خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » 2 تا از بهترین ابزارها برای برسی سرعت سایت به صورت کامل | آپدیت 2023

در دنیای اینترنت هیچ کس از انتظار کشیدن و صبر کردن خوشش نمی آید به همین دلیل است که معمولا سرعت سایت یک فاکتور بسیار مهم چه برای کاربران و چه برای گوگل و خود وبمستران است.  قطعا خود شماهم دوست ندارید که وقتی وارد یک سایت می شوید دقیقه ها برای لود شدن آن صبر کنید و منتظر بمانید. این موضوع باعث می شود تا افراد دیگر به سراغ آن سایت نروند  همین موضوع باعث شده تا ابزار های تست سرعت سایت مختلف به وجود بیاید تا بتوان با استفاده از آنها از وضعیت سایت خود مطلع شد.

فرقی نمی کند چه از نظر سئو و چه از نظر تجربه کاربری سرعت سایت یک فاکتور بسیار مهم به حساب می آید. اما چگونه می توان سرعت سایت را اندازه گرفت؟ بسیاری از افراد سرعت سایتی را با باز شدن آن سایت در سیستم و موبایل خودشان برسی می کنند که موضوع بسیار اشتباهی است. عملا اینکه سایتی در سیستم شما کند یا تند باز می شود به معنی خوب یا بد بودن سرعت آن سایت نیست و برسی سرعت سایت را باید با استفاده از وبسایت ها و ابزارهای حرفه ای که در این زمینه فعالیت دارند انجام دهید.

تست سرعت وبسایت

بهترین وبسایت های تست سرعت سایت

از آنجایی که تقریبا اکثر وبمستران و سئوکار ها به موضوع اهمیت سرعت سایت پی بردند به همین خاطر ابزار های حرفه ای و بسیار مختلفی برای سنجش سایت ساخته شده است. در ادامه قصد دارم تا به معرفی چند تا از بهترین و کامل ترین آنها بپردازم.

وبسایت gtmetrix

جی تی متریکس

قطعا در دنیای تست سرعت وبسایت ابزار GTmetrix یکی از بهترین و کامل ترین گزینه های ممکن است که نتیجه آن برای بسیاری از افراد اهمیت بسیار زیادی دارد و معمولا یکی از ابزار هایی است که سئوکار ها با استفاده از آن سرعت یک وبسایت را تست می کنند.

وقتی که وارد وبسایت جی تی متریکس شدید تنها کافیست تا url سایت مدنظرتان را وارد کنید و منتظر بمانید تا تست آن تمام شود.  سپس وبسایت GTmetrix گزارشی از سرعت سایت به شما ارائه می دهد. PageSpeed Score در واقع نمره سرعت سایت شما از نظر معیار های گوگل است و  YSlow Score عملکرد وبسایت شما از نظر شاخص های یاهو است و در کل این دو عدد بسیار به همین نزدیک هستند.

Fully Loaded Time مربوط به زمان لود شدن صفحه می شود و مخصوصل همان صفحه و url است. این عدد میتواند با تایمی که سایت شما برای خودتان بالا می آید بسیار متفاوت باشد. همچنین در بخش requests تعداد ریکوئست های آن صفحه و در بخش total page size حجم آن صفحه را نشان می دهد. همچنین در پایین در بخش های مختلف و دسته بندی های مختلف به شما گفته شده که از در بخش هایی وبسایت شما عملکرد خوبی شده و در چه بخش هایی مشکل و ایراد دارد که می توانید از آن برای اصلاح و بهود وضعیت وبسایت خود استفاده کنید.

Moz چیست؟ معرفی معروف ترین ابزار سئو سایت

speed test psi

نحوه استفاده از هوش مصنوعی chatgpt در بینگ | ChatGPT Edge

PageSpeed Insights

وبسایت PageSpeed Insights بعد از برسی وبسایت شما از نظر شاخص ها و معیار های مختلف به آن یک نمره از یک تا 100 می دهد که هر چه این نمره به 100 نزدیک تر باشد یعنی وضعیت وبسایت شما بهتر است. معیار های psi بسیار متنوع است و هرکدام تاثیر خود را در نمره نهایی وبسایت شما دارند و شما می توانید با برسی آنها به صورت جزئی تر از وضعیت وبسایت خود خیلی بهتر آگاه شوید.

همچنین این ابزار وبسایت شما را کاملا بر اساس استاندارد ها و معیار های خود گوگل برسی می کند بنابراین نتیجه برسی آن از نظر سئو بسیار مهم است و می تواند در بهبود سئو وبسایت شما بسیار موثر باشد.

چرا سرعت وبسایت مهم است؟

سرعت وبسایت شما از دو نظر بسیار مهم است.

سئو: برسی های چند سال اخیر نشان داده که سرعت وبسایت یکی از معیار های مهم در بهبود سئو می باشد که اگر می خواهید در صفحه های پررقابت بتواند جایگاهی داشته باشید یک معیار بسیار مهم است و عملا پایین بودن سرعت سایت می تواند به رتبه سئو شما صدمه بسیار زیادی بزند.

تجربه کاربری: این مورد را شاید نتوان اندازه گرفت و یا خیلی از آن مطلع شد اما طبیعتا وقتی کاربری وبسایت شما را باز می کند و بعد گذشت چند دقیقه وبسایت شما باز می شود در دفعه بعد تصمیم میگرد که از وبسایت های دیگری استفاده کند و دیگر به سراغ  وبسایت شما نیاید که این را قطعا هیچ وبمستری دوست ندارد

به طور کلی عوامل مهمی بر روی سرعت سایت تاثیر می گذارند و شما باید بعد از تست سرعت سایت با استفاده از ابزار هایی در این مطلب از وبلاگ زرممبر مرکز خدمات ممبر فیک برای تلگرام و خرید ممبر ایرانی به شما معرفی کردم به سراغ بهبود آن بپردازید.