خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » پاول دورف کیست؟ زندگی نامه خالق تلگرام Pavel Durov

تلگرام بی شک، محبوب ترین پیام رسان برای کاربران ایرانی می باشد و با داشتن ویژگی های جذابی مانند کانال ها و گروه ها و… می تواند بهترین سرگرمی برای افراد و همچنین در مواردی برای اشخاص بسیار آموزنده و پر کاربرد نیز باشد. و اما خالق چنین برنامه ای کیست؟ تلگرام در سال 2013 توسط پاول دورف معروف به مارک زاکربرگ روسیه راه اندازی شد. در ادامه با زر ممبر – سایت افزایش ممبر تلگرام همراه باشید.

شروع زندگی پاول دورف

پاول دورف، یک کار آفرین روسی است که در تاریخ 18 مهر سال 1363 در شهر سن پترزبورگ یا لنینگراد سابق به دنیا امد، اما او بیشتر دوران بچگی اش را به خاطر شغل پدرش در شهر تورین ایتالیا گذراند. او دوران دبستان خود را در ایتالیا پشت سر گذاشت اما پس از بازگشت به روسیه در سال 2001 در سن پترزبورگ درسش را ادامه داد و وارد آکادمی جیمناسیون شد. او در سال 2006 از دپارتمان زبان شناسی دانشگاه همان شهر با رتبه اول فارغ التحصیل شد. او چند سال بعد یعنی در سال 2012 داستان زندگی کودکی اش را در کتابی بنام  (کد پاول دورُف) که به زبان روسی است، آورد.

پاول دورف که یک جوان باهوش بود در سال 2006 شبکه اجتماعی وی کی را با الهام از فیس بوک تاسیس کرد. در نتیجه تلاش های او و برادرش، نیکولای دورف، ارزش شرکت وی کی به 3 میلیارد دلار رسید. در سال 2011 به دلیل مخالفت های پاول به سیاست های جریان حاکم، نیروهای امنیتی روسیه خانه ی او را محاصره کردند اما بعد از یک ساعت که موفق به دستگیری او نشدند آنجا را ترک کردند. در سال 2013 پاول مجبور شد 12درصد از سهامش را به ایوان تاروین، صاحب بزرگترین شرکت اینترنتی در روسیه با نام میل رو، بفروشد. با اینکار شرکت میل رو به بزرگترین سهام دار و تنها صاحب وی کی تبدیل شد.

زندگی نامه پاول دورف

خروج پاول دورف از وی کی

در آوریل 2014 پاول استعفای خود را به هیئت مدیره شرکت وی کی تقدیم کرد. در حالی که بعد از آن کاربران گزارشات زیادی در مورد علل جدایی پاول از وی کی منتشر کرده بودند اما خود پاول دو روز بعد اعلام کرد که این کار او، شوخی اول آوریل بوده است. در 16 اوریل همان سال دورف به درخواست ارائه اطلاعات صفحات شخصی معترضان اوکراینی به نیروهای امنیتی روسیه جواب منفی داد و در ادامه با انتشار پست هایی در صفحه شخصی خود ادعا کرد الکسی ناوالنی، رئیس جمهور روسیه، از او درخواست های غیر قانونی داشته است. در نتیجه این قضایا، در 21 آوریل پاول دورف از سمت مدیر اجرایی شرکت وی کی برکنار شد و روسیه را ترک کرد و اعلام کرد دیگر به کشورش باز نمی گردد چرا که فضا برای تجارت اینترنتی در روسیه فراهم نیست.

پیشنهاد می شود مطلب “سه روش برای افزایش امنیت اکانت تلگرام که توسط خود تلگرام پیشنهاد شده است” را بخوانید.

سرآغاز یک شروع جدید

بعد از آن دورف با سرمایه گذاری 250 هزار دلاری در صنعت شکر  سنت کیتس و نویس شهروندی این کشور را دریافت کرد و حدود 300 میلیون دلار از دارایی های نقدی اش را در بانک های کشور سوییس گذاشت تا از دست درازی دولت کشور روسیه در امان باشد و بعد از آن با خیالی راحت شروع به راه اندازی شرکت جدید خود تلگرام کرد. تلگرام به عنوان یک سرویس پیام رسانی رمزنگاری شده در برلین تاسیس شد. پاول خود را یک فعال سیاسی، آزادی خواه و گیاه خوار می داند. او در جشن تولد 27 سالگی خود یعنی در سال 2011 یک میلیون دلار به بنیاد ویکی پدیا هدیه کرد که موسس و رئیس افتخاری آن دوست او، جیمی ولز است.

از افتخارات پاول دورف این است که او را مارک زاکربرگMark Zuckerberg) ) کشور روسیه می دانند. در ماه آگوست سال 2014، پاول دورف به عنوان مهمترین رهبر آینده اروپای شمالی با سن کمتر از 30 سال انتخاب شد. او همچنین به عنوان نماینده کشور فنلاند به رهبران جوان جهان در مجمع جهانی اقتصاد (WEF Young Global Leaders) پیوست.

دورف اغلب اوقات لباس‌ های جالبی به تن می ‌کند؛ او معمولا سیاه‌پوش است، مثل شخصیت نئو در سری فیلم‌های ماتریکس. همچنین او علاقه ی بسیاری به فیلم ماتریکس دارد و از عکس هایی که در صفحه اینستاگرامش میگذارد مشخص است که در عکاسی مهارت دارد. او حتی برای سر پا نگه داشتن تلگرام، ماهانه یک میلیون دلار خرج می کند.

زندگی نامه خالق تلگرام

تولد تلگرام

از سال 2008 به دلیل شنود های مختلف پاول برای ارتباط با برادر خود به دنبال توسعه یک کانال امن و رمزنگاری شده بود. در نهایت در سال 2012 پروژه Telegra.ph، که در آن زمان بر روی منابع VKontakte تکیه داشت، متولد شد. در نتیجه این پروژه به صورت پیام رسانی به نام تلگرام در آمد. در اوریل 2013، 48 درصد از سهام VKontakte از دست پاول در آمده بود و سهامداران جدید به پروژه تلگرام علاقه مند شده بودند. در 14 اگوست 2013 نخستین نسخه از تلگرام بر روی  iOS منتشر شد.

پیشنهاد می شود مطلب “پیدا کردن افراد نزدیک شما در تلگرام، دروغ یا واقعیت؟” را بخوانید.

بعد از آن پاول برای هزینه های تلگرام، 12 درصد از سهام خود را طبق گفته های بالا فروخت و به دنبال آن کشور روسیه را ترک کرد. در آن زمان پاول دورف تصمیم گرفت تا برخی از سرور های ضروری تلگرام را از لندن خارج کند و به شهر دیگری در اروپا انتقال دهد که در نهایت به برلین آلمان رفته و در آنجا مستقر شد. به ‌این ‌ترتیب تلگرام در برلین آلمان بنا شد. برای رسیدن به ادعای «سریع ‌تر و ایمن‌تر» دو لایه‌ی رمزگذاری برای اپلیکیشن استفاده کرد. امنیت تلگرام آن ‌قدر مورد توجه بوده که گفته می‌ شود حتی اعضای داعش نیز کاربر تلگرام هستند. البته تا مدت‌ ها پاول از منظر کسب‌ و ‌کار به تلگرام نگاه نکرد و همین چند وقت پیش هم یک میلیون دلار دیگر از سرمایه‌ ی شخصی ‌اش را برای ادامه ‌ی کار آن هزینه کرد.

در این مقاله درمورد شخص پاول دورف، خالق باهوش و جوان تلگرام، توضیح دادیم. امیدوارم لذت برده باشید.