خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » پرینت گرفتن از یک صفحه خاص pdf و ورد (آپدیت جدید مناسب هر برنامه ای)

اگر کمی در فضای اینترنت گشتی زده باشید متوجه شدید که فرمت pdf یکی از محبوب ترین فرمت های اسناد در فضای اینترنت و کامپیوترها می باشد. امروزه بسیاری از اسناد با فرمت pdf یا ورد ذخیره می شوند و مورد استفاده و انتقال قرار میگیرند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید از صفحاتی به خصوص در ورد یا پی دی اف پرینت بگیرید اما ندانید چگونه باید این کار را انجام دهید.  در ادامه این مطلب می خواهیم به روش های پرینت گرفتن از یک صفحه خاص در ورد و پی دی اف بپردازیم که شما خیلی راحت بتوانید از صفحات دلخواه پرینت بگیرید.

اگر شماهم تا به حال خواسته باشید با دستگاه های پرینتر کار کنید حتما گیج و سردرگم خواهید شد چون گزینه های مختلفی برای چاپ وجود دارد که باعث می شود تا فرد در دفعات اول به درستی نداند باید چه کاری انجام دهد. پرینت گرفتن از  همه صفحات شاید امری راحت باشد و تنها با چند کلیک قبل انجام باشد. اما این موضوع زمانی بسیار مشکل می شود که بخواهید از چند صفحه مخصوص پرینت بگرید. برای مثال اگر بخواهید فقط از صفحات فرد یا زوج پرینت بگرید که آن وقت دیگر نیاز است یک سری تنظیمات را انجام دهد.

فایل هایی که به شکل ورد هستید پرینت گرفتن آنها راحت تر است چون می توان آموزش های خوبی در اینترنت پیدا کرد چون فایل های ورد با خود نرم افزار ورد باز می شود که بیشتر ما آن را داریم و تنها تفاوت در نسخه های ورد است. اما برای pdf نرم افزار های مختلف وجود دارد که ممکن است شما از یک نرم افزار دیگر استفاده کنید برای همین باید کلی بگردید تا یه آموزش مخصوص به خود را پیدا کنید.

پرینت گرفتن از یک صفحه خاص در ورد

پرینت گرفتن از یک صفحه خاص

آیا تا به حال خواستید که مثلا در یک pdf صد صفحه ای از یک صفحه خاص یا صفحات خاص پرینت بگیرید؟ آیا تا به حال خواستید که در داخل ورد از یک صفحه خاص پرینت بگیرید؟ اگر بلد نیستید که چگونه باید این کار را انجام دهید در ادامه با ما همراه باشید تا در عرض 5 دقیقه این تکنیک ها را یاد بگیرید.

چاپ گرفتن از یک صفحه در ورد

اگر قصد دارید که از یک صفحه مخصوص در ورد پرینت بگیرید این کار بسیار راحتی است. شیوه انجام این کار در ورد های 2013 و 2016 و 2019 تقریبا شبیه هم است اما در نسخه های قدیمی تر کمی فرق می کند که تنها کافی است دنبال همین گزینه ها بگردید و مراحل را انجام دهید.

ابتدا فایل خود را با نرم افزار ورد باز کنید. سپس به سربرگ پرینت بروید. برای این کار می توانید روی گزینه file کلیک کنید و سپس روی گزینه print کلیک کنید تا به صفحه پرینت هدایت شوید. سپس کافی است در بخش setting و در بخش page گزینه print current page را انتخاب کنید. در این صورت تنها صفحه ای که در حال مشاهده آن بودید قابل چاپ است. یا اینکه می توانید گزینه custom print را انتخاب کنید و سپس شماره پیج مورد نظر را یادداشت کنید و بعد بر روی دکمه پرینت کلیک کنید.

همین الان مطلب شدوبن اینستاگرام و هر آنچه باید درباره ی آن بدانید! (دلایل، رفع شدوبن و ….) را بخوانید.

چگونه از یک صفحه خاص pdf پرینت بگیریم؟

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره کردم برای فایل های ورد کار بسیار راحت است چون بیشتر افراد از ورد استفاده می کنند. اما برای پی دی اف نرم افزار های مختلف وجود دارد که ما به شیوه کار در چندتا از این نرم افزار ها می پردازیم. اگر نرم افزار شما متفاوت است مراحل آنچنان فرقی نمی کند و فقط کافی است گزینه های گرفته شده را پیدا کنید.

پرینت گرفتن از یک صفحه خاص از طریق کروم

قطعا بیشتر شما از مرورگر کروم استفاده می کنید. برای همین ابتدا روش پرینت گرفتن از یک صفحه خاص را از طریق کروم به شما می گوییم.

شما ابتدا باید مرورگر کروم را باز کنید و سپس فایل خود را از طریق کروم باز کنید. برای این کار فایل pdf را بکشید و در کروم رها کنید یا اینکه از طریق راست کلیک آن را با کروم باز کنید و سپس به سربرگ پرینت مراجعه کنید. برای این کار می توانید روی سه نقطه بالا کلیک کنید و سپس روی print کلیک کنید. یا اینکه از کلید کنترل + p استفاده کنید. سپس باید از بین گزینه ها گزینه page را انتخاب کنید. بعد از آن تنها کافی است روی گزینه custom کلیک کنید و سپس صفحه پیج مورد نظر خود را بنویسید.

همین الان مطلب جلوگیری از هک شدن اینستاگرام از صفر تا صد را بخوانید.

پرینت گرفتن از طریق مرورگر مایکروسافت

دیگر همه ویندوز ها دارای مرورگر مایکروسافت هستند. برای این کار تنها کافی است pdf را در مرورگر باز کنید. برای این کار از راست کلیک یا کشیدن فایل و رها کردن آن در مرورگر استفاده کنید. سپس به بخش پرینت مراجعه کنید و سپس گزینه page را بر روی صفحات دلخواه تنظیم کنید و پرینت بگیرید.

 

کلام آخر

اصول بیشتر نرم افزار های مختلف به همین شکل است و زیاد فرقی نمی کند. در این مطلب روش های مختلف پرینت گرفتن از یک صفحه خاص در pdf و ورد را به شما اموزش دادیم امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.

اگر سوالی داشتید در بخش نظرات مطرح کنید.