خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » قابلیت فوکوس مود در سامسونگ چیست؟ آشنایی و نحوه فعال سازی آن

قابلیت فوکوس مود یکی از بهترین قابلیت هایی بود که به گوشی های اضافه شد تا بتواند استفاده افراد از تلفن های همراه را کنترل کنید و مشکل حواس پرتی و عدم تمرکز را به حداقل برساند. در ادامه این مطلب قصد دارم تا به بیشتر به قابلیت فوکوس مود در سامسونگ بپردازم و شما را بیشتر با این قابلیت جالب آشنا کنم.

این روز ها گوشی های هوشمند به یکی از پر کاربرد ترین ابزار های روزمره ما تبدیل شدند به طوری که بیشتر وقت خود را در طول روز با آنها می گذرانیم و همین موضوع باعث شده تا زندگی ما بیش از اندازه به برنامه ها و ابزار های مختلف تلفن های همراه گره بخورد. این موضوع با اینکه جنبه های مثبت بسیاری دارد اما در برخی موارد می تواند آرامش را از شما بگیرد و تمرکز کردن بر روی یک موضوع را برایتان سخت کند. به خصوص اگر کار مهم داشته باشید و بخواهید بروی آن تمرکز کنید اصلی ترین عاملی که می تواند باعث برهم خوردن نظم کارهایتان شوید همین تلفن هوشمند است. به همین دلیل قابلیت فوکوس مود به گوشی های هوشمند اضافه شد تا هر زمانی که کار مهمی دارید از حواس پرتی شما جلوگیری کند.

فعال کردن قابلیت focus mode

فوکوس مود (Focus mode) چیست؟

فوکوس مود در واقع قابلیتی است که به شما این امکان را می دهد تا به صورت دستی یا با مشخص کردن ساعت هایی برخی از برنامه های گوشی خود را مسدود کنید تا آنها هیچ اختلالی در روند کار شما ایجاد نکند و عملا باعث حواس پرتی شما نشوند.

این قابلیت یکی از بخش های ابزار سلامت دیجیتال به حساب می آید که بیشتر توسط گوگل باب شد و در حال حاضر بسیار کامل تر و حرفه ای تر در اختیار بیشتر افراد قرار گرفته است و می توانند از آن استفاده کنند.

قابلیت فوکوس مود در چه گوشی هایی وجود دارد؟

این قابلیت به طور کلی در گوشی های اندروید موجود می باشد و از اندروید 10 به این گوشی ها اضافه شد. بنابراین اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید بهتر است اندروید گوشی خود را حتما اپدیت کنید تا بتوانید از آن استفاده کنید. قابلیت فوکوس مود در سامسونگ در بسیاری از گوشی های این برند دیده می شود. البته این قابلیت با شکل شمایل دیگری در گوشی های آیفون هم وجود دارد که در این مطلب موضوع صحبت ما نیست.

3 روش اسکرین شات گرفتن در سامسونگ

تفاوت قابلیت do not disturb و focus mode در چیست؟

بسیاری از افراد فوکوس مود را ادامه همان قابلیت do not disturb می دانند که چندان غلط هم نیست. فوکوس مود در واقع نسخه کامل تر قابلیت مزاحم نشوید است با این تفاوت که در اینجا شما به امکانات و تنظیمات بسیار بیشتری دسترسی دارید و عملا می توانید خیلی بهتر برای خود شخصی سازی کنید. در قابلیت مزاحم نشوید فقط اعلان های برنامه ها مسدود می شد اما در focus mode حتی استفاده از خود برنامه هم مسدود می شود.

نحوه فعال سازی قابلیت focus mode در سامسونگ چیست؟

برای اینکه بتوانید از قابلیت را در گوشی های سامسونگ فعال کنید روش های مختلفی وجود دارد که اصلی ترین و بهترین آن استفاده از بخش تنظیمات گوشی است. ابتدا وارد تنظیمات گوشی خود شوید و سپس به دنبال گزینه digital wellbeing and parental controls باشید. البته می توانید با سرچ کردن هم این گزینه را پیدا کنید.

سپس در زیر قسمت your goals در بخش ways to disconnect می توانید گزینه focus mode را مشاهد کنید که می توانید یکی از دو حالت work time  یا me time را انتخاب کنید یا با کلیک بر روی گزینه add به صورت دستی برای خودتان به صورت شخصی سازی شده بسازید.

آموزش ساخت اکانت سامسونگ مرحله به مرحله

بعد از کلیک بر روی add نامی برای فوکوس مود خود انتخاب کنید و گزینه save را کلیک کنید سپس در بخش اول می توانید لیستی از برنامه هایی که فقط می توانید از آنها استفاده کنید را وارد کنید. برای اینکار بر روی گزینه edit کلیک کنید و برنامه های مدنظر را اضافه کنید. همچنین در بخش duration می توانید مدت زمانی برای آن انتخاب کنید. سپس با کلیک بر روی گزینه Start قابلیت فوکوس مود در سامسونگ برایتان فعال می شود و تا تمام شدن مدت زمان آن یا خاموش کردن به صورت دستی فعال می ماند و عملا دیگر برنامه های اضافی نمی توانند مزاحم شما شوند.

فوکوس مود در نوار اعلان اندروید

به علاوه می توانید در بیشتر گوشی ها با پایین آوردن نوار اعلان گزینه focus mode را در کنار دیگر buttons ها مشاهده کنید و با کلیک بر روی آن خیلی راحت این حالت را فعال کنید.

این روز ها بسیاری از ما از تلفن های همراه استفاده می کنیم و همین موضوع باعث شده تا شبکه های اجتماعی تبدیل به معروف ترین و پرمخاطب ترین مکان برای شرکت ها شوند که در آنجا بتوانند خدمات خود را ارائه کنند و هر کسی بتواند در آن رشد کند و کسب درآمد کند. فرقی نمی کند که از اینستاگرام یا تلگرام استفاده می کنید هر دوی آنها به خصوص در ایران جز برنامه های محبوب و تاپ به حساب می آید و هر کسی برای هر شغل و کار می تواند از آن استفاده کند و با بدست آوردن فالوور و ممبر در آن رشد کند. به همین دلیل زرممبر در کنار خدمات خرید ممبر واقعی تلگرام اقدام به ارائه خدمات دیگری مانند خرید فالوور فیک ارزان و خرید ویو تلگرام کرد تا بتوانید با استفاده از آنها به خصوص در ابتدای کار سرعت پیشرفت خود را بیشتر کنید.