خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » نحوه استوری گذاشتن در تلگرام در اندروید و آیفون | آپدیت 2023

یکی از نقاط قوت اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی داشتن ویژگی به نام استوری بود که حالا و در آپدیت جدید تلگرام به این برنامه نیز اضافه شده است. این امکان ابتدا تنها برای کاربران پرمیوم در نظر گرفته شده بود و در آپدیت های بعدی امکان استفاده از استوری تلگرام برای اکثر کاربران فعال شد و حالا همه می توانند از آن استفاده کنند. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش گذاشتن استوری در تلگرام و هر آنچه باید درباره‌ی این قابلیت بدانید بپردازم.

استوری تلگرام چیست؟

تلگرام را دیگر همه می شناسید یکی از محبوب ترین و مشهور ترین پیام رسان های حال حاضر که در دنیا و ایران کاربران بسیار زیادی دارد. با اینکه تلگرام یک شبکه اجتماعی است اما قابلیت های بسیاری زیادی دارد و روز به روز در حال اضافه کردن قابلیت های بیشتر است که حتی دیگر برنامه های قدیمی و قدر بازار تا کنون امکان ارائه آن را ندارند.

اما حالا و طی آپدیت جدید تلگرام قابلیت استوری به آن اضافه شده است که تقریبا شبیه به اینستاگرام می باشد و شما می توانید عکس و ویدیو های مدنظرتان را با دیگران به اشتراک بگذارید که پس از گذشت چند ساعت حذف می شوند. به خصوص به این دلیل که تلگرام فضای صمیمانه تر و شخصی تری دارد اینکه می توانید لحظات خود را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک بگذارد امکان بسیار جالبی است.

استوری گذاشتن در تلگرام

چه کسانی می توانند از قابلیت استوری تلگرام استفاده کنند؟

در ابتدای اضافه شدن این قابلیت همه افرادی که اشتراک پرمیوم تلگرام را داشتند می توانستند از این قابلیت استفاده کنند اما کمی بعد و از آپدیت 23 مرداد 1402 قابلیت استوری تلگرام برای همه کاربران باز شد و حالا کاربران اندروید و ios می توانند از این قابلیت استفاده کنند.

نحوه استوری گذاشتن در تلگرام

قابلیت استوری اینستاگرام با اینکه مانند اینستاگرام است اما تفاوت هایی نیز دارد. برای اینکه بتوانید یک استوری در تلگرام درج کنید ابتدا باید برنامه تلگرام را از گوگل پلی یا اپ استور دارید کنید و یا اگر در حال حاضر آن را دارید اما آپدیت نیست حتما آپدیت کنید. سپس مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه تلگرام خود را باز کنید.

حالا بر روی دکمه عکس دوربین که به صورت شناور است کلیک کنید.

سپس می توانید با دوربین گوشی خود عکس بگیرید یا اینکه از گالری خود یک عکس انتخاب کنید.

استوری جدید در تلگرام

حالا از امکانات و ابزارهای مختلفی که تلگرام برای ادیت در اختیار شما گذاشته است می توانید استفاده کنید.

بعد از اینکه کارتان تمام شد بر روی گزینه next کلیک کنید.

آپلود و ادیت استوری در تلگرام

در مرحله بعد باید تنظیم کنید که چه کسانی می توانند استوری های شما را مشاهده کنند.

در آخر نیز با کلیک بر روی گزینه post story کلیک کنید.

پست کردن استوری تلگرام

به همین راحتی شما توانستید یک استوری در تلگرام بگذارید.

آموزش مخفی کردن چت در تلگرام نسخه اصلی

چگونه در تلگرام ios استوری بگذارم؟

فرایند استوری گذاشتن در نسخه ios تلگرام نیز دقیقا مانند اندروید و آنچه که در بالا توضیح دادم است که می توانید مراحل آن را در بخش قبل بخواهید. فقط در نسخه ios دکمه اضافه کردن استوری در صفحه اصلی و در بالا صفحه سمت راست به صورت یک + قرار دارد.

چگونه استوری افراد را در تلگرام مشاهده کنیم؟

مشاهده کردن استوری ها در تلگرام بسیار سادست. در صفحه ابتدایی تلگرام در قسمت بالا استوری افراد به صورت فشرده در بخش stories قرار دارد که خیلی ساده می توانید بر روی هر شخصی که دوست داشتید کلیک کنید و استوری های آن را مشاهده کنید.

البته امکان دارد که استوری ها به صورت فشرده قرار گرفته باشد و با یک بار کلیک از حالت فشرده خارج می شود و بعد می توانید استوری هر فردی که دوست داشتید را تماشا کنید.

استوری تلگرام چه زمانی پاک می شود؟

بر خلاف استوری های اینستاگرام در تلگرام شما می توانید مشخص کنید که استوری های شما تا چه تایمی باقی بماند. شما می توانید بین بازه های 6، 12، 24، 48 و… یکی را انتخاب کنید.

آموزش تماشای ویدیو در تلگرام بدون دانلود کامل آن

امکانات استوری تلگرام

چه کسانی می توانند استوری های من را مشاهده کنند؟

خوشبختانه تلگرام از همان ابتدا با دست پر آمده و فکر همه جا را کرده است. شما می توانید خودتان انتخاب کنید که چه کسانی استوری های شما را در تلگرام مشاهده کنند. تنها کافیست در مراحل گذاشتن استوری وقتی به بخش choose who can view your story رسیدید از بین 4 گزینه زیر یکی را انتخاب کنید:

Everyone: همه افراد می توانند استوری های شما را ببینند.

My Contacts: فقط مخاطبین شما می توانند استوری های شما را مشاهده کنند.

Close Friends: فقط افرادی که در لیست کلوز فرند های شما قرار دارند می توانند استوری های شما را مشاهده کنند.

Selected Contacts: با این گزینه خودتان می توانید یک لیست از افرادی که دوست دارید تا استوری شما برای آنها نمایش داده شود را انتخاب کنید.

چرا قابلیت استوری تلگرام برای من کار نمی کند؟

این قابلیت در آپدیت های جدید تلگرام در دسترس همه افراد قرار گرفته است و اگر می خواهید از آن استفاده کنید باید حتما تلگرام خود را به آخرین نسخه موجود آپدیت کنید. اگر این مشکل رفع نشد حتما کش تلگرام خود را پاک کنید و اگر باز هم مشکل رفع نشد تلگرام خود را حذف کنید و دوباره نصب کنید.

همچنین چون این امکان به تازگی فعال شده است ممکن است کمی طول بکشد تا برای همه در همه کشور ها فعال شود.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر واقعی و ممبر فیک تلگرام و دیگر خدمات خرید بازدید و ری اکشن تلگرام به آموزش گذاشتن استوری در تلگرام و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید پرداختم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.