خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » پیدا کردن افراد نزدیک شما در تلگرام، دروغ یا واقعیت؟

تلگرام از بهترین برنامه‌های پیام‌رسان حداقل برای ایرانی‌ها است که بسیاری از مردم حتی پس از فیلتر شدن، به کمک پروکسی از آن استفاده می‌کنند.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک سری ربات تلگرامی را دیده باشید که می‌گویند افرادی را که از نظر جغرافیایی نزدیک شما هستند، پیدا می‌کنند، در واقع این ربات‌ها دروغ نمی‌گفتند و وقتی شما وارد ربات می‌شدید موقعیت جغرافیایی خود را برای ربات ارسال می‌کردید و ربات آن را ذخیره می‌کرد و کسی که نزدیک شما بود را به شما نمایش می‌داد و بالعکس همین موضوع هم اتفاق می‌افتاد و شما را به افراد دیگر نمایش می‌داد.

اخیرا در نسخه بتا تلگرام iOS ویژگی دیده می‌شود که کاربران می‌توانند به صورت رسمی کسانی که در نزدیکشان هستند را مشاهده کنند و پیام ارسال کنند، البته لازم به ذکر است که تلگرام اولین پیام رسانی نیست که این ویژگی را اضافه کرده است و پیش از این اپلیکیشن وی‌چت یک قابلیت بنام Shake داشت که با تکان دادن گوشی افرادی که در نزدیکی شما بودند را پیدا می‌کرد. در مرحله اول شاید فکر کنید این موضوع باعث ایجاد شبکه‌های دوست‌یابی یا… می‌شود ولی ممکن است این ویژگی به خاطر سیستم بلاک‌چین و ارز دیجیتال گرام باشد و در واقع تلگرام در حال آماده‌سازی بستر و زیرساخت این موضوع است. در ادامه می‌توانید تصویری که از این ویژگی در رسانه‌ها پخش شده است را مشاهده کنید.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، افرادی که در نزدیکی هستند را به صورت لیست وار نمایش می‌دهد و با انتخاب هر کاربر می‌توانید به آن شخص پیام ارسال کنید، البته فکر می‌کنم با توجه به قوانین سخت حریم‌خصوصی تلگرام، امکان غیرفعال‌سازی این سرویس وجود خواهد داشت.

نظر شما در مورد این سرویس چیست؟ آیا فکر می‌کنید این ویژگی به تلگرام‌های اصلی، پس از نسخه‌ی بتا اضافه خواهد شد؟