام وارد می شود و شما نیازی نیست تا کاری انجام دهید.

در کدام نسخه قابلیت دسته بندی چت ها در تلگرام اضافه شد؟

این قابلیت در آپدیت 6.0.1 نسخه موبایل و در آپدیت 2.0.1 نسخه دکستاپ به تلگرام اضافه شد و شما می توانید از آنها بهره ببرید. قبل از اینکه این قابلیت توسط تلگرام ارائه شود برنامه های غیر رسمی مانند تلگرام طلایی و موبوگرام و…. به صورت پیش فرض چت های شما را دسته بندی می کردند اما حالا دیگر با اضافه شدن این قابلیت به خود تلگرام نیازی نیست به خودتان زحمتی بدهید و از نسخه های غیر رسمی تلگرام استفاده کنید.

اگر صاحب یک کانال یا گروه تلگرام هستید می توانید برای افزایش ممبر خود از خدمات خرید ممبر واقعی  استفاده کنید. همچنین برای افزایش بازدید یک پست می توانید به بخش بازدید خودکار تلگرام بروید.

ایا تلگرام به صورت پیش فرض پوشه هایی را ایجاد می کند؟

نه! تلگرام در حال حاضر  هیچ پوشه ای را به صورت پیش فرض ایجاد نمی کند و تنها وقتی که وارد بخش folder می شوید به شما پیشنهاد می دهد تا دو پوشه را بسازید و تنظیمات مربوطه را خودش انجام می دهد اما به صورت پیش فرض هیچ پوشه ای برای شما نمی سازد و تمام کارها از تنظیمات و …… را باید خودتان   دستی انجام دهید.

 

در این مطلب به شما نحوه دسته بندی چت ها در تلگرام را آموزش دادم. به نظر من که این یکی از بهترین قابلیت هایی بود که تلگرام بعد از مدت ها به برنامه خود اضافه کرد و دیگر نیازی نیست تا برای این قابلیت کوچک به سراغ برنامه های غیر رسمی تلگرام برویم.