خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » ایمپرشن و ریچ چیست؟ تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟ کدام مهم تر است؟

قطعا اینستاگرام را می توان به عنوان یکی از مهم ترین ابزار ها برای بازاریابی و رشد کسب و کار به حساب آورد. برای رشد در این فضا شما نیاز دارید تا صفحه خود و رقیبان و… را تحلیل کنید. در هنگام تحلیل قطعا با لغت ها و کلماتی رو به رو خواهید شد که برایتان ناآشناست و بدون دانستن درست آنها نمی توانید تحلیل درستی انجام دهید. در ادامه مطلب ایمپرشن و ریچ چیست قصد دارم تا شما را بیشتر با این دو اصطلاح آشنا کنم. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دو تا از اصطلاحاتی که در تحلیل صفحه برای بهبود و رشد بیشتر و حتی تحلیل صفحاتی که برای تبلیغات قصد داریم از آنها استفاده کنیم ایمپرشن و ریچ است که متاسفانه زیاد باهم اشتباه گرفته می شود تا حتی خیلی از افراد به درستی معنی و مفهوم آن را نمی دانند.

ایمپرشن اینستاگرام چیست

ایمپرشن چیست؟

اصلی ترین و شاید پر کاربرد ترین مفهومی که با آن زیاد رو به رو می شوید ایمپرشن است. ایمپرشن یا همان impression در لغت به معنای احساس است اما مفهوم آن در اینستاگرام بسیار متفاوت است. ایمپرشن به معنی بازدیدی است که از استوری یا پست شما شده است. در واقع تنها تعداد بازدید و تعداد دفعاتی که افراد مختلف پست شما یا استوری شما را دیده باشند در حساب شدن ایمپرشن مهم است.

به عنوان مثال اگر یک کاربر با یک اکانت 4 بار پست شما را دیده باشد و یک کاربر دیگر 1 بار پست شما را دیده باشد در مجموعه ایمپرشن همان پست 5 حساب می شود. در واقع شما از روی میزان ایمپرشن نمی توانید دقیقا بفهمید که یک پست توسط چند نفر یا همان چند اکانت دیده شده است.

6 مرحله تا افزایش امنیت توییتر (جلوگیری از هک شدن)

چگونه ایمپرشن را افزایش دهیم؟

برای افزایش ایمپرشن راه های زیادی وجود دارد و شما باید با تولید محتوای بهتر و بدست آوردن فالوور بیشتر سعی کنید تا افراد بیشتری شما را دنبال کنند و در مجموع تعداد دفعه بیشتر پست شما دیده شود. همچنین اینکه چه پستی با چه موضوعی تولید می کنید هم بسیار مهم است. اگر بتوانید پستی را طراحی کنید که فرد آن را سیو کند که دوباره به آن برگردد یا چندین بار آن را مشاهده کند می توانید ایمپرشن خود را افزایش دهید.

ریچ چیست؟

یکی از دلایلی که ریچ با ایمپرشن به میزان زیادی اشتباه گرفته می شود این است که هر دو به میزان بازدید پست یا استوری بستگی دارد و همین موضوع باعث اشتباه خیلی از افراد شده است. اما خیلی از اوقات شما مشاهده می کنید که می توان ریچ از ایمپرشن کمتر است. دلیل این تفاوت چیست؟

این تفاوت به این خاطر است که در محاسبه ریچ فقط تعداد افراد حساب می شود اصلا بازدید آنها و تعداد دفعات بازدید مهم نیست. یعنی فرقی نمی کند که فردی یک بار یا 10 بار یک پست را مشاهده کرده باشد در مجموع یک ریچ به حساب می آید و به همین دلیل است که معمولا این عدد از ایمپرشن کمتر است.

آموزش ویرایش عکس پروفایل در یوتیوب

ایمپرشن و ریچ

چگونه ریچ را افزایش دهیم؟

برای اینکه ریچ را افزایش دهید تنها باید بر روی افراد جدید و در واقع بر روی تعداد افرادی که محتوای شما را مشاهده می کنند تمرکز کنید که این کار در دو صورت اتفاق می افتد. یکی افزایش فالوور ها و دیگری تولید محتوایی که وارد افراد آن را برای دیگران ارسال کنند یا در بخش اسکپلور اینستاگرام دیده شود.

با افزایش فالوور خود می توانید خیلی ساده میزان ریچ ثابتی را از فالوور های خود هر دفعه برای پست های مختلف خود بدست آورید و همین موضوع می تواند برای افزایش تعداد ریچ تاثیر زیادی بگذارد. به عنوان مثال فرض کنید 10 هزار نفر فالوور دارید و وقتی یک پست جدید آپلود می کنید 5 هزار نفر آن را مشاهده می کنند و شما به صورت پیشرفت 5000 ریچ بدست آوردید و لازم است که این عدد را بیشتر را رشد دهید. حالا اگر کلا 500 نفر فالوور داشته باشید اگر همه آنها هم پست شما را مشاهده کنند میزان ریچ آن پست 500 می شود و شما باید این عدد را بیشتر کنید که کار سخت تری است.

برای افزایش فالوور اینستاگرام هم می توانید پست های جالب تر و با موضوع عمومی تر و جذاب تر تولید کنید. در کنار آن می توانید از تبلیغات و سرویس خرید فالوور فیک اینستاگرام و خرید لایک اینستاگرام ارزان زرممبر هم استفاده کنید.

در آخر اگر قصد دارید تا به پیجی تبلیغ دهید حتما به عدد ریچ و ایمپرشن آن توجه کنید. اگر این دو عدد دقیقا برابر باهم باشد یعنی اینکه افراد صرفا یک بار آن پست را مشاهده می کنند و اگر این دو عدد اختلاف داشته باشند یعنی افراد با آن پیج تعامل بیشتری دارند.