خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » ارسال لایو لوکیشن در تلگرام (آپدیت 2022)

برنامه تلگرام در تاریخ مارس ۲۰۱۳ توسط دو برادر روسی به نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف ساخته شد. پیام‌رسان تلگرام در میان کاربران بسیار محبوب است به گونه‌ای که پاول دورف مدیرعامل تلگرام در در ژانویه ۲۰۲۱ اعلام کرد که شمار کاربران فعال این پیام‌رسان از ۵۰۰ میلیون نفر عبور کرده است. سازندگان تلگرام بر امنیت این برنامه تاکید بسیاری دارند. تلگرام از امن‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود. در این برنامه کاربران می‌توانند پیام‌های متنی، عکس، فیلم، لوکیشن و… را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند. پیام‌رسان تلگرام تاکنون به‌روزرسانی‌های زیادی منتشر کرده است که هر بار مورد استقبال کاربران این برنامه قرار گرفته است. در طی این به‌روزرسانی‌ها امکانات و قابلیت‌های بسیاری به آن اضافه شده است. ارسال لایو لوکیشن (Live Location) یکی از این قابلیت‌های جذاب این اپلیکیشن است.

لایو لوکیشن (Live Location)

ابتدا می‌خواهیم به سوالی که شاید ذهن شما را درگیر کرده باشد پاسخ ‌دهیم، لایو لوکیشن تلگرام چیست؟ کلمه لایو به معنی زنده و کلمه لوکیشن به معنی موقعیت مکانی است. ترکیب این دو کلمه (لایو لوکیشن) به معنی موقعیت مکانی زنده می‌باشد، به صورتی که با حرکت کردن شما موقعیت مکانی شما نیز روی نقشه تغییر می‌کند. کاربرد Live Location برای به اشتراک گذاشتن موقعیت مکانی با افراد دیگر است. با استفاده از این قابلیت می‌توانید موقعیت مکانی خود را تا زمان مشخصی با فرد دیگری به اشتراک بگذارید. قابلیت لایو لوکیشن به این صورت عمل می‌کند زمانی که آن را برای شخصی ارسال می‌کنید، مخاطب شما موقعیت مکانی شما را می‌بیند. همچنین با حرکت کردن شما موقعیت روی نقشه نیز تغییر می‌کند و مخاطب موقعیت جدید شما را می‌بیند. لایو لوکیشن تا پایان زمان تعیین شده توسط شما، موقعیت مکانی شما را به شخص مورد نظر نشان می‌دهد.

چگونگی ارسال Live Location

برای استفاده از این قابلیت باید اپلیکیشن تلگرام خود را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

وارد برنامه تلگرام و صفحه چت مخاطب مورد نظر شوید. می‌توانید لایو لوکیشن را در صفحه چت شخصی و گروه‌ها به اشتراک بگذارید.

آیکون سنجاق در پایین صفحه چت را بزنید.

از میان گزینه‌ها موقعیت مکانی (Location) را انتخاب کنید.

ارسال لایو لوکیشن در تلگرام

سپس گزینه‌ Share my live Location for که به رنگ قرمز نوشته شده است را انتخاب کنید.

در مرحله بعد مدت زمانی که قصد دارید لوکیشن شما به صورت زنده برای شخص مورد نظر نمایش داده شود را از میان لیست نمایش داده شده تعیین کنید.

این زمان را می‌توانید ۱۵ دقیقه، یک ساعت یا هشت ساعت در نظر بگیرید.

ارسال لایو لوکیشن در تلگرام

بعد از انتخاب گزینه دلخواه Share را بزنید.

در این هنگام مشاهده خواهید کرد که موقعیت مکانی شما به صورت زنده با شخص مورد نظر به اشتراک گذاشته شده است‌.

در نظر داشته باشید هر زمان که بخواهید می‌توانید اشتراک‌گذاری لوکیشن را متوقف کنید.

محبوب ترین کانال های تلگرام فارسی کدامند؟ معرفی کانال هایی که بیشترین ممبر را دارند!

توقف اشتراک‌گذاری لایو لوکیشن

بعد از اینکه موقعیت مکانی خود را به صورت زنده به اشتراک گذاشتید، هر زمان که تمایل داشته باشید می‌توانید آن را متوقف کنید. برای غیرفعال کردن لایو لوکیشنی که ارسال کرده‌اید کافی است مراحل زیر را دنبال کنید.

ابتدا وارد صفحه چتی که در آن Live Location را ارسال کرده‌اید شوید.

در صفحه چت، نقشه‌ای که موقعیت مکانی شما را نشان می‌دهد را لمس کنید.

ارسال لایو لوکیشن در تلگرام

در این قسمت گزینه Stop Sharing Location را انتخاب کنید.

به این آسانی بعد از انجام مراحل بالا می‌توانید موقعیت مکانی زنده را غیرفعال کنید.

افزایش امنیت تلگرام – چگونه اکانت خود را ضدهک کنیم؟

مزایای استفاده از لایو لوکیشن

با استفاده از Live Location می‌توانید موقعیت مکانی خود را به صورت زنده و لحظه‌ای با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید. این افراد تا پایان مدت زمانی که شما تعیین می‌کنید می‌توانند موقعیت مکانی شما را مشاهده کنند. این قابلیت در بسیاری از موقعیت‌ها کاربرد دارد. موقعیت‌هایی مانند زمانی که با شخصی قرار دارید، پیدا کردن برخی اشخاص، آدرس دادن، جلب اعتماد و… برای مثال زمانی که در مکانی ناآشنا گم شده‌اید این امکان وجود دارد که یک لایو لوکیشن برای فردی ارسال کنید تا شما را راهنمایی و یا پیدا کنند. همچنین مزیت جذابی که لایو لوکیشن نسبت به ارسال لوکیشن معمولی دارد این است که این امکان را به افراد می‌دهد تا بتوانند هر جایی که شما می‌روید را به صورت زنده مشاهده کنند.

خرید ممبر واقعی تلگرام

ساده‌ترین و ارزان‌ترین راه برای بالا بردن کانال تلگرام و افزایش تعداد اعضا، خرید ممبر فیک تلگرام است. معمولا کانال‌های تلگرامی که تازه شروع به کار کرده‌اند، علی‌رغم به اشتراک‌گذاری محتوای مفید به دلیل پایین بودن تعداد اعضا زیاد برای کاربران قابل اعتماد نیستند. بنابراین برای همه کانال‌ها مناسب است که نسبت به خریداری اعضا فیک اقدام کنند چون هرچقدر تعداد ممبر آن‌ها بیشتر باشد آن کانال در نظر کاربران از اعتبار بیشتری برخوردار است.