خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » فعال کردن دارک مد در اینستاگرام (برای همه گوشی ها)

یکی از محبوب ترین حالت ها در برنامه ها حالت دارک مد یا همان  حالت شب است. شبکه های اجتماعی امروزه یکی از پر استفاده ترین برنامه ها در گوشی هایمان به حساب می آیند. اینستاگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی می باشد که افراد زیادی به دنبال حالت دارک مد در این برنامه هستند. متاسفانه هنوز در اینستاگرام حالت شب به صورت رسمی معرفی نشده است و این قابلیت به این برنامه اضافه نشده است. اما روش هایی وجود دارد که می توان از طریق آنها از حالت دارک مود اینستاگرام استفاده کرد. در این مطلب به شما روش فعال کردن دارک مد در اینستاگرام را آموزش می دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونگی فعال کردن دارک مد در اینستاگرام

حالت دارک مد همیشه جز یکی از محبوب ترین حالت ها در برنامه ها به حساب می آید. این حالت موجب شود تا باتری گوشی کمتر مصرف شود. همچنین برای کسانی که در شب از گوشی موبایل خود استفاده می کنند باعث می شود تا در کار کردن با گوشی راحت تر باشند و چشمان آنها کمتر آسیب ببیند. به همین دلیل افراد بسیاری به دنبال این حالت در برنامه اینستاگرام هستند. خوشبختانه در اندروید 10 به بالا و IOS13 این ویژگی معرفی شده است و افراد می توانند از آن استفاده کنند.

البته هنوز این قابلیت به صورت مستقل و رسمی توسط خود اینستاگرام عرضه نشده است و افراد نمی توانند از طریق خود برنامه نسبت به این کار اقدام کنند. برای فعال کردن این حالت حتما نیاز است که اندروید گوشی شما 10 به بالا باشد و در اندروید های پایین تر امکان اینکه بتوان از این قابلیت استفاده کرد وجود ندارد و باید به دنبال روش های دیگر باشید. همچنین در گوشی های اپل نیز باید حتما IOS شما 13 باشد و در غیر این صورت این قابلیت در گوشی شما نیز کار نمی کند.

چگونه تم واتساپ را عوض کنیم؟ تغییر تم واتساپ (+ بهترین تم ها)

فعال کردن حالت شب اینستاگرام

فعال کردن دارک مد در اینستاگرام در اندروید 10

اول می پردازیم به فعال کردن حالت شب در اندروید 10 به بالا چون بسیاری از افراد در ایران اندروید دارند. همانطور که اشاره شد باید حتما اندروید گوشی شما 10 به بالا باشد. در غیر این صورت شما این قابلیت را ندارید. اگر اندروید شما پایین تر است فقط کافی است به تنظیمات گوشی خود مراجعه کنید و اندروید خود را آپدیت کنید.

برای اینکه بفهمید اندروید شما چند است فقط کافی است از بخش تنظیمات گوشی خود به بخش about phone مراجعه کنید. در آنجا نسخه اندروید شما نوشته شده است.

خب اگر اندروید شما 10 به بالا است و یا اگر نیست آن را آپدیت کردید. حالا ادامه مراحل را با ما انجام دهید.

اول مطمئن شوید که اندروید ما از 10 به بالا است. بعد از اینکه مطمئن شدید حتما باید اینستاگرام خود را بروز کنید و آخرین نسخه آن را نصب کنید. برای اینکار می توانید از گوگل پلی یا وبسایت های ثالث استفاده کنید.

بعد باید به بخش settings گوشی موبایل خود مراجعه کنید. در آنجا به بخش display مراجعه کنید. البته ممکن است در گوشی های مختلفی کمی این مراحل فرق داشته باشد. بعد از آن شما باید گزینه dark mode را بخش display فعال کنید. در برخی گوشی ها با پایین کشیدن نوار بالای صفحه گزینه ای به حام دارک مد وجود دارد که اگر روی آن کلیک کنید این حالت برای شما فعال می شود. همچنین می توانید از بخش جستجوی تنظیمات عبارت dark mode را جستجو کنید. به همین راحتی فعال کردن دارک مد در اینستاگرام برای شما انجام شد.

فعال سازی در اندروید های قدیمی تر

اگر اندروید شما از 10 به پایین است یا اینکه شما قابلیت دارک مد را ندارد می توانید از اپلیکیشن dark mode استفاده کنید و آن را نصب کنید. بعد از نصب می توانید حالت دارک مد را فعال کنید. شما می توانید این برنامه را از طریق گوگل پلی دانلود کنید.

اموزش ارسال پیام به شماره ذخیره نشده در واتساپ (راحت ترین روش ممکن)

فعال کردن دارت مد اینستاگرام در ios 13

اگر شما از شرکت اپل است مراحل زیر را انجام دهید تا حالت فعال کردن دارک مد در اینستاگرام برای شما فعال شود. ابتدا مطمئن شوید که ios شما آپدیت است. اگر آپدیت نیست حتما آن را ابتدا آپدیت کنید. سپس مطمئن شوید که اینستاگرام شما بروز است. اگر بروز نیست آن را بروز کنید. بعد از کارها می توانید اقدام به فعال سازی حالت دارک مد کنید.

ابتدا وارد بخش تنظیمات یا همات settings شوید. سپس بر روی منوی display and brightness کلیک کنید و سپس گزینه dark را کلیک کنید. به این صورت حالت دارک مد اینستاگرام برای شما نیز فعال می شود.

از برنامه های جابنی استفاده کنم؟

برخی برنامه های جانبی یا اینستاگرام های جانبی وجود دارند که شبیه اینستاگرام هستند و دقیقا همکار را انجام می دهند. دقیقا شبیه موبوگرام برای تلگرام که یک نسخه جانبی از آن است.  این برنامه ها ممکن است به شما این امکان را دهند که قابلیت دارک مد را از طریق خود برنامه فعال کنید اما استفاده از این برنامه ها ممکن است امنیت اکانت شما را به خطر بیندازد. بنابراین استفاده از آنها برعهده خود شما است.

 

کلام آخر

در این مطلب به شما آموزش فعال کردن دارک مد اینستاگرام در اندروید و ios و گوشی هایی که اندروید پایینی دارند آموزش داده شده است. امیدوارم این مطلب برای تان مفید بوده باشد.