خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزش مخفی کردن چت در تلگرام نسخه اصلی (آپدیت 2023)

خیلی از اوقات ما برای یک دیگران چتی را در تلگرام ما مشاهده نکنند مجبور به حذف آنها هستیم با اینکه خیلی راحت می توانیم آنها را مخفی کنیم. در ادامه این مطلب قصد دارم تا به آموزش مخفی کردن چت در تلگرام بپردازم تا دیگر بتوانید هر کانال یا گروه یا چتی که خواستید را در تلگرام خود مخفی کنید و کسی نتواند آن را مشاهده کند.

تلگرام یکی از محبوب ترین پیام رسان ها به خصوص در ایران به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی دارد. البته قابلیت ها و آپدیت های مختلفی که آن برنامه از آنها رونمایی می کند و به نوعی از تمام برنامه های موجود حال حاضر جلوتر است خود می تواند دلیلی برای این محبوبیت زیاد باشد. یکی از قابلیت هایی که مدت هاست افراد خواهان اضافه شدن آن به تلگرام هستند امکان پنهان کردن چت هاست در حالی که همین الان این قابلیت در تلگرام وجود دارد و می توانند از آن استفاده کنند.

آموزش مخفی کردن چت در تلگرام

برای اینکه چت های خود را در تلگرام پنهان کنید ابتدا باید تلگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید چون ممکن قابلیت هایی که در ادامه گفته می شود با نسخه تلگرام شما متفاوت باشد. به همین دلیل ابتدا از طریق اپ استور و گوگل پلی برنامه تلگرام خود را آپدیت کنید و سپس مراحل زیر را انجام دهید.

بعد از اینکه تلگرام خود را آپدیت کردید وارد آن شوید. سپس چت یا کانال یا گروهی که قصد مخفی کردن آن را دارید را پیدا کنید. بعد کمی روی آن نگهدارید  تا گزینه های تلگرام ظاهر شود. سپس در بالا بر روی گزینه آرشیو در کنار علامت بلندگو کلیک کنید. با این کار این چت وارد قسمت آرشیو تلگرام می شود و دیگر در صفحه اصلی تلگرام شما نشان داده نمی شود.

ارشیو کردن چت در تلگرام

اما در بالای صفحه وارد پوشه آرشیو چت یا همان archived chats می شود. برای اینکه این پوشه مخفی شود و دیگر آن را مشاهده نکنید تا چت های شما به صورت کامل در تلگرام غیب شود. خیلی راحت بر روی archived chats کمی نگهدارید و سپس گزینه hide from chat list را انتخاب کنید. با اینکار آرشیوچت از صفحه چت های شما مخفی شود و چت های شما هم که در آن است دیگر دیده نمی شود.

پنهان کردن چت از چت لیست تلگرام

تغییر عکس پروفایل دیگران در تلگرام توسط خودمان

چگونه به چت های مخفی شده در تلگرام دسترسی پید کنیم؟

اگر چت های خود را وارد بخش Archived chats کرده باشید می توانید خیلی راحت در صفحه اصلی تلگرام در بالا وارد بخش archived chats شوید و چت های خود را مشاهده کنید. اما اگر این قسمت را طبق آموزش بالا مخفی کردید و دیگر در صفحه اصلی شما دیده نمی شود فقط کافیست تا در صفحه چت های تلگرام کمی صفحه را به سمت پایین بکشید تا release for archive ظاهر شود سپس همان بخش Archived chats ها ظاهر می شود و می توانید وارد آن شوید و به چت های خود دسترسی داشته باشید. همچنین بعد از ظاهر شدن این بخش اگر کمی اسکرول کنید دوباره پنهان می شود.

برای اینکه آرشیو چت مخفی شده را به حالت اول باز بگردانید کافیست تا انتها آن را ظاهر کنید و سپس بر روی آن نگهدارید  گزینه pin in chat list را کلیک کنید.

آموزش مخفی کردن اعضای گروه تلگرام صفر تا صد

چگونه چت های پنهان شده(آرشیو شده) را برگردانم؟

برای اینکار وارد بخش archived chats تلگرام شوید و سپس چت مدنظرتان را پیدا نید و کمی روی آن نگه دارید و سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید و بر روی گزینه unarchive کلیک کنید به همین راحتی می توانید چت های خود را به صفحه اصلی تلگرام بازگردانید.

چگونه می توان چت های تلگرام را پنهان کرد؟

قابلیت مخفی کردن چت ها در برنامه های غیررسمی تلگرام مانند موبوگرام که بسیار محبوب می باشد وجود دارد اما در خود نسخه اصلی به صورت کامل وجود ندارد.

به همین دلیل اگر می خواهید چت های خود را پنهان کنید می توانید از برنامه های غیررسمی تلگرام استفاده کنید یا اینکه با استفاده از قابلیت آرشیو که در بالا به آن پرداختم چت های خود را پنهان کنید.

چرا این آموزش برای من کار نمی کند؟

قابلیت آرشیو و پنهان کردن آن از چندین نسخه قبل در تلگرام وجود داشته اما ممکن است در آپدیت های مختلف دچار تغییراتی شده باشد به همین دلیل بهتر است تا حتما تلگرام خود آپدیت کنید همچنین دقت کنید که این قابلیت در تلگرام موبایل بسیار بهتر کار می کند و می توانید از آن استفاده کنید.