خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش پاک کردن کش برنامه ها در اندروید | کروم، تلگرام و…

با پاک کردن حافظه پنهان یا همان کش برنامه ها، مرورگرها، شبکه های اجتماعی و…. می توانید باعث افزایش سرعت و کاهش داغ کردن گوشی خود شوید. همچنین در برخی مواقع پاک کردن کش برنامه ها می تواند باعث رفع برخی عیب ها و مشکلات شود و همچنین بخش قابل توجه ای از حافظه گوشی شما را آزاد کند. در ادامه قصد دارم تا به آموزش پاک کردن کش برنامه ها در اندروید بپردازم.

آموزش پاک کردن کش برنامه ها در اندروید

پاک کردن کش برنامه ها در اندروید بسیار سادست. خیلی راحت و بدون نصب هیچ برنامه اضافه ای می توانید حافظه پنهان برنامه های مختلف را در اندروید پاک کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد Settings یا همان تنظیمات گوشی خود شوید.

سپس وارد بخش Apps شوید.

مرحله 1 پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

بعد از وارد شدن به بخش اپ در تنظیمات گوشی لیستی از برنامه های مختلف برایتان نمایش داده می شود. برنامه مدنظرتان را انتخاب کنید.

مرحله 2 پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

بعد از انتخاب برنامه مدنظرتان به صفحه تنظیمات آن برنامه دسترسی پیدا می کنید. به دنبال گزینه storage در بخش usage باشید.

سپس در صفحه بعد از پایین بر روی دکمه پاک کردن حافظه پنهان یا همان clear cache کلیک کنید.

مرحله 3 پاک کردن حافظه پنهان در اندروید

کمی صبر کنید. به همین راحتی حافظه کش آن برنامه پاک شد.

آموزش پاک کردن کش برنامه ها در گوشی سامسونگ

پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها در گوشی های سامسونگ باعث افزایش سرعت آنها می شود. برای اینکار تنها کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

تنظیمات گوشی خود را باز کنید و گزینه apps را انتخاب کنید.

سپس به دنبال برنامه مدنظرتان بگردید و بر روی گزینه Storage در تنظیمات آن کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه clear cache کلیک کنید.

اگر می خواهید تمامی دیتا هایی که از برنامه در گوشی شما ذخیره است را پاک کنید می توانید بر روی گزینه clear data کلیک کنید. این کار باعث پاک شدن فایل ها، تنظیمات و … آن برنامه می شود. بنابراین سعی کنید در پاک کردن دیتای برنامه های مهم کمی دقت بخرج دهید.

پاک کردن حافظه پنهان برنماه ها در اندروید باعث می شود تا کندی های گاه و بی گاه گوشی شما کمتر شود و همچنین بخش زیادی از حافظه گوشی خالی شود. به همه اینها کمتر مصرف شدن باتری و…. نیز اضافه کنید. اگر در گوشی خود با مشکل کمبود حافظه روبه رو هستید بهتر است هر چند ماه یکبار این کار را انجام دهید تا حافظه گوشی شما بیش از اندازه پر نشود.

آموزش ریست فکتوری در سامسونگ مرحله به مرحله

آموزش پاک کردن کش مرورگر کروم در اندروید

اگر از مرورگر کروم در گوشی خود استفاده می کنید باید بدانید که این مرورگر حافظه پنهان زیادی را ذخیره می کنید که بعد از مدت ها ممکن است حجم این فایل های ذخیره شده بسیار زیاد شود. به همین دلیل بهتر است تا آنها را پاک کنید تا در هنگام استفاده از مرورگر خود احساس کندی نکنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا مرورگر کروم خود را باز کنید.

سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک کنید.

بعد از آن بر روی گزینه  history کلیک کنید.

سپس در صفحه بعد بر روی گزینه clear browsing data… کلیک کنید.

سپس در صفحه بعد در بخش basic بر روی گزینه cached images and files کلیک کنید.

سپس بر روی گزینه clear data کلیک کنید.

قابلیت فوکوس مود در سامسونگ چیست؟ آشنایی و نحوه فعال سازی آن

آموزش پاک کردن Cache شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، یوتیوب و…)

همه ما مدت زیادی از روز خود را در شبکه اجتماعی های مختلف سپری می کنیم. این کار باعث می شود تا حجم کش بسیار زیادی از طرف این برنامه ها ذخیره شود و حافظه گوشی شما را به شدت اشغال کنید. به همین دلیل بهتر است تا این حافظه پنهان را هر چند وقت یکبار خالی کنید.

برای اینکار وارد تنظیمات گوشی شوید و گزینه apps را انتخاب کنید.

سپس لیستی از برنامه ها برایتان نمایش داده می شود.

برای پاک کردن کش یوتیوب بر روی youtube، برای پاک کردن کش اینستاگرام بر روی instagram، برای پاک کردن کش تلگرام بر روی telegram کلیک کنید.

سپس گزینه storage را انتخاب کنید و سپس بر روی گزینه clear cache کلیک کنید.

چه برنامه هایی بیشترین حافظه cache را ذخیره می کنند؟

هر برنامه و بازی که شما از آن بیشتر استفاده می کنید معمولا کش بسیار زیادی ذخیره می کند. از بین تمامی برنامه ها به طور نرمال اینستاگرام، تلگرام، فیسبوک، یوتیوب و… بیشترین حجم حافظه پنهان را ذخیره می کنند و به همین دلیل بهتر است حتما حافظه پنهان آنها را هر چند وقت یکبار پاک کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید سین تلگرام و خرید واکنش تلگرام به آموزش پاک کردن کش برنامه ها در اندروید پرداختیم تا بتوانید کش هر برنامه از مرورگر یا شبکه اجتماعی و… را پاک کنید و با این کار باعث افزایش سرعت گوشی خود و خالی شدن حافظه آن شوید.