خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » چگونه از لایو لوکیشن تلگرام استفاده کنیم؟ قدم به قدم | آپدیت 2024

تلگرام یکی از محبوب ترین برنامه های پیام رسان به خصوص در ایران به حساب می آید که به خاطر ویژگی های مختلف خود از جمله کانال ها، گروه ها و… شناخته می شود. در سال 2017 قابلیتی به تلگرام اضافه شد به نام لایو لوکیشن که با استفاده از آن می توانستید موقعیت خود را به صورت لایو برای دیگرام به اشتراک بگذارید. در این مطلب می خواهیم شیوه استفاده از لایو لوکیشن تلگرام را به شما آموزش دهیم. تا انتها با زر ممبر – فروشگاه خرید ممبر تلگرام همراه باشید.

اپلیکیشن تلگرام سالهاست که در ایران بسیار محبوب شده است و مورد استفاده بسیار از افراد قرار می گیرد. به طوری که بسیاری از کلاس ها، ادارات، شرکت ها و … برای ارتباط از این اپلیکیشن استفاده می کردند. سازنده این اپ نیز برای آن هر بار قابلیت های بسیار جذاب و کاربردی ارائه می کند که باعث می شود بسیار بیشتر از قبل محبوب شود و مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از این قابلیت های لایو لوکیشن است.

لایو لوکیشن تلگرام به چه دردی می خورد؟

شاید برای تان سوال باشد که دقیقا این قابلیت چه کار می کند و اصلا به چه دردی می خورد؟ شما با استفاده از قابلیت لایو لوکیشن می توانید لوکیشن یا همان موقعیت مکانی خود را به صورت زنده برای دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. به صورتی که تا مدتی افراد می توانند موقعیت مکانی دقیق شما و تغییرات موقعیت مکانی شما را ببیند. این قابلیت می تواند در جاهای بسیاری مانند قرار های افراد، رفتن به شرکت ها، پیدا کردن برخی از افراد، آدرس دادن، جلب اعتماد و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

برای مثال فرض کنید که شما گم شدید و دقیقا نمی دانید باید از کجا بروید. در این حالت خیلی راحت می توانید یکی لایو لوکیشن برای افراد ارسال کنید که شما را پیدا کنند.

همین الان مطلب بهترین نرم افزار های ساخت شماره مجازی تلگرام را بخوانید.

استفاده از live location تلگرام

چرا از لوکیشن معمولی استفاده نکنم؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که خب چرا از لوکیشن معمولی استفاده نکنم و این چه قابلیت یا ویژگی دارد که از آن استفاده کنم. دلیل اول این موضوع این است که این قابلیت در تلگرام است و شما خیلی راحت می توانید آن را برای سایر افرادی که تلگرم آنها را دارید ارسال کنید.

همچنین این قابلیت شامل دو بخش می شود. شما می توانید فقط موقعیت مکانی برای فرد بفرستید یا اینکه لایو لوکیشن برای فرد ارسال کنید. لایو لوکیشن تلگرام در واقع این امکان را می دهد که افراد به صورت زنده هر جایی که شما روید را تا مدتی بدانند و اگر شما کمی حرکت کردید بدانند دقیقا کجا هستید.

همین چند ویژگی به تنهایی می تواند شما را مجاب کند که از این اپلیکیشن استفاده کنید.

آموزش استفاد از لایو لوکیشن تلگرام

لایو لوکیشن مدت هاست که به برنامه تلگرام اضافه شده است اما طی سال ها این قابلیت تغییرات متفاوتی کرده بنابراین بهتر است ابتدا برنامه خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
ابتدا برنامه تلگرام خود را باز کنید.
وارد کانال یا چتی که قصد ارسال لایو لوکیشن در آن را دارید شوید.
سپس بر روی سنجاق پایین صفحه ضربه بزنید.

ارسال لایو لوکیشن در تلگرام
حالا گزینه لوکیشن را انتخاب کنید.

بخش لوکیشن در تلگرام
سپس باید دسترسی به مکان خود را به تلگرام دهید.

دسترسی مکان به تلگرام برای ارسال لایو لوکیشن
با انتخاب گزینه لوکیشن شما می توانید لوکیشن مکانی را برای دوستان یا آشنایان خود به راحتی ارسال کنید.

مراحل ارسال لایو لوکیشن در تلگرام:

مرحله اول: پیدا کردن لوکیشن خود در نقشه

برای این کار ابتدا از روی نقشه روی دکمه گرد که شبیه یک دایره تو پر است که در داخل یک دایره دیگر است کلیک کنید تا موقعیت مکانی شما به صورت دقیق تشخیص داده شود. البته معمولا موقعیت مکانی شما همان اول پیدا می شود و نیازی به این کار نیست اما این کار فقط جهت اطمینان انجام می شود.

مرحله دوم: ارسال لایو لوکیشن

سپس روی گزینه share my live location کلیک کنید و سپس باید زمان مدنظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید بین سه گزینه 15 دقیقه، یک ساعت و 8 ساعت یکی را انتخاب کنید که در طول این زمان موقعیت مکانی شما لحظه به لحظه برای دیگران نمایش داده می شود. البته شما می توانید هر وقت که خواستید بروید و این کار را لغو کنید که دیگر لایو لوکیشن تلگرام شما نمایش داده نشود.

توقف لایو لوکیشن تلگرام:

برای توقف لایو لوکیشنی که ارسال کردید باید ابتدا وارد همان گفتگویی که در ان لایو لوکیشن ارسال کردید بشوید و سپس روی لایو لوکیشن کلیک کنید. سپس روی گزینه stop بزنید تا دیگر لایو لوکیشن شما نمایش داده نشود.

توقف لایو لوکیشن تلگرام

همین الان مطلب آموزش دانلود عکس پروفایل اینستاگرام را بخوانید.

کلام آخر

در این مطلب به شما یاد دادیم که چگونه از لایو لوکیشن تلگرام استفاده کنید و موقعیت مکانی خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. امیدوارم این مطلب برای تان مفید بوده باشد.