خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش ساخت پروفایل جدید در مرورگر فارفاکس و کروم | آپدیت

پروفایل ها قابلیت جدیدی نیستند از چند سال به مرورگر های معرفی همچون کروم و فایرفاکس امکان ساخت پروفایل اضافه شده تا بدون نیاز به نصب مرورگر بتوانند از فضاهایی کاملا متفاوت و جدا از هم استفاده  کنند. در این مطلب از زرممبر قصد دارم تا به آموزش ساخت پروفایل جدید در مرورگر های کروم و فایرفاکس بپردازم بنابراین اگر شماهم دوست دارید بیشتر با این قابلیت کاربری مرورگرها آشنا شوید تا انتهای این مطلب را بتوانید.

امکان ساخت پروفایل در واقع برای رفع نیاز نصب چندین مرورگر به مرورگرها اضافه شد. قبل ها شما مجبور بودید یک مرورگر برای کارهای روزمره خود نصب کنید و از مرورگر دیگر برای کارهای درسی، شغلی و… خود استفاده کنید تا تنظیمات، اطلاعات و… آنها باهم قاطی نشود. اما خوشبختانه پروفایل ها به کمک ما آمدند تا بتوانیم در یک مرورگر فضاهای کاملا متفاوتی با اطلاعات، تنظیمات، افزونه ها، پسورد ها و بوکمارک های متفاوت ایجاد کنیم.

آموزش ساخت پروفایل جدید در مرورگر

خوشبختانه این امکان تا به حال به مرورگر های معروف و پرکاربرد دنیا اضافه شده و حالا شما می توانید پروفایل های متفاوتی برای کار، درس، روزمره، فیلم دیدن و غیره ایجاد کنید. در ادامه من به آموزش ساخت profile در دو مرورگر کروم و فایرفاکس می پردازم.

ساخت profile در موزیلا فایرفاکس

در رایانه های شخصی موزیلا فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار محبوب به حساب می آید که با ظاهر و امکانت مختلف توانسته در کنار کروم به عنوان بهترین مرورگر های رایانه های شخصی شناخته شود. برای ساخت پروفایل جدید در این مرورگر مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا مرورگر خود را باز کنید.

در نوار آدرس مرورگر خود about:profiles را تایپ کرده و کلید enter را فشار دهید.

profile فایرفاکس

با اینکار برایتان صفحه about profiles باز می شود. ب روی گزینه create a new profile کلیک کنید.

پنجره جدیدی برایتان باز می شود و توضیحاتی درباره پروفایل ها به شما می دهد. بر روی گزینه next کلیک کنید.

ساخت پروفایل در موزیلا

در صفحه بعد نامی برای پروفایل خود انتخاب کنید و سپس یک پوشه برای ذخیره تنظیمات این پروفایل جدید را انتخاب کنید. یا اینکه از دیفالت استفاده کنید. در آخر بر روی گزینه finish کلیک کنید.

انتخاب نام برای پروفایل جدید

پروفایل شما ایجاد شد و حالا می توانید از ان استفاده کنید و شروع به وبگردی کنید.

مرورگر سافاری چیست؟ نصب و دانلود – کروم یا سافاری؟

دسترسی به پروفایل های مختلف در فایرفاکس

برای اینکه در مرورگر موزیلا فارفاکس بتوانید بین پروفایل های خود جا به جا شوید و یا از پروفایلی که جدیدا ساختید استفاده کنید کافیست مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا مرورگر خود را باز کنید.

سپس در آدرس بار مرورگر خود عبارت about:profiles را تایپ کنید.

در صفحه About profile شما می توانید پروفایل های مختلف خود را مشاهده کنید. هر پروفایلی که خواستید را بر روی دکمه launch profile in new browser پایین آن کلیک کنید تا در یک صفحه جدید برای شما باز شود و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 

چگونه افزونه های کروم را در مرورگر اندروید نصب کنیم؟ به صورت مرحله به مرحله

ساخت پروفایل جدید در مرورگر chrome

کروم را می توان محبوب ترین مرورگر در سیستم های خانگلی به حساب آورد. خوشبختانه در کروم نیز امکان ایجاد پروفایل جدید وجود دارد و شما می توانید حتی راحت تر از مرورگر فایرفاکس یک پروفایل جدید بسازید. برای این کار مراحل زیر را طی کنید:

ابتدا وارد مرورگر خود شوید.

سپس در بالا کنار سه قطه بر روی آیکون دایره ای شکل پروفایل خود کلیک کنید.

در پنجره ای که برایتان باز می شود بر روی گزینه add زیر بخش other people کلیک کنید.

ایجاد پروفایل جدید در کروم

سپس باید انتخاب کنید که می خواهید وارد اکانت خود شوید و یا می خواهید بدون اکانت یک پروفایل جدید بسازید.

یک نام برای پروفایل خود وارد کنید و در پایین آن تم و رنگ پروفایل خود را انتخاب کنید.

ایجاد profile جدید در کروم و فایرفاکس

در آخر بر روی گزینه done کلیک کنید. به همین راحتی شما توانستید یک پروفایل جدیید با تنظیمات و اطلاعات جدید بسازید و می توانید از آن برای گشت و گذار در فضای وب استفاده کنید.

چگونه بین پروفایل های کروم جا به جا شوم؟

اگر چندین پروفایل در کروم ایجاد کردید و می خواهید بین آنها جا به جا شوید تنها کافیست تا مرورگر خود را باز کنید. سپس در بالای صفحه کنار سه نقطه بر روی آیکون دایره شکل پروفایل خود کلیک کنید. در بخش other people بر روی پروفایلی که می خواهید کلیک کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات شبکه های اجتماعی مانند خرید بازدید تلگرام و رای فیک و فالوور به آموزش ساخت پروفایل جدید در مرورگر های موزیلا فایرفاکس و کروم پرداختم تا بتوانید با ایجاد پروفایل های مختلف به تفکیک راحت تری بین بوکمارک ها، افزونه و تنظیمات خود برای فعالیت های مختلفتان بپردازید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.