خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » خالی کردن حافظه گوشی به راحتی آب خوردن (چطوری 8 گیگ را خالی کردم؟)

اگر شما هم تا به حال یک گوشی موبایل داشته باشید قطعا یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که داشتید پر شدن حافظه گوشی است. برای بسیاری از ما این مشکل به وجود آمده است که وقتی حافظه گوشی خود را چک می کنیم می بینیم که بیشتر حجم آن پر شده است. روش های گوناگونی برای خالی کردن حافظه گوشی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. در ادامه این مطلب قصد داریم تا به بهترین روش های ممکن بپردازیم که با استفاده از آنها می توانید حجم زیادی از حافظه گوشی خود را خالی کنید. با زر ممبر فروشگاه لایک و کامنت تلگرام همراه باشید.

در حال حاضر گوشی هایی در حال ساخت است که 128 یا حتی 256 گیگ حافظه دارد. اما این گوشی ها معمولا گران هستند و خرید آنها در ایران اصلا به صرفه نیست. گوشی هایی که پایین تر هستند نیز حدود 8 الی 32 گیگ فضا دارند که بسیار کم است و با کمی فعالیت کردن پر می شود. امروزه سیستم عامل گوشی های هوشمند معمولا بین 15 الی 20 گیگ از فضای حافظه گوشی را پر می کنید. بعد از آن تنها کافی است چند عدد برنامه به خصوص تلگرام و اینستاگرام نصب کنید تا بعد از گذشت چند هفته بیشتر حافظه گوشی شما پر شود.

خالی کردن حافظه گوشی

روش های خالی کردن حافظه گوشی

بسیاری از افراد وقتی با مشکل پر شدن حافظه گوشی مواجه می شوند  به سراغ خرید حافظه های جانبی می روند. اما این حافظه ها اصلا در حد حافظه گوشی نیستند و از سرعت پایین تری برخوردار هستند. همچنین می توانند باعث کند شدن گوشی شما نیز شوند. بنابراین اگر قصد داریم در قدم اول یک حافظه جانبی بخرید کار اشتباهی را انجام می دهید. بهتر است ابتدا روش های دیگر را تست کنید و سپس اقدام به خرید حافظه های جانبی کنید.

نحوه گزارش اسپم جیمیل در موبایل و کامپیوتر

حذف حافظه کش برنامه ها

حافظه های کش یکی از مواردی هستند که حجم فوق العاده زیادی از گوشی شما را پر می کنند. این حافظه ها معمولا پنهان هستند و برای همین شما اصلا متوجه آن نیستید اما در حالی که بیشتر حافظه گوشی شما را این بخش حافظه پر کرده است.

بیشتر برنامه هایی که با آن کار می کنید کش دارند و آن را در داخل حافظه داخلی گوشی شما ذخیره می کنند. برنامه های پر کاربردی مانند تلگرام، اینستاگرام، واتساپ جز برنامه هایی به حساب می آیند که کش بسیار زیادی دارند و بعد از گذشت یک مدتی حافظه کش آنها به یک گیگ نیز میرسد. بنابراین شما با خالی کردن حافظه کش می توانید حجم زیادی از حافظه گوشی خود را خالی کنید. برای این کار تنها کافی است به تنظیمات گوشی خود بروید و در آنها بخش برنامه ها را انتخاب کنید. سپس بر روی برنامه مورد نظر کلیک کنید و در آنجا می توانید میزان حافظه کشی که برنامه دارد را مشاهده کنید. بعد فقط کافی است پاک کردن حافظه کش را بزنید تا این حافظه به طور کلی پاک شود.

برای راحتی بیشتر می توانید خیلی راحت زبان گوشی خود را فارسی کنید و طبق آموزش پیش بروید. بعد از اینکه این مرحله را به طور کامل انجام دادید به سراغ مراحل بعدی بروید.

فایل های تکراری و بدون استفاده

فایل هایی در گوشی هر کدام از ما وجود دارد که یا تکراری هستند و یا بدون استفاده هستند. برای مثال پوشه دانلود خیلی از ما پر شده است دیتا هایی که شاید اصلا به آنها نیاز نداشته باشیم. یا پوشه شریت شما شاید حاوی دیتا های زیادی باشد. در گوشی خود جستجو کنید و فایل های تکراری و فایل هایی که بلا استفاده هستند را حتما پاک کنید تا میان زیادی از حافظه گوشی شما خالی شود.

خالی کردن حافظه گوشی: برنامه های بلا استفاده

اگر برنامه های موجود در گوشی خود را چک کنید شاید برنامه هایی وجود داشته باشند که شما حتی ماهی یک بار نیز از آنها استفاده نکنید. بهتر است هم به خودتان هم به حافظه و هم به باتری گوشیتان لطف کنید و این برنامه ها را پاک کنید تا فضای بی خودی را اشغال نکند.

بازی های امروزه نیز حجم بسیار زیادی دارند و گاها حجم آنها به 2 الی 4 گیگ میرسد. سعی کنید از این بازی ها خیلی روی گوشی خود نداشته باشید که حجم بسیار زیادی از گوشی شما را پر می کند.

مخفی کردن لست سین اینستاگرام با 2 روش ساده!

استفاده از حافظه های ابری

برای آهنگ ها، عکس ها و فیلم های خود می توانید از حافظه های ابری استفاده کنید. با استفاده اپ هایی مانند گوگل درایو یا دراپ باکس خیلی راحت می توانید به یک حافظه ابری بین 10 الی 25 گیگ دسترسی داشته باشید و این فایل ها را درون حافظه ابری ذخیره کنید چون هم امنیت آنها بیشتر است و هم می توانید هر موقع که خواستید با استفاده از اینترنت به آنها دسترسی داشته باشید.

 

کلام اخر

در این مطلب به روش های خالی کردن حافظه گوشی پرداختیم. با استفاده از این روش ها اگر نتوانستید حافظه گوشی خود را خالی کنید باید به فکر خرید یک حافظه جانبی باشید. امیدوارم این مطلب برای تان مفید بوده باشد.