خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » گوگل آنالیتیکس چیست ؟ آموزش خیلی سریع گوگل آنالیتیکس در عرض 10 دقیقه!

قطعا با جستجوگر گوگل آشنا دارید و حداقل یک بار با آن کار کردید. وبمستران همیشه به این جستجوگر بسیار اهمیت می دادند زیر بیش از 90 درصد ترافیک کل اینترنت در این جستجوگر اتفاق می افتد یعنی اگر سایتی قصد دیده شدن دارد باید خود را به این جستجوگر نزدیک کند. شرکت گوگل نیز برای اینکه کار وبمستران را راحت کند سرویسی فوق العاده به نام گوگل آنالیتیکس را ارائه کرده است که افراد بتوانند از طریق آن سایت خود به طور کامل برسی کنند و دقیقا بفهمند که کجای کار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم تا خیلی سریع و خلاصه به این سوال که گوگل آنالیتیکس چیست پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

گوگل آنالیتیکس یکی از برترین ابزار های تحلیل سایت به شمار می رود. در واقع شما برای اینکه بتوانید سایت خود را تحلیل کنید و یک آنالیز کامل از سایت خود داشته باشید باید از سرویس های آنالیز سایت استفاده کنید. سرویس های زیادی وجود دارد که برخی از آنها ناکارآمد و برخی دیگر پولی هستند اما گوگل آنالیتیکس با همه آنها فرق دارد زیرا یکی از کامل ترین ابزار های تحلیل سایت به حساب می آید و کاملا رایگان است. مزیت این ابزار این است که از طرف سرویس گوگل عرضه شده است و می تواند به شما اطلاعات بسیار ارزشمندی بدهد که بعد ها می توانید در کمپین ها و سئو خود از آنها استفاده کنید. به این علت که این سرویس به گوگل وصل است بنابراین اطلاعاتی که به شما می دهد بسیار دقیق تر و کامل تر می باشد و می تواند به شما کمک بیشتری بکند.

چگونه بین کامنت ها و لایک ها قرعه کشی کنیم؟ قرعه کشی در اینستاگرام

گوگل آنالیتیکس چیست؟

گوگل آنالیتیکس یک سایت است که شما با انجام چند مرحله ساده می توانید آن را بر روی سایت خود ست کنید تا اطلاعات ارزشمندی را از ترافیک سایت شما به شما بدهد. یعنی شما اطلاعات بسیار مهمی از مخاطبین خود بدست می آورد که می توانید با استفاده از این اطلاعات سایت خود را بهینه تر کنید تا شاهد رشد بسیار بیشتری باشید. عملا بدون استفاده از یک ابزار تحلیل سایت مانند گوگل آنالیتیکس شما در تاریکی مطلق به سر می برید و نمی دانید که کدام کاری که انجام می دهید درست است و کدام کار غلط است؟

گوگل آنالیتیکس چیست

گوگل آنالیتیکس چیست و چه اطلاعاتی به شما می دهد؟

این سرویس دارای بخش های مختلفی می باشد که هر کدام از آن می توانید اطلاعات زیادی به شما بدهد. اگر واقعا بلد باشید به درستی از این سرویس استفاده کنید یعنی یک ابزار خیلی قوی برای رشد سایت در دستان خود دارید.

فعال کردن دارک مد در اینستاگرام (برای همه گوشی ها)

  •  تعداد بازدید سایت چقدر است؟
  • افراد چه چیزی را جستجو می کنند؟
  • سایت شما از چه کلماتی ورودی می گیرد؟
  • چه کلمات کلیدی دیگر به درد شما نمی خورند و نباید روی آنها کار کنید؟
  • چه کلمات کلیدی برای سایت شما مفید هستند؟
  • آیا سایت شما با مشکلی رو به رو شده است یا نه؟
  • ترافیک سایت شما از چه جاهایی می آید؟
  • کدام صفحات سایت بیشتر بازدید دارند؟
  • کدام کلمات کلیدی برای شما بیشترین بازدید را دارند؟
  • کاربر چه مدتی در سایت شما می ماند؟
  • موضوعات مورد علاقه بازدید کنندگان شما چیست؟
  • چه تعداد از کاربران فعال هستند؟
  • سرعت لود سایت شما چقدر است؟
  • چه کلمات کلیدی را باید برسی کنید؟
  • چه صفحاتی نیاز به تغییر دارند و چه صفحاتی نیاز به تغییر ندارند؟
  • کدام سایت برای کمپین رفتن مناسب تر است؟
  • چقدر از یک کمپین نتیجه گرفتید؟

و….. اینها همه اطلاعاتی هستند که شما تنها می توانید با استفاده از یک ابزار رایگان بدست بیاورید. شاید بی راهه نباشد که بگوییم تنها یکی از این موارد می تواند به طور کلی سایت شما را دگرگون کند و باعث رشد سایت و درآمد شما بشود. حال قصد داریم در ادامه مطلب گوگل آنالیتیکس چیست به آموزش نصب آن بپردازیم.

زر ممبر مرکز خدمات خرید لایک تلگرام

نصب گوگل آنالیتیکس:

شما ابتدا باید به صفحه گوگل آنالیتیکس بروید و سپس روی گزینه ورود یا همان sing in to analytics کلیک کنید. سپس باید با یک حساب گوگل خود یعنی جیمیل وارد شوید. سپس باید بر روی گزینه start measuring کلیک کنید تا به مرحله بعدی بروید.

سپس باید نام اکانت خود را تعیین کنید. بعد می توانید از بین گزینه های مختلف هر چند تا را خواستید انتخاب کنید. ما پیشنهاد می کنیم همه آنها را تیک بزنید. سپس بر روی next بزنید و در صفحه مورد نظر بر روی web کلیک کنید.

سپس باید نام سایت، آدرس سایت یا همان url، کشور و تایم زون را انتخاب کنید و در آخر نیز حوزه سایت خود را انتخاب کنید. سپس بر روی گزینه create کلیک کنید و بعد قوانین را بخوانید و تیک بزنید و در آخر accept را بزنید. سپس به شما یک id می دهد که آن را کپی کنید و یک جا سیو کنید. سپس یک اسکریپ که شامل تکه ای کد می شود را کپی را کنید بعد باید آن را در بخش head سایت خود کپی کنید. اگر از وردپرس استفاده می کنید به پیشخوان بروید و قسمت نمایش و بعد ویرایش و به بخش header.php بروید و کد را آنجا کپی کنید. بعد از گذشت چندین سایت اطلاعات سایت شما به شما نمایش داده می شود.

کلام آخر

گوگل آنالیتیکس بسیار پیچیده است و ما فقط به این سوال که گوگل آنالیتیکس چیست پاسخ دادیم و خیلی خلاصه نحوه راه اندازه آن را شما یاد دادیم. امیدوارم این مطلب برای تان کاربردی بوده باشد.