خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » اسپویلر تلگرام چیست؟ نحوه ساخت و ارسال (آپدیت 2022)

پیام‌رسانی که در میان کاربران در سراسر جهان از طرفداران بسیاری برخوردار است، تلگرام می‌باشد. تلگرام دارای امکانات کاربردی مانند چت‌های شخصی و امکان ایجاد گروه و کانال، تماس تصویری و صوتی، ارسال و دریافت انواع فایل، ایجاد و استفاده از ربات می‌باشد. این پیام‌رسان بستر مناسبی برای گسترش کسب و کار اینترنتی است. برنامه تلگرام از سال ۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرده است. حساب‌های کاربری تلگرام با استفاده از شماره تلفن‌های کاربران ساخته می‌شوند و ورود به اکانت‌ها توسط پیامک یا تماس تلفنی صورت می‌گیرد. پیام‌رسان تلگرام یا هر به‌روزرسانی خود قابلیت‌های کاربردی و متنوع بسیاری را ارائه می‌کند. یکی از این ویژگی‌های جدید، قابلیت اسپویلر (Spoiler) است. در ادامه این مطلب به معرفی قابلیت (متن مخفی) و چگونگی استفاده از آن می‌پردازیم.

اسپویلر تلگرام

تلگرام در دسامبر ۲۰۲۱ نسخه ۸/۴ خود که شامل قابلیت‌های جذاب و جدیدی بود منتشر کرد. ویژگی‌های جدیدی که اضافه شد شامل ترجمه پیام‌ها، واکنش به پیام با استفاده از اموجی، ارسال اموجی‌های بزرگتر و قابلیت اسپویلر بود. قابلیت اسپویلر برای مخفی کردن قسمتی از متن به کار می‌رود. برخی پیام‌ها که حاوی متن اسپویل کتاب‌ها، فیلم‌ها و سریال‌ها است را می‌توانید با استفاده از این قابلیت، متن پیام را مخفی کنید. هر شخص که تمایل داشته باشد با کلیک روی پیام می‌تواند متن را بخواند. این ویژگی بیشتر برای کانال و گروه‌هایی مناسب است که افراد در مورد کتاب، فیلم و سریال‌ها بحث و تبادل نظر می‌کنند. با استفاده از قابلیت Spoiler در گروه‌هایی که در مورد سرنوشت کاراکترها و موضوع داستان بحث می‌کنند، از اسپویل مطالب برای افراد جلوگیری می‌شود.

معرفی بهترین برنامه های ساخت میم اندروید

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

قبل از انجام هر کاری ابتدا تلگرام خود را آپدیت کنید. در صورتی که برنامه را آپدیت نکنید، پیام زیر نشان داده می‌شود.

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

برای استفاده از قابلیت اسپویلر باید بعد از نوشتن پیام و قبل از ارسال آن عبارت مورد نظر که می‌خواهید پنهان کنید را انتخاب کنید و حالت اسپویلر را فعال کنید.

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

پس از انتخاب متن روی سه نقطه‌ای که ظاهر شده ضربه بزنید.

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

گزینه اسپویلر (Spoiler) را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از اسپویلر تلگرام

پس از انتخاب این گزینه عبارتی که انتخاب کرده‌اید زیر پوششی از پیکسل‌ها مخفی خواهد شد.

در صورتی که با روش بالا موفق نشدید و گزینه اسپویلر را مشاهده نمی‌کنید، روش دیگری برای استفاده از این قابلیت وجود دارد.

می‌توانید دو خط عمودی ( || ) در دو طرف عبارت مورد نظر قرار دهید. به این ترتیب می‌توانید از قابلیت اسپویلر تلگرام استفاده کنید.

مخاطبان شما هر زمان که آماده بودند می‌توانند تنها با یک کلیک روی پیام متن را مشاهده کنند.

بهترین شرکت های اینترنت موبایل در ایران

اسپویلر در گوشی‌های شیائومی

در گوشی شیائومی برای استفاده از قابلیت اسپویلر، پس از انتخاب متن مورد نظر سه نقطه بالای صفحه چت را بزنید.

سپس در نموی نمایش داده شده گزینه اسپویلر را انتخاب کنید.

اسپویلر در گوشی‌های شیائومی

قابلیت اسپویلر در گوشی‌های آیفون

در گوشی‌های با سیستم عامل iOS طریقه استفاده از اسپویلر مانند سیستم عامل اندروید است. تفاوتی که در میان این دو وجود دارد، محل قرار گیری گزینه اسپویلر در بخش تغییر فرمت نوشتاری متن قرار دارد.

قابلیت اسپویلر در گوشی‌های آیفون

قابلیت اسپویلر در گوشی‌های آیفون

این گزینه در کنار گزینه‌های Bold و Italic قرار گرفته است. پس از انتخاب قسمتی از متن، گزینه Spoiler را انتخاب کرده و پیام را ارسال کنید.

قابلیت اسپویلر در گوشی‌های آیفون

آموزش استفاده از اسپویلر در تلگرام دسکتاپ

قابلیت اسپویلر نه تنها برای گوشی بلکه برای نسخه دسکتاپ تلگرام نیز فعال شده است.

  1. برای استفاده از آن کافی است ابتدا پیام مورد نظر را بنویسید.
  2. سپس قسمتی از متن که قصد پنهان کردن آن را دارید، انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعد روی قسمت انتخاب شده‌ از متن کلیک راست کنید.
  4. از قسمت Formatting گزینه Spoiler را پیدا کرده و انتخاب کنید.
  5. پس از ارسال پیام مخاطبان می‌توانند با کلیک روی پیام به قسمت پنهان شده از متن دسترسی پیدا کرده و آن‌ را بخوانند.
  6. افزایش ممبر تلگرام

در ابتدای شروع کسب و کار اینترنتی تعداد اعضای کانال کم است و بیشتر افراد جدید که کانال شما را می‌بینند توجهی به مطالب شما نمی‌کنند. به این دلیل که در میان کاربران تعداد بالای ممبر به نشانی برای مورد اعتماد بودن محتوای کانال تبدیل شده است. در صورتی که در ابتدای راه‌اندازی کسب و کار خود هستید و بودجه کافی برای تبلیغات با هزینه بالا ندارید، خرید ممبر واقعی تلگرام بهترین راه برای افزایش تعداد اعضای کانال است. با انجام این کار در مرحله اول اعتماد مخاطبان جدید خود را جذب می‌کنید و همچنین باعث می‌شود افراد بیشتری از مطالب کانال شما بازدید کننده. اگر به دنبال جذب ممبر برای کانال تلگرام خود هستید، Zarmember این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد که با بهترین قیمت و کیفیت ممبرهای کانال را افزایش داده و به کانال خود اعتبار ببخشید.