خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چیست؟ (ساعاتی که بسیاری اشتباه فکر می کنند)

افراد معمولا چه ساعتی اینستاگرام خود را چک می کنند؟ چه ساعتی پست ها را می بینند؟ چه ساعتی بیشترین میزان مخاطب در اینستاگرام حضور دارد؟ اینها همه سوالاتی است که شاید برای بسیاری از افراد پیش بیاید. فهمیدن اینکه چه زمانی بیشتر فالوور ها در اینستاگرام حضور دارند باعث می شود تا احتمال اینکه پست ما هرچه سریع تر به دست آنها برسد بسیار زیاد باشد. در ادامه این مقاله قرار است بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را به شما معرفی کنیم و ساعات مختلف را تحلیل کنیم.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که پست می گذارید ولی اصلا کسی آن را نمی بیند یا اینکه بازدهی خوبی نمی گیرید. من خودم زمانی یک پیج داشتم که برخی از پست هایم خیلی خوب ویو و لایک می خوردند ولی برخی دیگر اصلا هیچ بازدهی ای نداشتند. با برسی های که کردم فهمیدم که وقتی در یکسری ساعت خاص پست می گذارم مثلا 2 شب بازدهی بسیار کم است ولی در برخی ساعت های دیگر مثلا 5 یا 6 غروب می گذارم بازدهی بسیار بهتر است. در این مطلب می خواهیم یا تجربیات خود را به شما به اشتراک بگذارم.

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین زمان پشت گذاشتن در اینستاگرام

به طور کلی یک سری ساعات خاص وجود دارد که برای بیشتر کسب و کار ها یکی هستند ولی باز مشخص کردن بهترین ساعات به چندان عامل مختلف بستگی دارد.

عواملی که مشخص می کند شما چه زمانی باید پست خود را منتشر کنید:

پیج شما چیست؟

یکی از اصلی ترین عواملی که می تواند مشخص کننده بهترین زمان برای پست گذاشتن باشد خود پیج شما است. پیج شما دقیقا چست و چه خدماتی ارائه می دهد؟ فان هست؟ آموزشی است؟ فروشگاهی هست؟ دقیقا چیست؟ آیا محتوای شما ویدیوای است یا متنی؟

برای مثال در زمان ظهر افراد چندان تمایل به دیدن ویدیو ندارند اما در ساعات شب آمار دیده شدن ویدیو ها بسیار بالاتر است. یا اینکه پیج های آموزشی ساعات غروب برایشان بسیار مناسب است ولی ساعات ظهر بازدهی چندانی برایشان ندارد.

فالوور های شما چه کسانی هستند؟

شما باید فالوور های خودتان را بشناسید. فالوور های شما زن هستند یا مرد؟ بچه هستند یا بزرگ سال؟ جوان هستند یا نوجوان؟ بیشتر در سنی هستند؟ علایق آنها چیست؟ اینکه فالوور شما بیشتر چند ساله است نشان می دهد که بهترین زمان پشت گذاشتن در اینستاگرام چه موقعی است و اینکه علایق آنها چیست نشان می دهد که آیا آنها تمایل بیشتری به پست های شما دارند یا نه؟

برای مثال برای جوانان بیشتر تایم شب مناسب است درحالی که نوجوان ها تایم غروب و نزدیک شب بسیار گزینه مناسب تری است.

افزایش ممبر واقعی تلگرام – چگونه با چند کار ساده به 10k ممبر فعال برسیم؟

آنالیزها چه چیزی را نشان می دهد؟

قطعا هرچه افراد مختلف تست کرده باشند و به یک نتیجه نهایی رسیده باشند ولی باز شما باید مدام پیج خود را آنالیز کنید و طبق آن آنالیز ها ادامه دهید.

هر پستی که می گذارید بعد از گذشت تایم های مشخصی مثلا 6 ساعت، 12 ساعت، 1 روز و 3 روز آن را برسی کنید. خودتان وارد عمل شود و سرکی به فالوور های بکشید. محتواهای مختلف منتشر کنید تا متوجه علایق فالوور هایتان شوید. از آنالیز های اینستاگرام استفاده کنید و بفهمید که هر بستی که گذاشتید دقیقا در چه تایم هایی بیشتر ویو خورده است.

آنالیز ها به شما نشان می دهد که دقیقا باید چه کار کنید و چه مسیری را دنبال کنید. بدون آنالیز کردن اگر از تجربه دیگران استفاده کنید احتمال موفقیت و بازدهی شما بین 70 الی 80 درصد است ولی با آنالیز کردن احتمال بازدهی شما 90 الی 100 درصد است!

بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام بهتر است؟

طبق تحقیقاتی که افراد مختلف روی پیج های خود انجام دادن به یکسری نتایج جامعی رسیدند که در ادامه آنها را با شما در میان می گذاریم.

ساعت 7 تا 9 صبح

این تایم معمولا افراد تازه از خواب بیدار می شوند. بیشتر افراد وقتی بیدار می شوند اینستاگرام خود را یک چکی می کنند. این تایم می تواند برای پست گذاشتن خود باشد اما بازدهی آن پایین است.

ساعت 11 تا 14 ظهر

این تایم بیشتر تایم ناهار و استراحت برخی از افراد به حساب می آید. در ساعات 11 تمایل افراد به دیدن عکس بیشتر است اما هر چه به سمت 14 ظهر می رویم تمایل افراد به دیدن ویدیو نیز افزایش می یابد. در این تایم قشر های مختلفی در اینستاگرام آنلاین می شوند اما تعداد آنها نیز زیاد نیست.

افزایش بازدید استوری اینستاگرام به راحتی

ساعت 3 تا 4 بعد از ظهر

تایم 3 تا 4 بد از ظهر برای برخی از پیج ها معمولی بوده اما برای بسیاری از افراد بد بوده و معمولا بازدهی خوبی نگرفتند. البته بازدهی آن نسبت به تایم نصف شب بهتر است و می تواند کمی راضی کننده باشد ولی بهتر است پست خود را در تایم دیگری منتشر کنید.

ساعت 5 تا 7 غروب

این تایم را می توان جز بهترین ساعات اینستاگرام به حساب آورد. در این تایم معمولا جوانان و نوجوانان و خانم ها بیشتر در اینستاگرام گذشت می زنند. در این ساعات افراد برایشان فرقی نمی کند ویدیو، عکس، آموزشی، فان و…. هرچه باشد می بینند. پیشنهاد میکنم حتما چندین بار در این ساعات تست کنید تا متوجه بازدهی آن شوید.

ساعت 9 تا 11 شب

این تایم عملا تایم طلایی اینستاگرام به حساب می آید. اگر می خواهید بدانید بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام چه ساعتی است باید بگویم دقیقا همین ساعت است. در این تایم افراد پست های مختلفی را می بینند و از بیشتر محتواها استقبال می کنند اما هرچه از ساعت 9 با بالا می رویم تمایل افراد به دیدن محتواهای جذاب و فان بیشتر می شود.

ساعت 11 تا 1 شب

این تایم نیز آخرین تایمی است که پست ها در اینستاگرام بازدهی دارند. در این تایم ها محتواهای آموزشی و خبری و….. شاید چندان جذاب نباشند. دیگر از ساعت 1 به بعد بدترین بازدهی در اینستاگرام شروع می شود و تا ساعت 7 صبح نیز ادامه دارد.

 

کلام آخر

در این مطلب به شما بهترین زمان برای پست گذاشتن در اینستاگرام را معرفی کردیم. شما با کمی تست کردن در ساعات گفته شده می توانید به نتایج جالبی درباره ی فالوور های خود برسید که به شما کمک های بسیاری می کند.