خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزش قفل کردن تلگرام با اثرانگشت برای افزایش امنیت اکانت تلگرام

امروزه پیام رسان های مختلفی برای ارتباط با دیگران وجود دارد که یکی از معروف ترین آنها تلگرام است. اکثر ما از تلگرام برای کارهای زیادی استفاده می کنیم و امنیت اکانتمان برایمان بسیار مهم است و دوست نداریم کسی بدون اجازه وارد آن شود. یکی از روش هایی که می توان امنیت اکانت تلگرام را افزایش داد و آن را از دست افراد دیگر حفظ کرد قابلیت قفل با اثرانگشت است. در ادامه این مطلب قصد دارم تا به آموزش قفل کردن تلگرام با اثرانگشت بپردازم. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

در ایران تلگرام را می توان یکی از محبوب ترین پیام رسان ها به حساب آورد که به علت قابلیت های بسیار فوق العاده ای که دارد همیشه مورد توجه افراد قرار گرفته و یکی از مطرح ترین روش های ارتباط و تبدل با دیگران به حساب می آید. برای همین همه ما چیزهای مهمی را در تلگرام داریم و دوست نداریم که کسی متوجه آنها شود. خوشبختانه تلگرام هم در آپدیت های مختلف خود امکانات بیشتری برای افزایش امنیت و حریم خصوصی به برنامه خود اضافه کرده اتس.

قفل کردن تلگرام با اثرانگشت

قبل کردن تلگرام با اثر انگشت یکی از مطمئن ترین روش ها برای امنیت آن می باشد چون حداقل خیالتان راحت است که تا خودتان نخواهید کسی نمی توان آن را باز کند چون به اثرانگشت شما نیاز دارد. برای استفاده از قابلیت قفل اثرانگشت تلگرام حتما باید passcode را در تلگرام فعال کنید. در ادامه ابتدا به آموزش فعال کردن پس کد تلگرام می پردازم.

آموزش فعال کردن passcode تلگرام

فعال کردن قابلیت پس کد برای اینکه بتوانید از دیگر قفل و روش ها برای امنیت تلگرام خود استفاده کنید ضروری کنید. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا تلگرام را باز کنید و وارد اکانت خود شوید.

سپس بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید تا منوی تلگرام برایتان باز شود.

در مرحله بعد گزینه settings را انتخاب کنید.

قفل کردن telegram با اثرانگشت مرحله 1

بعد از آن به دنبال گزینه privacy and security بگردید.

قفل کردن telegram با اثرانگشت مرحله 2

در صفحه بعد در بخش Security گزینه passcode lock را انتخاب کنید.

قفل کردن telegram با اثرانگشت مرحله 3

در صفحه بعد در پایین بر روی گزینه enable passcode کلیک کنید.

یک رمز 4 رقمی برای تلگرام خود انتخاب که هنگام باز کردن تلگرام در دفعات بعد باید آن را وارد کنید.

سپس دوباره رمز خود را تکرار کنید.

به همین راحتی قابلیت پس کد در تلگرام برای شما فعال شد.

هر وقتی که خواستید این قابلیت را غیرفعال کنید دوباره به همین صفحه بیایید و در پایین گزینه turn passcode off را انتخاب کنید تا پس کد برداشته شود.

آموزش تماشای ویدیو در تلگرام بدون دانلود کامل آن

فعال کرد قابلیت قفل اثرانگشت تلگرام

حالا که پس کد را برای تلگرام خود فعال کردید می توانید از قابلیت قفل اثر انگشت استفاده کنید. برای فعال کردن این قابلیت تنها کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا تلگرام را باز کنید و وارد اکانت خود شوید.

سپس بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید تا منوی تلگرام برایتان باز شود.

در مرحله بعد گزینه settings را انتخاب کنید.

بعد از آن به دنبال گزینه privacy and security بگردید.

در صفحه بعد در بخش Security گزینه passcode lock را انتخاب کنید.

قفل کردن telegram با اثرانگشت مرحله 4

سپس صفحه تنظیمات پس کد برایتان باز می شود. در این صفحه گزینه unlock with fingerprint را فعال کنید.

به همین راحتی توانستید این قابلیت را فعال کنید و از این بعد تلگرام خود را می تواند با اثرانگشت باز کنید. البته توجه داشته باشید که چون پس کد را فعال کرید هر موقع قابلیت اثرانگشت به درستی کار نکرد می توانید با وارد کردن رمز پس کد وارد تلگرام شوید.

همچنین در همین صفحه گزینه auto-lock وجود دارد که تنظیم کردن این گزینه اگر مدتی از تلگرام خود استفاده نکنید تلگرام شما به صورت خودکار قفل می شود و باید دوباره با اثرانگشت یا پس کد آن را باز کنید.

همچنین در صفحه اصلی تلگرامدر بالا کنار سه نقطه گزینه ای شبیه به قفل وجود دارد که با کلیک کردن با روی آن خیلی توانید خیلی راحت تلگرام خود را قفل کنید. اگر بر روی آن کلیک نکنید و Auto-lock را  فعال نکرده باشید امکان دارد در دفعه بعدی برای وارد شدن به تلگرام نیازی به وارد کردن کد و رمز نباشد و تلگرام شما خیلی راحت باز شود.

آموزش عوض کردن پسورد تلگرام

چرا قابلیت قفل اثرانگشت telegram برای من کار نمی کند؟

اگر تمامی مراحل را رفتید و این قابلیت برای شما به درستی کار نمی کند باید موارد زیر را چک کنید:

ابتدا باید حتما گوشی شما از امکان اثرانگشت پشتیبانی کند تا بتوانید از این قابلیت استفاده کنید در غیر این صورت امکان استفاده از آن وجود ندارد.

همچنین حتما باید در تنظیمات خود گوشی قابلیت اثرانگشت را فعال کرده باشید تا بتوانید از آن در تلگرام هم استفاده کنید.

همچنین برای استفاده از این قابلیت بهتر است حتما تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر واقعی گروه تلگرام و افزایش بازدید تلگرام به آموزش قفل کردن تلگرام با اثرانگشت پرداختم تا بتوانید با فعال کردن این قابلیت هم از اکانت تلگرام خود بیشتر محافظت کنید و هم خیلی راحت تر از آن استفاده کنید.