خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » 5 روشی برای افزایش امنیت گوشی های شیائومی

امروزه گوشی های هوشمند جز مهم ترین و اصلی ترین وسایل زندگی هر کسی به حساب می آید. تمامی تصاویر، ویدیو ها، اکانت ها، پیام ها و فعالیت های ما در گوشی های هوشمند است و همین موضوع باعث می شود که امنیت آن اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. در این مطلب از زرممبر قصد دارم تا به نکاتی بپردازم که می توانند به افزایش امنیت گوشی شیائومی منجر شوند.

بالا بردن امنیت شیائومی

افزایش امنیت گوشی های شیائومی

گوشی های امروزی با اینکه پیشرفت زیادی کردند و توانستند خود را بروز کنند اما به لطف پیشرفت فناوری هنوز در مسئله امنیت ضعف دارند. در واقع بعد از گذشت ده ها سال همچنان یکی از مهم ترین گجت هایی که ما در طول روز از آن استفاده می کنیم و اطلاعات مهمی از ما در آن ذخیره است دارای مشکل امنیت است.

با این حال بسیاری از مشکلات امنیتی اکثر به خاطر برخی مسائل ساده و رعایت نکردن برخی نکات است که در این مطلب سعی دارم تا به مهم ترین آنها بپردازم بنابراین اگر تلفن هوشمندتان برایتان مهم است و اطلاعات مهمی در آن دارید حتما تا انتهای این مطلب را بخوانید.

گوشی خود را حتما آپدیت کنید

هر چه که جلو تر می رویم آپدیت های مختلفی برای گوشی های شیائومی ارائه می شود که می تواند بر روی ظاهر دستگاه یا امنیت آن تاثیر گذار باشد. به خصوص در آپدیت های بزرگ و بروز رسانی هایی که برای نسخه های جدید اندروید ارائه می شود بسیاری از باگ ها و مشکلاتی که می توانند باعث کاهش امنیت گوشی شما شوند برطرف می شود به همین دلیل بهتر است حتما گوشی خود را بروز رسانی کنید.

6 مرحله تا افزایش امنیت توییتر (جلوگیری از هک شدن)

نصب برنامه از مارکت معتبر

شاید بتوانم بگویم اصلی ترین و مهم ترین مسئله ای که می تواند امنیت گوشی شما را به کلی نابود کند نصب برنامه از مارکت ها و سایت هایی است که هیچ اعتباری ندارند. وقتی یک برنامه را از یک سورس نا مشخص دانلود می کنید میتواند شامل بدافزار باشد و یا اینکه دستکاری شده باشد. همچنین مارکت های معتبر همیشه یک برسی اولیه برای برنامه ها دارند و به برنامه هایی که مشکل امنیتی دارند اجاره انتشار نمی دهند.

بهتر است همیشه برنامه های خود را از مارکت هایی مانند گوگل پلی دانلود کنید تا اینکه از وبسایت ها یا تلگرام به دانلود اپ بپردازید.

برنامه های ناشناس را نصب نکنید

یکی از ساده ترین ترفند هایی که یک شخص می تواند حتی بدون داشتن سواد آنچنانی در زمینه هک و نفوذ وارد دستگاه شما از طریق یک برنامه ناشناس است. گاهی اوقات یک برنامه هیچ مشکل امنیتی ندارد اما می تواند برخی از اطلاعات شما را با توجه به دسترسی هایی که به آن دادید برای شخص دیگری ارسال کند.

به عنوان مثال شما یک برنامه تغییر آی پی یا خرید شارژ تلفن همراه را دانلود و نصب می کنید اما این فقط در ظاهر است و این برنامه در اصل در حال ارسال کردن برخی اطلاعات از شما به شخص دیگری می باشد.

افزایش امنیت اینستاگرام – چگونه امنیت اکانت خود را افزایش دهیم؟

مجوز های برنامه را چک کنید

شاید تا به حال به این مورد دقت نکرده باشید اما چک کردن مجوز و دسترسی های برنامه ها می تواند تا حد زیادی به افزایش امنیت گوشی شیائومی شما کمک کند. بهتر است وارد بخش Privacy Protection در دستگاه خود شوید و مجوز های برنامه های مختلف را برسی کنید. گاهی اوقات برخی برنامه ها با اینکه نیازی به برخی دسترسی ها ندارند اما آن را از شما می خواهند و همین موضوع می تواند شک برانگیز باشد. برای مثال یک برنامه برای دانلود موزیک نیازی به دسترسی به پیامک و تماس های شما ندارد بنابراین حتما دسترسی های مهم مانند: تماس، پیامک، لوکیشن، حافظه را به راحتی به هر برنامه ای ندهید.

از مرورگر و کیبور مناسب استفاده کنید

شما در طول روز در اکثر برنامه ها مشغول تایپ کردن چیز های مختلف هستید. به همین دلیل بهتر است حتما از یک کیبور مطمئن استفاده کنید. یک کیبور مخرب یا یک کیبوری که امنیت کافی ندارد می تواند موجب لو رفتن برخی داده ها مانند رمز ها، شماره کارت و… شما شود

یکی دیگر از برنامه های بسیار مهم تلفن شما مرورگر است که طبیعتا از آن هم زیاد استفاده می کنید و همین موضوع می تواند اهمیت آن را بیشتر کند. به علاوه برخی از مرورگرها دارای قابلیت هایی مثل ذخیره پسورد هستند همین موضوع می تواند یک تهدید برای دستگاه شما باشد. به همین دلیل بهتر است حتما از یک مرورگر مطمئن استفاده کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید لایک ایرانی ارزان و خرید ویو تلگرام به راهکار هایی برای افزایش امنیت گوشی های شیائومی پرداختم. شاید برخی از مواردی که خواندید از نظر شما بسیار ساده باشد یا حتی برخی از آنها را از قبل می دانستید اما رعایت کردن آنها می تواند تا میزان زیادی گوشی شما را در مقابل حملات ساده و لو رفتن برخی از اطلاعات حفظ کند.