خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » آموزش ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام (مطابق با آخرین آپدیت تلگرام)

تلگرام امروزه یکی از محبوب ترین پیام رسان ها در ایران می باشد که افراد زیادی از آن استفاده می کنند. این پیام رسان دارای امکانات و قابلیت های ویژه ای است که باعث شده است افراد زیادی از آن استفاده کنند. تا کنون قابلیت های مختلفی به این برنامه اضافه شده است که یکی از آنها ارسال پیام زمانبندی شده است. شاید شما هم دل تان بخواهد که در یک زمان خاصی برای فردی پیامی را بفرستید و دقیقا ندانید چگونه باید این کار را انجام دهید. در ادامه این مطلب به شما ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام را آموزش می دهیم. تا انتها با ما همراه باشید.

قبلا نیز افراد زیادی بودند که به دنبال این قابلیت بودند و این کار را به لطف برخی از ربات ها انجام می دادند. اما امروزه دیگر تلگرام خودش این قابلیت را ایجاد کرده است که افراد به راحتی هرچه تمام تر بتوانند پیام های خود را زمان بندی کنند و منتشر کنند. شما می توانید این کار را  در نسخه موبایل و دکستاپ تلگرام انجام دهید و پیام خود را زمان بندی کنید. در ادامه به روشی راحت برای این کار می پردازیم.

آموزش ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام

چرا باید ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام را یاد بگیریم؟

این قابلیت می تواند برای افراد مختلف با استفاده های مختلف مورد استفاده قرار بگیرید. فرض کنید یک کانال تلگرام دارید. همیشه می توانید یک پست را زمانبندی کنید که خودش منتشر شود و شما دیگر نیاز نباشید سریع بروید و یک پست منتشر کنید. یا اینکه یک اتفاق خاصی می خواهد رخ بدهد شما می توانید یک پیام از قبل طراحی کنید و آن را زمان بندی کنید که در تاریخ مشخص ارسال شود.

همچنین اگر معلمی هستید و یا در تلگرام آموزش می بینید خیلی راحت می تواند سوالات امتحانی و پاسخ های خود را زمانبندی کنید کنید که در زمان مشخص منتشر شود.

به علاوه ممکن است بخواهید برای فردی در یک زمان خاص یا یک روز خاص پیام ارسال کنید. مثلا قرار است برای فردی در روز دهم یک شماره کارت ارسال کنید. با استفاده از این قابلیت می توانید این کار را انجام دهید که اگر روزی فراموش کردید این اتفاق به صورت خودکار انجام شود.

به طور کلی این قابلیت می تواند خیال خیلی از افراد را راحت کند و دیگر افراد نگرانی بابت تاخیر در ارسال پیام و غیره نداشته باشند.

همین الان مطلب آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام به راحتی آب خوردن را بخوانید!

ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام

برای این کار چندین روش وجود دارد اما راحت ترین آنها استفاده از خود تلگرام است که بتوانید خیلی راحت پیام های خود را زمانبندی کنید. ولی این قابلیت خیلی گسترده نیست و امکانات خیلی زیادی در اختیار شما نمی گذارد. همچنین پیشنهاد می شود از طریق تلگرام فقط چند عدد پیام را زمانبندی کنید تا بعدا در مراحل مدیریت آن را مشکل رو به رو نشوید.

پیام زمانبندی شده در تلگرام موبایل

این کار در موبایل بسیار راحت است. فقط کافی است ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. البته توجه داشته باشید که حتما تلگرام شما بروز باشد و نسخه آن نیز تلگرام اصلی باشد تا این کار به بهترین نحوه ممکن انجام شود. سپس باید وارد یک گفتگو شوید که می تواند کانال یا شخص و… باشد. سپس باید پیام خود را بنویسید و آن را کامل کنید. اگر پست می خواهید ارسال کنید باید عکس و همه چیز آن را آماده کنید. سپس بر  روی دکمه ارسال نگهدارید. دقت کنید که حتما دکمه ارسال را کمی نگهدارید تا دو گزینه برای شما ظاهر شود. شما باید گزینه Schedule message را بزنید تا بتوانید پیام خود را زمانبندی کنید.

بعد از زدن این گزینه شما باید تاریخ مدنظر را وارد کنید. البته این تاریخ به میلادی است و اگر با تاریخ میلادی آشنا نیستید می توانید از تبدیل تاریخ های موجود در وب استفاده کنید.

پیام زمانبندی شده در تلگرام دکستاپ

ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام دکستاپ نیز چندان فرقی ندارد و می توانید خیلی راحت این کار را انجام دهید. شما باید وارد برنامه تلگرام شود. التبه حتما برنامه شما بروز باشد. سپس وارد یک گفتگو شوید و بعد یک پیامی را بنویسید. سپس روی دکمه ارسال راست کلیک کنید تا منوی دو گزینه ظاهر شود. سپس مانند بالا گزینه Schedule message را بزنید و بعد زمانی که می خواهید پیام ارسال شود را وارد کنید.

همین الان مطلب افزایش ممبر تلگرام به راحت ترین روش ممکن! ( 6 روش ) را بخوانید!

چگونه پیام زمانبندی شده را لغو کنیم؟

ممکن است یک پیام را زمانبندی کرده باشید و بخواهید این زمانبندی را بردارید. در این حالت کافی است به همان گفتگوی قبلی بروید. حالا می بینید که یک دکمه مانند تقویم به قسمت پایین تلگرام شما اضافه شده است. بر روی ان بزنید تا پیام های زمان بندی خود را مشاهده کنید. سپس روی هر کدام که می خواهید کلیک راست کنید و لغو ارسال را کلیک کنید.

 

کلام آخر

در این مطلب به شما ارسال پیام زمانبندی شده در تلگرام را آموزش دادیم که خیلی راحت خودتان بتوانید با استفاده از تلگرام اصلی و بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری این کار را انجام دهید. امیدوارم این مطلب برای تان مفید بوده باشد.