خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » آموزش برنامه اینشات (inshot) از صفر تا صد! نوشتن روی عکس، موزیک گذاشتن و…

اگر به کار ادیت فیلم علاقه داشته باشید قطعا نام برنامه اینشات را شنیدید. این برنامه یکی از معروف ترین برنامه های ادیت فیلم در موبایل می باشد که به صورت خیلی ساده و راحت و تنها با چند کلیک به شما این امکان را می دهد تا ادیت های مختلفی را بر روی فیلم خود اعمال کنید. امکانات متنوع و زیاد باعث شده تا محبوبیت این برنامه در بین افراد بسیار زیاد شود و امروزه به یکی از بهترین گزینه ها برای ادیت تبدیل شود. در این مطلب قصد داریم تا به آموزش برنامه اینشات بپردازیم و شما را بیشتر با این برنامه آشنا کنیم.

آموزش برنامه inshot

آموزش برنامه اینشات

این برنامه قابلیت های مختلفی دارد که شاید آموزش دادن همه آنها به صورت متنی امکان پذیر نباشد و این مطلب را بسیار طولانی کند. به همین دلیل ما بخش های اصلی و ترفند هایی که باید بدانید را سعی می کنیم به شما آموزش دهیم.

ورود به برنامه اینشات

قدم اول دانلود برنامه است. خیلی راحت می توانید این برنامه را از طریق اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید. بعد از دانلود وارد برنامه شوید. در همان ابتدا سه گزینه به شما نمایش داده می شود. گزینه video برای ادیت و ساخت فیلم است. گزینه photo برای ایجاد فیلم  از چندین عکس است و گزینه آخر نیز مربوط به ادغام چندین تصویر باهم است.

ویرایش فیلم در اینشات

وقتی وارد برنامه می شوید نواری وجود دارد که شامل امکانات مختلفی می شود. ابتدا گزینه trim را انتخاب کنید. سپس به صفحه جدیدی منتقل می شوید که سه گزینه پیش روی شما قرار می دهد. گزینه trim یعنی می توانید تکه ای از اول یا اخر ویدیو را برش دهید. گزینه cut به این معنی است که می توانید بخشی از وسط فیلم را حذف کنید و گزینه split هم به این معنی است که می توانید یک فیلم را به فیلمی کوتاه تر تبدیل کنید.

تغییر سایز و ابعاد فیلم در اینشات

تا به اینجا در آموزش برنامه اینشات با محیط و چیز های ابتدایی آشنا شدید. برای تغییر سایز یا ابعاد فیلم تنها کافی است بعد از اینکه فیلم خود را انتخاب کردید از بخش ابزار ها گزینه canvas را انتخاب کنید. سپس لیستی از بعاد های مختلف به شما نمایش داده می شود که می توانید تنظیمات مربوط به آن را انتخاب و سپس ذخیره کنید. بعد از انجام این کار ابعاد فیلم شما تغییر می کنید.

معمولا این کار را برای به اشتراک گذاری یک فیلم در شبکه های اجتماعی انجام می دهند تا بتوانند فیلم خود را به صورت بهتری در شبکه های اجتماعی از جمله اینستاگرام قرار دهند.

ورود به فیسبوک – برای ورود به فیسبوک اینجا را کلیک کنید.

آموزش برنامه اینشات ترفند ها

حالا که با محیط کلی و موارد ابتدایی آشنا شدید نوبت به برخی از ترفند های برنامه اینشات می رسد.

تقسیم ویدیو در اینشات

با استفاده از قابلیت تقسیم می توانید یک ویدیو بلند را به چندین ویدیو کوتاه تبدیل کنید. این کار برای حذف قسمت های اضافه یا ترکیب چند ویدیو یا کوتاه تر کردن ویدیو و ساخت کلیپ بسیار استفاده می شود.

برای این کار ابتدا ویدیو را انتخاب کنید. سپس گزینه trim را انتخاب کنید و بعد از آن گزینه split را انتخاب کنید. حالا نوار سفید رنگی که دارای نقطه های قرمز است را جا به جا کنند و در محلی که می خواهند ویدیو تقسیم شود قرار دهند. بعد از آن خیلی راحت بر روی دکمه تیک کلیک کنند.

6 روش برای صحبت جلوی دوربین مثل مجری ها

ترکیب چند ویدیو در اینشات

با استفاده از این قابلیت می توانید چندین کلیپ یا ویدیو کوتاه را به یک ویدیو کامل تبدیل کنید. برای این کار در صفحه اصلی ویدیو ای را انتخاب کنید و سپس گزینه + را بزنید. بعد از آن می توانید ویدیو دلخواهی که می خواهید به پروژه اضافه شود را اضافه کنید.

آموزش برنامه اینشات اضافه کردن متن به ویدیو

برای گذاشتن متن بر روی ویدیو تنها کافی است بر روی گزینه text کلیک کنید. حالا یک متن برای شما ایجاد می شود. حالا می توانید متنی که می خواهید را بنویسید و سپس تغییرات لازم را بر روی ان اعمال کنید. استفاده از افکت های انیمیشنی و تغییر رنگ و… همگی از جمله تغییراتی هستند که می توانید بر روی متن مورد نظر اعمال کنید. همچنین شما می توانید استیکر نیز به فیلم خود اضافه کنید. بعد اضافه کردن متن یا استیکر و انجام تغییرات باید بازه زمانی که قصد دارید این متن نمایش داده شود را تنظیم کنید و سپس محل قرار گیری آن را مشخص کنید.

بهترین برنامه ها برای نوشتن روی فیلم با موبایل + آموزش کار با InShot

افزودن آهنگ به ویدیو با اینشات

برای اضافه کردن آهنگ در برنامه اینشات کافی است تا ابتدا گزینه music را انتخاب کنید. سپس می توانید از بین سه گزینه یکی را انتخاب کنید. یک گزینه برای ضبط صدای خودتان و قرار دادن آن رو فیلم است. گزینه دوم برا اضافه کردن افکت های صوتی است و گزینه آخر نیز برای اضافه کردن آهنگ دلخواه خودتان است.

در این مطلب خیلی ساده و راحت به اموزش برنامه ایشات و ترفند های آن پرداختیم. با همین چند ترفند ساده می توانید ویدیو های بسیار خوبی برای اینستاگرام و… بسازید.