خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » نحوه فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام | آپدیت 2023

قطعا برای همه ما تمام شدن سریع شارژ گوشی و یا کند شدن آن می تواند ازاردهنده باشد. پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی جز اصلی ترین برنامه هایی هستند که در مصرف شارژ گوشی و کند شدن آن نقش دارند. تلگرام برای حل این مشکل در آپدیت جدید خود قابلیت power saving را ارائه کرده است که می تواند کمک کننده خیلی ها باشد. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام بپردازم.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، یوتیوب و پیام رسان ها مانند تلگرام و واتساپ در مصرف شارژ باتری گوشی بسیار نقش دارند به همین دلیل شرکت ها سعی می کنند تا جای ممکن برنامه خود را برای گوشی های مختلف بهینه کنند اما با این حال باز هم مصرف زیاد باطری و کند شدن گوشی در صورت استفاده طولانی از آنها ازاردهنده است. به همین دلیل در چند آپدیت قبل تلگرام قابلیت power saving را به صورت خیلی کامل و حرفه ای به برنامه خود اضافه کرد تا افراد بتوانند آن را متناسب با گوشی خود تنظیم کنند.

نحوه فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام

این قابلیت در آپدیت های اخیر تلگرام به آن اضافه شده است به همین دلیل بهتر است ابتدا و قبل از هر چیز تلگرام خود را آپدیت کنید. برای این کار می تواند از گوگل پلی و اپ استور استفاده کنید و تلگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید.

اگر تلگرام خود آپدیت کرده باشید تنها کافیست تا اپ telegram را باز کنید و سپس در بالای صفحه برای روی سه خط کلیک کنید تا منوی تلگرام باز شود.

ورود به بخش تنظیمات برای فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام

 

سپس بر روی گزینه Setting یا همان تنظیمات کلیک کنید.

 فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام

در صفحه تنظیمات بر روی گزینه power saving کلیک کنید.

حالا شما وارد بخش ذخیره انرژی در تلگرام شدید. در بالا می توانید انتخاب کنید که این حالت چه زمانی فعال شود. با بالا و پایین کردن نوارد می تواند مشخص کنید که باطری گوشی شما وقتی از حدی پایین تر رفت این قابلیت به صورت خودکار فعال شود.

آموزش قفل کردن تلگرام با اثرانگشت برای افزایش امنیت اکانت تلگرام

تنظیمات قابلیت power saving در تلگرام

در بخش power saving options می توانید تنظیمات مربوط به این قابلیت را دستکاری کنید. در ادامه به توضیح در کدام می پردازم.

تنظیمات قابلیت power saving در تلگرام

Animated stickers: در این بخش دو گزینه وجود دارد که گزینه autoplay in keyboard مربوط به بخش شدن خودکار استیکر ها در کیبورد گوشی شماست و گزینه autoplay in chat مربوط به پخش شدن خودکار استیکر ها در صفحه های چت است که می توانید هر کدام از این دو گزینه را خاموش کنید.

Animated emoji: این بخش مربوط به انیمیشن ایموجی هاست. گزینه autoplay in keyboard مربوط به بخش شدن خودکار ایموجی در کیبور گوشی شماست و گزینه autoplay in reaction menu مربوط به انیمیشن ایموجی در صفحه ری اکشن است. همچنین گزینه autoplay in chat مربوط به پخش شدن خودکار در چت است.

Animations in chats: این بخش مربوط به انیمیشن های مختلف در چت می شود که با فعال کردن قابلیت ذخیره انرژی در تلگرام دیگر غیرفعال می شوند. wallpaper rotation مربوط به انیمیشن عکس پس زمینه و تحرک آن است. side menu in topic مربوط به انیمیشن منو تاپیک است. animated spoiler effect مربوط به انیمینش اسپویلر تلگرام است. night theme blur مربوط به بلور بودن تم شب تلگرام است و گزینه zoom animations مربوط به انیمیشن زوم می باشد که می توانید هرکدام از اینها را فعال یا غیرفعال کنید.

Aminations in call: مربوط به انیمیشن های زنگ زدن در تلگرام است.

Autoplay video: مربوط به پخش شدن خودکار ویدیو ها در تلگرام است.

Autoplay gift: مربوط به پخش شدن خودکار گیفت ها در تلگرام است.

پیشنهاد خود من این است که اکثر این گزینه ها را فعال کنید چون در واقع هیچ تفاوت و مشکلی در استفاده شما از تلگرام ایجاد نمی کنند بلکه فقط چند انیمیشن و چیز مختلف غیرفعال می شود که بیشتر جنبه زیبایی دارد. با انتخاب گزینه های مدنظرتان وقتی که شارژ گوشی شما از حدی که مشخص کردید پایین تر بیاید این حالت ها فعال می شود و باعث افزایش سرعت تلگرام و کاهش مصرف باتری می شود.

آموزش مخفی کردن چت در تلگرام نسخه اصلی

چرا قابلیت ذخیره انرژی را در تلگرام نمی بینم؟

اگر گزینه power saving را نمی بینید یا اینکه نمی توانید گزینه های مربوط به آن را پیدا کنید یکی از دلایل می تواند مربوط به نسخه تلگرام شما باشد. این آموزش و موارد گفته شده مربوط به نسخه اصلی تلگرام است. همچنین بهتر است حتما ابتدا تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

تلگرام یک پیام رسان فوق العاده با قابلیت های بسیار زیادی و کانال و گروه ها و ربات ها به حساب می آید که با همه اینها از یک پیام رسان فراتر رفته و تبدیل یک دنیای خاص برای خودش شده است. به همین دلیل است که این چنین محبوب است و مخاطبین بسیار زیادی دارد. همچنین همین موضوع باعث شده تا بسیاری از افراد با استفاده از خدماتی مانند خرید ممبر واقعی تلگرام با ویو و افزایش سین تلگرام و تبلیغات و ایجاد کانال و گروه این فضا برای خودشان و کسب و کار خودشان یا حتی درآمدزایی استفاده کنند.