خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » مرورگر سافاری چیست؟ نصب و دانلود – کروم یا سافاری؟

این روز ها افراد زیادی نیستند که با مرورگر سفاری آشنا باشند و با آن کار کرده باشند. اما واقعا مرورگر سافاری چیست؟ چه قابلیت هایی دارد؟ آیا بهتر از کروم است؟ چگونه آن را دانلود و نصب کنم؟ در این مطلب قصد دارم تا به معرفی و برسی کامل مرورگر سافاری بپردازم تا شما بیشتر با این مرورگر و امکانات آن آشنا شوید. بنابراین اگر تا کنون نام این مرورگر به گوشتان نخورده اما دوست دارید با آن آشنا شوید تا انتهای این مطلب با زرممبر همراه باشید.

مرورگر های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد که هر کدام آنها به نوعی شبیه به هم هستند و از بین آنها موزیلا فایرفاکس و کروم و سافاری و ادج جز محبوبیت ترین ها به حساب می آیند که به نوعی می توان گفت بیشتر افراد از همین مرورگر ها استفاده می کنند. اما در حال حاضر و به خصوص در ایران بسیاری از افراد تنها مرورگر کروم که متعلق به گوگل می باشد را می شناسند و آشنایی آنچنانی با بقیه آنها ندارند.

مرورگر سافاری

مرورگر سافاری چیست؟

سافاری که به انگلیسی safari نوشته می شود یک مرورگر وب برای مجموعه اپل به حساب می آید بر پایه موتوی چیدمان وب کیت ساخته شده است. این برنامه در حال حاضر یکی از محبوب ترین مرورگر ها به خصوص در بین طرفداران اپل به حساب می آید که واقعا کاربران بسیار زیادی هم دارد.

این مرورگر در سال 2003 توسط شرکت اپل ساخته شد و اولین نسخه آزمایشی آن منتشر شد. این مرورگر در ابتدا تنها برای سیستم عامل های macOS و آیفون منتشر شده بود اما در سال 2007 استیو جابز اعلام کرد که این مرورگر برای ویندوز نیز عرضه می شود و آخرین نسخه آن در می 2012 برای ویندوز سفارشی سازی شده است.

آیا سافاری فقط برای سیستم عامل macOS و آیفون است؟

در گذشته اینطور بود یعنی این مرورگر تنها برای دستگاه های اپل در اختیار بود و دیگر سیستم عامل ها نمی توانستند از این برنامه استفاده کنند اما حالا این برنامه برای ویندوز نیز موجود است و می توانید خیلی راحت از آن استفاده کنید.

ریتوییت چیست؟ آموزش نحوه ریتوییت در توییتر (ریتوییت ساده و پیشرفته)

آموزش دانلود مرورگر سافاری

در ادامه مطلب مرورگر سافاری چیست قصد دارم تا به آموزش دانلود این برنامه بپردازم. برای اینکه بتوانید این برنامه را دانلود کنید تنها کافیست تا عبارت download safari browser را در مرورگر خود سرچ کنید و وارد وبسایت اپل شوید. در آنجا خیلی راحت می توانید نسخه های مختلف سافاری را مشاهده کنید و آخرین نسخه آن یعنی 5 را دانلود کنید.

برای دانلود نسخه های ویندوز آن نیز می توانید خیلی راحت وارد وبسایت های ایرانی که در زمینه دانلود نرم افزار فعالیت می کنند شوید و این برنامه را دانلود کنید. این برنامه بر روی ویندوز ها و نسخه های مختلف به خوبی کار می کند و شما با مشکلی رو به رو نمی شوید.

دانلود و نصب مرورگر سافاری

نحوه نصب سافاری در ویندوز

حالا که به جواب پرسش مرورگر سافاری چیست رسیدید شاید برایتان جالب باشد که این مرورگر را امتحان کنید. برای اینکار تنها کافیست تا نسخه ویندوز آن را خیلی راحت دانلود کنید. سپس روی فایل نصبی آن دوبار کلیک کنید تا اجرا شوید. سپس روی گزینه next کلیک کنید و ادامه مراحل را دنبال کنید و منتظر بمانید تا این مرورگر بر روی سیستم شما نصب شود. سپس خیلی راحت آن را اجرا کنید و از آن لذت ببرید.

فرمت svg چیست؟ باز کردن آن، تبدیل آن به png و jpg

سافاری چه تفاوتی با دیگر مرورگر ها دارد؟

این مرورگر توسط شرکت اپل طراحی شده و قطعا برای محصولات آن گزینه بسیار مناسبی است. همچنین بسیاری از افراد از شیوه طراحی و مدل آن بسیار لذت میبرند و از آن استفاده می کنند اما یکی از ویژگی هایی که بسیاری روی آن تاکید دارند و به همین دلیل مرورگر سافاری را یک گزینه بسیار خوب می دادند سرعت این مرورگر و بهینه بودن آن است به نوعی که کمترین فشار ممکن را به سیستم شما وارد کند و آنچنان کندی شما در کار کردن با این مرورگر احساس نمی کنید.

ویژگی های سافاری چیست؟

در بخش قبلی مطلب مرورگر سافاری چیست به ویژگی اصلی سافاری یعنی سرعت آن اشاره کردیم اما این تنها نقطه قوت و ویژگی این مرورگر است؟ قطعا جواب این سوال خیر است و در ادامه به برخی از این ویژگی ها اشاره می کنم:

  • سافاری از ایجاد تب های جدید و باز شدن صفاحات مزاحم جلوگیری می کند.
  • این مرورگر سازگاری بسیار زیادی با ویندوز و مخصوصا محصولات اپل دارد.
  • بسیار بهینه است و کارکردن با آن بسیار روان است.
  • در دستگاه های اپل کمترین میزان پردازنده را مصرف می کنید و کمتر به سیستم فشار می آرود.
  • اجرای جاوا اسکریپت در این مرورگر بسیار سریع تر است.
  • امنیت این اپل به نوعی مثال زدنی است و این دقیقا چیزی است که اپل در کنار سرعت روی آن بسیار تاکید دارد.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر ایرانی تلگرام و ری اکشن تلگرام سعی کردم تا شما را با یک مرورگر کمتر شناخته شده برای کاربران ویندوز و ایران یعنی سافاری آشنا کنم تا شما هم این برنامه فوق العاده را بیشتر بشناسید.