خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » چگونه پیام ها را در تلگرام ترجمه کنیم؟ آموزش ترجمه پیام‌ها و پست‌های تلگرام

تلگرام یک برنامه پیام‌رسان از طریق اینترنت، با امنیت بسیار بالا است که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. استفاده از این برنامه بسیار ساده است و می‌توانید به وسیله آن انواع فایل، عکس، فیلم، لایو لوکیشن و… را ارسال کنید. تلگرام یک برنامه غیرتجاری است و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است. بعد از نصب و ورود به برنامه می‌توانید با دیگر افرادی که از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند از طریق اینترنت و بدون هیچ  گونه پرداخت اپراتوری در ارتباط باشید. غیر از ارسال پیام‌های متنی امکان برقراری تماس تصویری و صوتی نیز برای کاربران این برنامه وجود دارد. امنیت و سرعت بالای پیام‌رسان تلگرام موجب شده تا تعداد کاربرانی که از این برنامه استفاده می‌کنند روز به روز بالاتر برود. دلیل این همه محبوبیت پیام‌رسان تلگرام امکانات و قابلیت‌های منحصر به فرد آن است که برقراری ارتباط با دیگران را آسان‌تر کرده‌ است. یکی از این قابلیت‌های جذاب ترجمه پیام‌ها است که در ادامه به معرفی این ویژگی می‌پردازیم.

ترجمه پیام‌ها و پست‌های تلگرام

یکی از قابلیت‌هایی که نرم‌افزار تلگرام به شدت به آن نیاز داشت و تعداد زیادی از کاربران خواهان اضافه شدن این ویژگی به تلگرام بودند، قابلیت ترجمه‌ پیام‌های تلگرام است. خوشبختانه سازندگان برنامه تلگرام این ویژگی را به تلگرام اضافه کردند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیام‌ها و پست‌های کانال و چت‌های مورد نظر را مستقیما در خود پیام‌رسان ترجمه کنید. ترجمه پیام‌های تلگرام محدود به یک زبان نمی‌باشد، بلکه فهرست زبان‌های موجود به سیستم عامل گوشی شما بستگی دارد.

معرفی قابلیت Translate Massage تلگرام

پیام‌رسان تلگرام در آخرین آپدیتی که در  سال ۲۰۲۱ منتشر کرد، قابلیت ترجمه پست‌ها و پیام‌ها به زبان‌های مختلف را به این اپلیکیشن اضافه کرد. که این ویژگی موجب بهتر و محبوب‌تر شدن این برنامه پیام‌رسان شده است. نحوه استفاده از این قابلیت تلگرام بسیار آسان است. فقط کافی است روی پیام یا پستی که قصد ترجمه آن را دارید ضربه بزنید و گزینه ترجمه (Translate) را بزنید. پیام مورد نظر به زبان اصلی که برای اپلیکیشن انتخاب کرده‌اید ترجمه خواهد شد. برای استفاده از این ویژگی ابتدا باید از طریق منوی تنظیمات به فعال‌سازی آن اقدام نمایید. در ادامه قدم به قدم فعال‌سازی ترجمه پیام تلگرام را آموزش می‌دهیم.

بهترین منابع برای تولید محتوای تلگرام (تولید محتوای آسان در تلگرام)

چگونگی فعال‌سازی ترجمه پیام‌های تلگرام

برای فعال‌سازی قابلیت ترجمه تلگرام ابتدا از منوی تلگرام به قسمت Setting بروید.

آموزش ترجم پست‌های تلگرام

در قسمت Setting گزینه زبان (Language) را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

آموزش ترجمه پیام‌های تلگرام

وقتی وارد این بخش شدید می‌بینید که گزینه جدیدی به نام Show Translate Button به آن اضافه شده است.

آموزش ترجمه پیام‌ها و پست‌های تلگرام

زمانی که این گزینه را فعال کنید، ویژگی ترجمه برای تلگرام شما فعال خواهد شد. بعد از آن می‌توانید تمامی پیام‌ها و پست‌ها را به زبان اصلی برنامه ترجمه کنید.

بعد از فعال‌سازی گزینه ترجمه پیام تلگرام در در صفحه چت، کانال و… در تلگرام می‌توانید پیام‌ها را ترجمه کنید.

آموزش ترجمه پست‌های تلگرام

برای ترجمه روی پیام مورد نظر کلیک نمائید و گزینه ترجمه (Translate) را انتخاب کنید. به همین آسانی ترجمه پیام مورد نظر شما در کمترین زمان نمایش داده می‌شود.

بعد از فعال‌سازی ترجمه یک بخش جدید به نام Do Not Translate در قسمت‌ زبان (Language) به وجود می‌آید. می‌توانید زبان‌هایی را که در فهم آن‌ها مشکلی ندارید و نیاز به ترجمه آن‌ها نیست انتخاب کنید. در این صورت تلگرام پیام‌هایی که به زبان‌های انتخابی شما هستند را ترجمه نخواهد کرد. همچنین زبان اصلی اپلیکیشن در این قسمت قرار می‌گیرد.

3 روش برای خواندن پیام تلگرام بدون تیک دوم خیلی ساده و راحت!

نکات مهم در مورد قابلیت ترجمه تلگرام

برنامه تلگرام یک نکته امنیتی را نیز در مورد این قابلیت بیان کرده است. تلگرام برای ترجمه‌ پیام‌ها از Google Translate استفاده می‌کند، پس در نظر داشته باشید که پیام‌های شما در اختیار گوگل قرار خواهد گرفت. البته اینکه گوگل پیام‌ها را ذخیره می‌کند یا خیر مشخص نیست اما در هر صورت لازم است در این مورد احتیاط کنید.

برای استفاده از این ویژگی برنامه باید اپلیکیشن تلگرام خود را حتما به‌روزرسانی کنید. این ویژگی برای نسخه‌های جدید اندروید و آیفون در دسترس است. که می‌توانید آن را از Play Store برای اندروید و App Store برای آیفون دانلود کنید.

قابلیت ترجمه تلگرام برای تمامی نسخه‌های اندروید فعال است اما برای iOS حتما باید از نسخه ۱۵ به بالا استفاده کنید.

فهرست زبان‌هایی که برای ترجمه موجود هستند به سیستم عامل گوشی شما بستگی دارد.

قابلیت ترجمه پیام تلگرام هنوز برای نسخه دسکتاپ فعال نشده است.

مشکل اساسی ترجمه تلگرام

با وجود اینکه قابلیت ترجمه تلگرام بسیار کارآمد و مفید است اما اشکالاتی نیز دارد. مشکل این قابلیت این است که زبان مقصد برای ترجمه بر اساس زبان اپلیکیشن انتخاب خواهد شد. شما نمی‌توانید زبان مقصد خود را تغییر دهید مگر اینکه زبان مورد نظر را به عنوان زبان اصلی تلگرام انتخاب کنید. این کار ممکن است برای کاربران سخت و وقت‌گیر باشد.

افزایش ممبر تلگرام

امروزه افزایش ممبر کانال‌های تلگرام به یکی از اصلی‌ترین چالش‌های ادمین کانال‌ها تبدیل شده است. به دلیل اینکه بیشتر مردم به کانال‌هایی با تعداد ممبر کم اعتماد ندارند، در اوایل شروع به کار کانال ادمین‌ها ناچار هستند در زمان کم ممبر کانال را بالا ببرند. اما این کار به صورت طبیعی در مراحل اولیه ممکن نمی‌باشد. به همین دلیل خرید عضو فیک تلگرام بهترین راه برای جذب مخاطب و بالا بردن کانال می‌باشد. بهترین سایت خرید ممبر تلگرام، سایت زر ممبر می‌باشد که می‌توانید ممبر فیک بدون ریزش را با خیال راحت از این سایت بخرید.