خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » مخفی کردن شماره در تلگرام در عرض 1 دقیقه! (طبق آپدیت 2021)

تلگرام امروزه یکی از محبوب ترین پیام رسان ها به حساب می آیند که بسیاری تمایل دارند از این برنامه به جای پیام رسان خود گوشی استفاده کنند. یکی از قابلیت های خیلی خوب تلگرام این است که می توانید خیلی راحت دوستان و آشنایان خود را پیدا کنید و بدون صرف هیچگونه هزینه ای به آنها پیام دهید. حال شاید شما دوست داشتید که شماره تلفن شما مخفی باشد و کسی نتوانید شماره تلفن شما را ببیند. برای این منظور تلگرام قابلیتی دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب به شما نحوه مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام را آموزش می دهیم.

دیگر نمی توان نقش پیام رسان ها را نادیده گرفت به طوری که بسیاری از ما دیگر اصلا از پیام رسان خود گوشی استفاده نمی کنیم. اما چیزی که همه افراد نگران آن هستند حریم خصوصی آنها در پیام رسان ها است. شما در هنگام ثبت نام در تلگرام باید شماره تلفن حقیقی و واقعی خود را وارد کنید و این شماره تلفن در پروفایل کاربری شما ثبت می شود. همین موضوع باعث شده است تا برخی از افراد از آن سو استفاده کنند و خیلی راحت به شما تلفن شما دسترسی پیدا کنند و موجب مزاحمت برای شما بشوند. به همین دلیل تلگرام طی آپدیت های مختلفی بخش حریم خصوصی خود را دچار تغییراتی کرد تا کاربران خیالشان از بایت حریم خصوصی راحت باشد.

روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها برای این منظور استفاده کنید اما ما به شما راحت ترین روش ممکن را می گوییم که خیلی راحت بتوانید از ان استفاده کنید. دقت کنید که بهتر شماره تلفن خود را حداقل برای مخاطبین خود آزاد بگذارید و برای بقیه افراد ببندید.

insight اینستاگرام چیست؟ آموزش تحلیل اینستاگرام با آن (صفر تا صد)

مخفی کردن شماره در تلگرام

مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام

برای اینکه بتوانید شماره تلفن خود را مخفی کنید باید چندین مرحله خیلی ساده را پیش بیایید. اما قبل از اینکه به این مراحل بپردازیم ابتدا به برخی از نکاتی می پردازیم که باید آن را بدانید تا بتوانید بدون هیچگونه مشکلی این کار را انجام دهید.

اولین نکته که از همه مهم تر است این است که حتما تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید. این کار باعث می شود تا این شیوه به بهترین شکل ممکن برای شما کار کند و شما از شر باگ های تلگرام راحت شوید. اگر تلگرام شما آپدیت نیست می توانید خیلی راحت آن را از طریق گوگل پلی آپدیت کنید.

توجه کنید که آموزشی که ما دادیم بر طبق نسخه اندروید تلگرام است اما نسخه ios نیز تفاوت چندانی ندارد و خیلی راحت می توانید با پیش رفتن همین مراحل این کار را انجام دهید.

ارسال گیف در استوری اینستاگرام + حل مشکل باز نشدن گیف ها

برای نسخه مربوط به کامپیوتر کمی فرق دارد اما گزینه ها و بیشتر بخش های آن مانند همین آموزش است بنابراین اگر در مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام در نسخه های کامپیوتر به مشکل برخوردید حتما در نظر مطرح کنید تا ما مشکل شما را خیلی سریع حل کنیم.

حتما از نرم افزار اصلی تلگرام استفاده کنید. قبل ها این قابلیت به درستی و کامل در تلگرام نبود و برای همین افراد از نسخه های جایگزین استفاده می کردند. اما اگر می خواهید از این آموزش استفاده کنید و همیشه خیالتان از بابت امنیت راحت باشد همین الان نسخه اصلی را نصب کنید. اگر آن را ندارید خیلی راحت از طریق گوگل پلی یا اپ استوری دانلود کنید و سپس آموزش را پیش بیایید.

توجه کنید که برخی کارها مانند نصب برنامه ها از منابع ناشناخته یا استفاده از برنامه هایی که شما نمی شناسید و هک تلگرام می تواند همچنان شماره تلفن شما را لو دهد برای همین موضوع حتما نکات امنیتی را رعایت کنید.

چگونه شماره را در تلگرام مخفی کنیم؟

حالا نوبتی هم که باشه نوبت آموزش اصلی است. برای اینکه بتوانید شماره خود را خیلی راحت مخفی کنید ابتدا برنامه تلگرام را باز کنید. سپس روی آیکون یه خطی که در بالای صفحه مشاهده می کنید تاچ کنید تا منوی تلگرام برای شما باز شود. سپس خیلی راحت می توانید بر روی گزینه settings کلیک کنید. اگر گوشی شما فارسی است این گزینه با تنظیمات مشخص شده است. بعد از آن شما باید وارد بخش privacy and security بشوید و سپس بر روی phone number کلیک کنید. بعد از آن می توانید حالت شماره تلفن خود را روی سه تنظیمات مختلف قرار دهید.

Everybody یعنی همه افراد می توانند شماره شما را ببینند که این مورد اصلا توصیه نمی شود. مورد بعدی my contacts هست که یعنی فقط کسانی که جز مخاطبین شما باشند می توانند شماره شمارا ببینند. گزینه nobody نیز برای مخفی کردن شماره تلفن در تلگرام برای همه افراد است. بنابراین اگر قصد مخفی کردن دارید این گزینه را تاچ کنید.

کلام آخر

حالا دیگر کسی نمی تواند شماره تلفن شما را در تلگرام ببیند. در این مطلب نحوه مخفی کردن شماره تلفن را به شما یاد دادیم امیدوارم برایتان مفید بوده باشد.