خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » بهترین شرکت های اینترنت موبایل در ایران (در سال 1401)

در این چند سال گذشته زندگی بسیاری از ما به اینترنت و فضای مجازی وابسته شده به طوری که دیگر در بیشتر کارها و فعالیت های خود از اینترنت استفاده می کنیم و نقش اینترنت در بخش های مختلفی از زندگی ما دیده می شود. شرکت های مختلفی اقدام به ارائه اینترنت موبایل می کنند که رقابت بسیار تنگاتنگ این شرکت باعث شده تا انتخاب برای افراد بسیار سخت باشد و نتوانند به خوبی یکی از این شرکت ها را انتخاب کنند. در این مطلب قصد دارم تا بهترین شرکت اینترنت موبایل در ایران را به شما معرفی کنم. با من تا انتهای این مطلب همراه باشید.

اینترنت موبایل برای بسیاری از ما تبدیل به یک اینترنت دوم شده است و برای مواقعی که نمی توانیم از اینترنت خانگی استفاده کنیم و یا بیرون هستیم از آن استفاده کنیم. البته بسیاری از افراد  هم هستند که استفاده انچنانی ندارند و به همین دلیل نیازی به خرید اینترنت های خانگی نمی بینند و از اینترنت های همراه استفاده می کنند. اگر به مسائل دنیای اینترنت و ترفند ها و تجارت آنلاین علاقه دارید پیشنهاد می کنم مقالات وبلاگ سایت زر ممبر – سایت خرید ممبر واقعی تلگرام را دنبال کنید.

بهترین شرکت های اینترنت موبایل در ایران

بهترین شرکت های اینترنت موبایل در ایران

به صورت کلی سه اصلی در ایران خدمات اینترنت ارائه می دهد که این سه شرکت عبارت اند از: رایتل، ایرانسل و همراه اول و بسیاری در هنگام خرید بین این سه شرکت می مانند و نمی دانند دقیقا باید کدام یک را انتخاب کنند.

مزایای اینترنت موبایل: از مزایای اینترنت موبایل می توان به سرعت بالا و در دسترس بودن آن اشاره کرد. همچنین به صورت معمول پینگ اینترنت موبایل وضعیت بسیار خوبی دارد و می تواند راضی کننده باشد.

معایب اینترنت موبایل: از معایب اینترنت موبایل می توان به پوشش دهی و قیمت بالای آن اشاره کرد که به همین دلیل اصلا برای کارهایی مانند دانلود پیشنهاد نمی شود.

به صورت کلی اینترنت های موبایل در دو شبکه مختلف برسی می شوند. فورجی  و اچ که کیفیت اینترنت ها در این دو شبکه مختلف باهم بسیار فرق می کند. اگر اتصال شما از نوع فور-جی باشد سرعت دانلود و آپلود اینترنت موبایل شما بسیار بالاست و از آن طرف پینگ بهتر و کیفیت بهتری از اینترنت را تجربه خواهید کرد. اما اگر اینترنت شما اچ باشد از سرعت پایین تر دانلود و آپلود برخوردار خواهید شد. به همین دلیل قبل از خرید اینترنت ابتدا برسی کنید که در شهر و منطقه شما اپراتور مورد نظر چه نوع اتصالی را پوشش می دهد. سرعت اینترنت اچ تقریبا با سرعت اینترنت های خانگی برابری می کند و حتی پایین تر است به همین دلیل سعی کنید اپراتوری را انتخاب کنید که اینترنت فور-جی را به شما ارائه دهد.

پوشش دهی کدام اپراتور بهتر است؟

به صورت کلی پوشش دهی اپراتور های ایرانسل و همراه اول بسیار به یکدیگر نزدیک است اما پوشش دهی رایتل بسیار با دو شرکت بالا اختلاف دارد. معمولا در بیشتر مناطق همراه اول و ایرانسل پوشش دهی خوبی دارند و می توانند اینترنت فور-جی را به شما ارائه دهند. همچنین این سطح پوشش دهی بالا باعث شده تا شما در هر نقطه ای به اینترنت دسترسی داشته باشید. اما اگر بخواهیم آنها را رتبه بندی کنیم باید بگویم که همراه اول از نظر پوشش دهی در رتبه اول قرار می گیرد و ایرانسل با اختلاف کوچکی در رتبه دوم قرار میگیرد اما رایتل متاسفانه اختلاف بسیار بیشتری دارد و از نظر پوشش دهی کمی ضعیف عمل کرده است.

نکته: موارد گفته شده از نظر عملکرد کلی شرکت ها هستند و شما بهتر است ابتدا عملکرد این شرکت ها را در منطقه خودتان برسی کنید.

بهترین برنامه های آموزش برنامه نویسی (اندروید و ios)

بهترین شرکت ارائه دهنده اینترنت موبایل در ایران:

اگر از موضع پوشش دهی بگذریم به بخش اینترنت مناسب برای کارهای تجاری، دانلود، بازی، وبگردی و…. می رسیم. به صورت کلی ایرانسل در همه بخش ها اول است و نسبت به رقیبان خود برتری بیشتری دارد. بعد از آن همراه اول و بعد از آن رایتل قرار میگیرد.

برای کارهای تجاری همچنان ایرانسل بهترین گزینه است. برای گیم هر سه شرکت همراه اول، ایرانسل و رایتل کیفیت خوبی را ارائه می دهند و اینکه کدام شرکت بهتر است بیشتر به محله زندگیتان برمیگردد. به صورت کلی رایتل کیفیت خوبی در بخش گیمینگ دارد اما راضی کننده نیست و مشکلات مختلفی دارد. همراه اول معمولا کیفیت نسبتا بالایی دارد و ایرانسل در بخش بازی بسیار متغیر است.

موضوع بعدی به مبحث شکایت از اپراتور بر می گردد که قطعا داریم برسی کنیم. از نظر تعداد شکایت نسبت به کاربران اگر بخواهیم برسی کنیم ابتدا باید موضوعات شکایات مختلف را دسته بندی کنیم. به صورت کلی شکایت درباره‌ی دسترسی به اینترنت از اتصال های فور-جی و تیری جی در رتبه اول قرار می گیرد که بیشترین شکایت مربوط به همراه اول بعد ایرانسل و بعد رایتل می باشد. در رتبه دوم شکایات نیز موضوع عدم تضمین کیفیت قرار میگیرد که بیشترین شکایت مربوط به ایرانسل بعد همراه اول و بعد رایتل می باشد. موضوع آخر شکایات نیز به بحث تعرفه ها بر می گردد که همراه اول با اختلاف زیادی بیشترین شکایت را به نسبت دیگر اپراتور ها دارد.

توجه: تعداد شکایت بالا به معنی کیفیت بد و بدتری بودن نیست و باید در این موضوع میزان تعداد کاربران آن اپراتور هم در نظر گرفته شود.

در این مطلب سعی کردم تا بر اساس پارامتر های مختلف به برسی شرکت های ارائه دهنده اینترنت موبایل بپردازم و بهترین شرکت اینترنت موبایل را به شما معرفی کنم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.