خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » افزایش امنیت تلگرام – چگونه اکانت خود را ضدهک کنیم؟

از زمانی که نرم افزار ها و دنیای اینترنت هر روز در حال فراگیر تر شدن بود سوالات زیادی درباره‌ی امنیت این برنامه ها پرسیده می شد. تلگرام را می توان حداقل در ایران یکی از محبوب ترین و مشهور ترین پیام رسان هایی دانست که با امکانات بسیار خود تبدیل به یکی از بهترین و مهم ترین برنامه های گوشی هر فردی شده است. همین موضوع و توجه زیاد باعث شده تا بسیاری بابت امنیت تلگرام نگران باشند. در این مطلب قصد دارم تا به چندین روش افزایش امنیت تلگرام بپردازم. تا انتهای این مطلب با من همراه باشید.

تلگرام لحاظ امنیتی در لول بسیار بالایی قرار دارد. این برنامه از پروتکل هایی استفاده می کند که پیام ها و داده های ارسالی در برنامه را رمزنگاری می کند و همین موضوع باعث شده تا احتمال هک شدن اکانت تلگرام تقریبا صفر شود. پس چگونه برخی افرادی از نا امنی و هک شدن تلگرام خود خبر می دهند؟ در ادامه این مطلب بیشتر به این موضوع می پردازیم.

افزایش امنیت تلگرام

افزایش امنیت تلگرام

در واقع تلگرام را می توان یک برنامه امین به حساب آورد که حداقل از بابت آن خیالمان تا حدی راحت باشد. بیشتر هک شدن ها و درز اطلاعات به بیرون از طریق خود گوشی فرد و اشتباهی که فرد انجام می دهد اتفاق می افتد.

افزایش امنیت در تلگرام شامل دو بخش می شود. اولی امنیت خود دستگاه و دومی امنیت تلگرام شما که در ادامه به هر دو بخش خواهم پرداخت.

جلوگیری از هک شدن تلگرام با رعایت برخی نکات

بسیار از هکر ها به جای اینکه وقت خود را با سرور های تلگرام مشغول کنند خیلی راحت سعی می کنند تا خود گوشی فرد موردنظر را هک کنند و از این طریق به اطلاعات شخصی و اکانات های فرد دسترسی پیدا کنند. بنابراین اگر خواهان افزایش امنیت هستید باید ابتدا امنیت گوشی خود را تضمین کنید.

محبوب ترین کانال های تلگرام فارسی کدامند؟ معرفی کانال هایی که بیشترین ممبر را دارند!

دانلود نکردن برنامه ها از مکان های نا مطمئن

اصلی ترین و شاید بتوان گفت بهترین روش هکر ها برای ورود به گوشی فرد استفاده از یک برنامه ویروسی است. در واقع هکر ها به بهانه یک برنامه دیگر مانند: نسخه بدون فیلتر تلگرام، برنامه دریافت شارژ رایگان و… سعی می کنند تا همراه یک برنامه ویروس هایی را وارد گوشی شما کنند تا یک برنامه ویروسی را در گوشی شما قرار دهند. این برنامه در ظاهر کاری انجام نمی دهد اما می تواند گوشی شما را کنترل کند تا اینکه اطلاعات شما را به سرقت ببرد که همین موضوع می توان سرآغاز هک تلگرام شما باشد.

نصب نکردن برنامه های نا شناس

مورد دوم نصب نکردن برنامه های ناشناس برای افزایش امنیت تلگرام است. برخی از برنامه ها از شما اجازه دسترسی به بخش هایی مانند تلفن و پیام را می گیرند و بعد از این کار خیلی راحت پیامک کد تایید تلگرام برای فرد هکر توسط برنامه فرستاده می شود و او خیلی شیک وارد اکانت شما می شود.

افزایش امنیت تلگرام با استفاده از برخی تنظیمات

در تنظیمات خود تلگرام نیز بخش هایی وجود دارد که با استفاده از آن می توان امنیت این برنامه و اکانت خود را افزایش دهید. در ادامه به این موضوع نیز خواهم پرداخت.

استفاده از تایید دو مرحله ای

در بسیاری از برنامه های مهم مانند پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی قابلیتی به نام تایید دو مرحله ای وجود دارد که با فعال کردن آن تا حد زیادی از هک شدن اکانت جلوگیری می شود.

کلاب هاوس چیست؟ معرفی و آموزش شبکه اجتماعی صوتی کلاب هاوس

برای فعال کردن آن در تلگرام مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا وارد برنامه شوید.
  • سپس بر روی سه خط بالای صفحه بزنید و گزینه settings را انتخاب کنید.
  • بعد از آن وارد بخش privacy and security شوید.
  • سپس two–step verification را انتخاب کنید  و بر روی گزینه set additional password کلیک کنید.
  • حالا پسورد و ایمیل مدنظر خود را وارد کنید.

کار تمام است و از حالا هر کسی که قصد ورود به اکانت شما را داشته باشد علاوه بر پیامک و کد تایید باید پسورد موردنظر را وارد کند.

استفاده از پسورد

این روش بیشتر برای حفظ اکانت خود در مقابل اشخاصی است که در گوشی شما فضولی می کنند.

  • ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید.
  • سپس بر روی سه خط بالای صفحه بزنید و گزینه settings را انتخاب کنید.
  • بعد از آن وارد بخش privacy and security شوید.
  • حالا بر روی گزینه passcode lock کلیک کنید.
  • و سپس رمز موردنظر خود را انتخاب کنید.
  • در این حالت هر بار که می خواهید وارد تلگرام شوید باید پسورد موردنظر را وارد کنید.

گر شماهم می خواهید یک کانال معروف و محبوب داشته باشید می توانید در این امر از خدمات خرید ممبر فیک تلگرام  و خرید بازدید فیک تلگرام استفاده کنید.

چک کردن دستگاه های فعال

چک کردن دستگاه های فعال یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت تلگرام است. به نظر من سعی کنید تا هر چند وقت یک بار یا هر روز به این بخش سری بزنید و دستگاه های فعال تلگرام خود را چک کنید.

  • برای این کار وارد بخش تنظیمات در تلگرام شوید.
  • سپس به بخش privacy and security وارد شوید.
  • حالا به بخش active sessions وارد شوید.
  • در اینجا لیستی از تمام دستگاه هایی که می توانند به تلگرام شما وارد شوند را خواهید دید.
  • بر روی هر کدام که نمی شناسید کلیک کنید و گزینه پایان دادن را انتخاب کنید.
  • اگر دستگاه ناشناخته ای را در این لیست دیدید حتما سعی کنید تایید دومرحله ای اکانت را فعال کنید.

در این مطلب سعی کردم تا به صورت کلی به موضوع افزایش امنیت تلگرام بپردازم تا با اطمینان بیشتری از این برنامه استفاده کنید و خیالتان از بابت هک و افشای اطلاعات و… راحت باشد.