خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام (طبق آپدیت جدید 2021 تلگرام)

تلگرام امروزه یکی از محبوب ترین پیام رسان های در ایران و جهان به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی دارد. بسیاری از افراد ترجیح می دهند تا به جای اینکه از پیام رسان خود گوشی برای پیام دادن استفاده کنند از این اپ ها بدین منظور استفاده کنند. قطعا فقط پیام دادن نیست که باعث محبوبیت بالای این پیام رسان شده است بلکه قابلیت های جالبی که دارد موجب شده است تا به این حد در جهان محبوب شود. در ادامه این مطلب می خواهیم نحوه اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام را به شما آموزش دهیم. با زر ممبر همراه باشید.

یکی از قابلیت های بسیار جذاب و عالی تلگرام گروه های آن می باشد که تعداد افراد زیادی می توانند در آن جوین شوند و باهم به ارتباط بپردازند. این گروه ها درست مانند یک جامعه بسیار کوچک است که افراد می توانند در آن با افراد دیگر به تعامل، گفتگو و… بپردازند. اگر شما صاحب این گروه ها باشید قطعا برای مدیریت کردن آن به مشکل بزرگی بر می خورید. بسیاری از افراد بدون هیچگونه قانونی درون گروه چت می کنند، فحاشی می کنند، درگیر می شوند و….. به همین دلیل مدیریت کردن گروه بسیار سخت می شود.

تلگرام نیز به این موضوع آگاه است و قابلیت های مختلفی را جهت اینکه شما بتوانند خیلی راحت تر گروه خود را مدیریت کنید به اپ خود اضافه کرده است. از نسخه های قدیمی تا کنون آپدیت های زیادی منتشر شده است که در آنها قابلیت های مختلفی به این اپ اضافه شده است. یکی از این قابلیت ها ادمین ها می باشند. ادمین در واقع همان مدیر گروه به حساب می آید که نسبت به سایر گروه دسترسی بیشتری دارند و می تواند در مدیریت گروه به شما کمک کند.

اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام

اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام

در اوایل که شما گروه ایجاد می کنید تعداد عضو های آن محدود است و خودتان دسترس های لازم را دارید و می توانید توانید خیلی راحت گروه خود را مدیریت کنید. اما فقط کافی است این تعداد به 50، 100، 500 و 1000 تا برسد آن وقت است که کار شما بسیار سخت می شود. حتی اگر کل تایم روز خود را برای مدیریت گروه بگذارید شاید کافی نباشد و شما با مشکل رو به رو شوید. به همین دلیل باید به گروه ادمین ها و مدیران مختلفی اضافه کنید که بتوانند در مدیریت گروه به شما کمک کنند.

این ادمین ها در واقع حکم شما را در نبود شما دارند اما تمام دسترسی هایی که شما دارید را ندارند. مثلا شما می توانید دسترسی اینکه خودشان بتوانند کس دیگر را ادمین کنند یا اینکه بتوانند گروه را تغییر دهند را بگیرید تا آنها فقط بتوانند افراد دیگر را مسدود کنند یا بن کنند و….

نحوه جستجوی پیام های یک کاربر در گروه تلگرام (طبق آپدیت جدید تلگرام)

افزودن ادمین به گروه

برای اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام باید مراحل زیر را با ما پیش بیایید تا بتوانید این کار را انجام دهید.

ابتدا اپ تلگرام خود را باز کنید. این آموزش بر اساس نسخه اندروید تلگرام داده شده است و کمی با نسخه ios و دکستاپ فرق می کند ولی مراحل ان تقریبا یکسان است.

سپس به گروه مدنظر خود بروید. بعد روی نام گروه بزنید تا صفحه جدید که اعضا و… را نشان می دهد باز شود. سپس باید بر روی آیکون مداد تاچ کنید تا صفحه تنظیمات گروه برای شما باز شود. سپس شما بخش مدیران یا همان ادمین ها را خواهید دید. روی آن کلیک کنید. سپس بر روی گزینه افزودن مدیر یا اد ادمین کلیک کنید و سپس از بین افرادی که درون گروه هستند یکی را انتخاب کنید.

بعد از اینکه فردی را انتخاب کردید به صفحه اختیارات می روید. در آنجا می توانید به فرد اختیارات مختلفی را بدهید که بتواند گروه را مدیریت کند. هر کدام از اختیاراتی که می خواهید را انتخاب کنید تا فرد آن اختیار را داشته باشد و سپس بر روی گزینه تایید کلیک کنید. به همین راحتی یک نفر به لیست مدیران گروه اضافه شد و می تواند تغییراتی در گروه شما ایجاد کند.

برای اینکه بتوانید یک نفر را قبلا مدیر کردید از حالت مدیریت برکنار کنید. کافی است دوباره به همان صفحه مدیران یا ادمین ها بروید و در آنجا بر روی گزینه سه نقطه کنار اسم فرد تاچ کنید. گزینه اول می توانید اختیارات او را مدیریت کنید و گزینه دوم می توانید او را از مدیریت برکنار کنید.

نکاتی که باید به آن توجه کنید:

دقت کنید که حتما شما باید خودتان مالک گروه باشید یا اینکه ادمینی باشید که قابلیت افزودن ادمین را داشته باشد.

همچنین بهتر است برای اینکه بهتر متوجه فرایند ها شوید ابتدا زبان تلگرام خود را فارسی کنید و بعد از اینکه کارهای خودتان را انجام دادید دوباره می توانید آن را انگلیسی کنید.

حتما قبل از اینکه مراحل بالا را انجام دهید نسخه تلگرام خود را آپدیت کنید تا بعد ها به هیچگونه مشکلی برنخورید.

 

کلام آخر

در این مطلب نحوه اضافه کردن مدیر به گروه تلگرام را به شما آموزش دادیم. امیدوارم که برایتان مفید بوده باشد.