خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » آموزش تصویری انتقال مالکیت کانال و گروه تلگرام ( بدون نیاز به شماره)

امروزه، تلگرام یکی از پر استفاده ترین و پر کاربرد ترین برنامه ها در ایران است که دارای قابلیت های بسیاری میباشد و روز به روز در حال آپدیت شدن است و به قابلیت های آن اضافه می شود. اما یکی از مشکلاتی که مدیران گروه و کانال ها با آن مواجه می شدند این بود که مالکیت گروه یا کانال خود را نمی توانستند به شخصی دیگر انتقال دهند. چون برای انتقال مالکیت گروه یا کانال به افراد دیگر باید شماره تلگرام خود را نیز انتقال می دادند که این امری نا خوشایند برای مدیران گروه و کانال میباشد چون تمام اطلاعات شخصی آن ها برای شخصی مقابل قابل مشاهده خواهد بود. اما به تازگی آپدیت جدیدی برای تلگرام منتشر شده که به واسطه آن مدیران گروه یا کانال ها می توانند بدون انتقال شماره تلگرام خود، مالکیت آن را به شخصی دیگر انتقال دهند. گاهی افراد بنا به دلایلی مثلا وقتی میخواهند دیلیت اکانت کنند و یا برای خرید و فروش کانال های تلگرامی خود و یا مشکلات شخصی که قادر به اداره کردن گروه یا کانال خود نمی باشند، می توانند بدون دغدغه ی انتقال شماره خود، اختیارات خود به عنوان مدیر گروه یا کانال را به افراد دیگر واگذار کنند.

آموزش انتقال مالکیت کانال تلگرام

نحوه انتقال مالکیت گروه تلگرام به شخصی دیگر

در آپدیت های جدید تلگرام قابلیت انتقال مالکیت گروه به شخصی دیگر بدون انتقال شماره وجود دارد. این قابلیت برای این فراهم شده است که مدیر یک گروه در صورت داشتن چند کانال یا سوپر گروه بر روی یک اکانت بتواند بدون نیاز به تغییر شماره یا دیلیت اکانت کردن حساب تلگرامی خود، بعضی از این کانال ها و گروه ها را به شخص دیگری واگذار کند و یا بتواند چند کانال را بخرد و در آن به عنوان مدیر گروه فعالیت کند.

مراحل انتقال مالکیت گروه تلگرام

برای تغییر مالکیت اصلی گروه ابتدا باید وارد گروه تلگرامی خود بشوید و روی نام گروه خود کلیک کنید. بعد از آن به بخش تنظیمات گروه بروید و یا روی نماد مداد در قسمت بالای صفحه سمت راست ضربه بزنید. بعد از آن روی گزینه Administrator در پایین و سپس روی گزینه Add Administrator کلیک کنید. بعد از این مراحل فرد مورد نظر را که میخواهید مالکیت گروه را به او انتقال دهید، ابتدا به عنوان ادمین انتخاب کنید و تمامی اختیارات گروه و دسترسی ها را به آن شخص بدهید. بعد از آن  گزینه Add New Admins را در پایین انتخاب کنید. این گزینه، تنها گزینه ای است که قرمز رنگ خواهد بود و وقتی شما آن را روشن کنید، آبی می شود. بعد از اینکه تمام دسترسی ها را به آن شخص واگذار کردید یک گزینه ای در قسمت پایین صفحه اضافه می شود با عنوان Transfer Group Ownership که با انتخاب کردن این گزینه، یک پنجره جدید باز می شود که باید در آن گزینه Change Owner را انتخاب کنید تا مالکیت گروه به فرد جدید منتقل شود. قبل از این که انتقال صورت بگیرد، تلگرام از شما یک رمز دو مرحله ای می خواهد که با انتخاب آن انتقال مالکیت صورت می گیرد. همچنین این نکته را به یاد داشته باشید که پس از انتقال، راه برگشتی وجود ندارد. پس بهتر است ابتدا از کار خود مطمئن شوید. با این روش هیچ گونه اطلاعاتی از جمله چت های شخصی شما، کانال ها و گروه های شما و هیچ مورد دیگری بجز اصل گروه انتقال پیدا نمی کند. بعد از تمام این مراحل زمانیکه شما گزینه انتقال را انتخاب کردید، تلگرام پیامی را به شما نشان می دهد که به شما بگوید حقوق مالکیت کامل را به این شخص منتقل خواهید کرد. آیا مطمئن هستید یا خیر؟ با این روش می توانید انتقال مالکیت گروه تلگرام را به راحتی انجام دهید.

اگر دارای گروه تلگرامی هستید می توانید برای بالا بردن ممبر های آن از خدمات ممبر واقعی گروه زر ممبر استفاده کنید.

آموزش انتقال مالکیت گروه تلگرام

نحوه انتقال مالکیت کانال تلگرام به شخصی دیگر

در کانال های تلگرامی برای تغییر مالک اصلی ابتدا باید شخص مورد نظر که می خواهید او را مالک کنید را در کانال خود اضافه کنید. بعد از آن شما میتوانید این شخص را به عنوان مدیر یا ادمین به لیست مدیران کانال خود اضافه کنید. برای انجام این کار به بخش Administrator  بروید و روی دکمه Add Admin کلیک کنید. فرد مورد نظر خود را انتخاب کنید و روی گزینه Add New Admins ضربه بزنید. حتما مطمئن شوید که این گزینه فعال شده و به رنگ آبی در آمده است. بعد از آن وقتی این گزینه را فعال کنید در قسمت پایین صفحه گزینه Transfer Channel Ownership برای شما نمایان می شود که برای تغییر مالک کانال باید روی آن کلیک کنید. در اینصورت مالکیت کانال برای همیشه تغییر کرده و شما در اجرای آن دیگر نقشی ندارید.

اگر دارای کانال تلگرامی هستید می توانید برای بالا بردن ممبر های آن از خدمات خرید ممبر واقعی زر ممبر استفاده کنید.

مراحل تغییر مالکیت کانال تلگرام

تمام مراحل کار مانند انتقال مالکیت گروه تلگرام است اما این بار به جای انتخاب کردن گزینه Transfer Group Ownership ، بعد از فعال کردن گزینه   Add New Admins روی علامت تایید در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید. در اینصورت شما آن شخص را به ادمین های گروه خود اضافه کرده اید اما حقوق مالکیت کامل به او نداده اید. در اینصورت ادمین گروه قادر است کارهایی از جمله تغییر اطلاعات گروه، حذف پیام ها، حذف کردن کاربران، دعوت از طریق پیوند، پین کردن پیام ها و افزودن مدیران جدید را انجام دهد اما، شما همچنان تنها مالک کانال خواهید بود. حتی شما میتوانید به قابلیت کارهایی که شخص به عنوان ادمین می تواند انجام دهد اضافه کنید و یا از آن کم کنید.

در این مقاله چگونگی تغییر مالکیت گروه یا کانال به شخصی دیگر را برای شما شرح دادیم. همچنین مواردی از قابلیت های ادمین های گروه را نیز شرح دادیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.