خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » اسکن متن در آیفون بدون نیاز به نصب برنامه | آپدیت 2023

یکی از دلایل محبوبیت سیستم عامل ios داشتن امکانات و قابلیت های داخلی است که شما را از نصب برنامه های مختلف بی نیاز می کند. شرکت اپل هر ساله طی آپدیت سیستم عامل خود قابلیت های جدیدی را به آن اضافه می کند که از آنها قابلیت اسکن متن در آیفون و آیپد می باشد. قابلیتی در تلفن های دیگر برای استفاده از آن نیاز به نصب برنامه شخص ثالث است اما حالا شما می توانید با استفاده از آیفون خود و بدون نیاز به هیچ برنامه ای متون مختلف را اسکن کنید و از آنها در نوشته های خود استفاده کنید. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش استفاده از قابلیت اسکن متن iphone بپردازم.

قابلیت اسکن text در آیفون چیست؟

در گذشته شما مجبور بودید تا اگر می خواهید از یک متنی که در حال مشاهده آن هستید در یادداشت های خود استفاده کنید آن را به صورت دستی تایپ کنید. اما خوشبختانه به لطف پیشرفت فناوری حالا شما می توانید خیلی ساده با دوربین گوشی خود متون مختلف را اسکن کنید و از آن استفاده کنید.

این قابلیت به طور معمولا توسط برنامه های جانبی و شخص ثالث در اختیار افراد قرار میگیرد اما شرکت اپل در آپدیت جدید ios 15 و ipados 15 امکان scan text را به تلفن های خود اضافه کرده تا بدون نیاز به هیچ برنامه دیگری متن های مختلف را با دقت بالا اسکن کنید و از آنها در برنامه های مختلف مانند notes و messages استفاده کنید. در ادامه این مطلب از وبلاگ زرممبر سایت خرید ممبر جدید و… به آموزش استفاده از این قابلیت می پردازم.

معرفی بهترین برنامه های آلارم برای آیفون

آموزش استفاده از قابلیت scan text آیفون

برای اینکه بتوانید از این قابلیت استفاده کنید حتما باید سیستم عامل گوشی خود را به ios 15 و در آیپد ها به iPadOS 15 ارتقا دهید. در واقع اگر تا به الان سیستم عامل گوشی خود را آپدیت نکردید و هنوز از نسخه های قدیمی استفاده می کنید این قابلیت در دسترس شما قرار ندارد و نمی توانید از آن استفاده کنید.

SCAN متن در ios

استفاده از اسکن متن در Notes آیفون

یکی از اصلی ترین و بهترین برنامه هایی که شما می توانید از این قابلیت در آن استفاده کنید notes اپل است. این برنامه به صورت پیش فرض در سیستم عامل اپل وجود دارد و شما می توانید از آن برای نوشتن استفاده کنید.

  1. برای استفاده از قابلیت اسکن متن مراحل زیر را طی کنید:
  2. ابتدا برنامه notes را باز کنید و یک نوت جدید ایجاد کنید.
  3. سپس در پایین صفحه بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.
  4. از منوی باز شده گزینه scan text را انتخاب کنید.
  5. حالا در پایین صفحه بخش اسکن متن برایتان باز می شود. دوربین خود را بر روی متنی که می خواهید اسکن کنید نگهدارید تا متن موجود در عکس را تشخیص دهید و آن را بلد کند.
  6. گزینه insert را انتخاب کنید تا متن مدنظرتان در نوت شما کپی شود.

6 تا از بهترین برنامه های ادیت ویدیو آیفون

استفاده از scan text در message آیفون

اگر می خواهید در برنامه های دیگر از امکان امکان اسکن استفاده کنید می توانید این کار را در برنامه نوت انجام دهید و سپس متن مدنظرتان را کپی کرده و از آن در دیگر برنامه ها استفاده کنید. اما در برنامه message آیفون می توانید از این قابلیت به صورت مستقیم استفاده کنید.

ابتدا وارد پیام های خود شوید بعد یک مخاطب را انتخاب کنید. سپس در کادر مربوط به متن پیام کمی انگشت خود را نگهدارید تا گزینه scan text ظاهر شوید. بر روی آن ضربه بزنید تا بخش مربوط به اسکن متن برایتان باز شود. دوربین را بر روی متن مدنظر نگهدارید و وقتی متن مدنظر خود را انتخاب کردید بر روی گزینه insert کلیک کنید.  به همین راحتی متن مدنظرتان را اسکن کردید و می توانید از ان در پیام خود استفاده کنید و برای دیگران ارسال کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر فیک و ممبر واقعی تلگرام به آموزش اسکن متن در آیفون پرداختم تا بدون نیاز به نصب هیچ برنامه شخص ثالثی خیلی ساده متون مختلف را اسکن کنید و از آن در نوشته های خود استفاده کنید.