خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » اطلاع دادن به کاربر هنگام ارسال گیف، استیکر و…

پیام‌رسان تلگرام یکی از ۵ شبکه اجتماعی برتر دنیا با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال می‌باشد. تلگرام توسط دو برادر روسی به نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف ساخته شد. این برنامه در تاریخ ۱۴ اوت ۲۰۱۳ (۲۳ مرداد ۱۳۹۲) برای کاربران آیفون و نسخه آلفای آن در تاریخ ۲۸ مهر ۱۳۹۲ برای اندروید منتشر شد. پشتیبانی برنامه تلگرام به عهده سازندگان آن، پاول و نیکلای دورف می‌باشد. نیکلای دورف مسئولیت بخش تکنولوژی را برعهده دارد و پاول دورف مسئولیت بخش پشتیبانی مالی و ایدئولوژیک تلگرام را برعهده دارد. این پیام‌رسان روسی، در دهه اخیر با ادعای محافظت از حریم شخصی و امنیت بالای اطلاعات کاربران به رقیب سرسختی برای شبکه‌های اجتماعی محبوب مانند واتس‌اپ و فیسبوک تبدیل شده است. برنامه تلگرام امکانات مفید بسیاری دارد، در ادامه به معرفی یکی از این قابلیت ها (اطلاع‌رسانی به کاربر هنگام ارسال گیف و استیکر) می‌پردازیم.

 

تمرکز این برنامه پیام‌رسان بیشتر روی سرعت انتقال پیام و امنیت است. برنامه تلگرام به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دارد و استفاده از این پیام‌رسان بسیار ساده است. در برنامه تلگرام امکان ارسال انواع پیام و فایل‌ها (متن،عکس،فیلم،استیکر و…) وجود دارد. قبلاً کاربران میتوانستند گروه‌هایی با ظرفیت حداکثر ۲۰۰ نفر ایجاد کنند که تلگرام در آپدیت‌های بعدی امکان تبدیل گروه‌های عادی به سوپر گروه و افزایش اعضا به حداکثر ۵۰۰۰ نفر را فراهم کرد. در برنامه تلگرام شما می‌توانید از طریق نام کاربری و بدون در دسترس قرار دادن شماره موبایل خود، با دیگران ارتباط برقرار کنید. می‌توانید از این طریق حریم خصوصی شماره تماس خود را حفظ کنید. این پیام‌رسان به عبارتی ترکیبی از ایمیل و پیام کوتاه است.

 

استیکرهای متحرک

کاربران از طریق استیکر و گیف، راحت‌تر می‌توانند احساسات خود را بیان کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند. سازندگان تلگرام موفق شده‌اند استیکرهای متحرک با کیفیت بالا و با حجم بسیار کم بسازند. استیکرهای متحرک تلگرام دارای فرمت TGS هستند و بین ۲۰ تا ۳۰ کیلوبایت حجم دارند که حتی از حالت عکس هم حجم کمتری دارند. برای استفاده از این استیکرهای متحرک باید جدیدترین نسخه تلگرام استفاده کنید. کافی است یک اموجی در ارتباط با موضوع مورد نظر در چت بگذارید، استیکرهایی که با موضوع اموجی در ارتباط هستند برای شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید با انتخاب استیکر و ضربه زدن روی آن، استیکر را برای مخاطبان خود ارسال کنید.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

گیف‌های متحرک

گیف یک فرمت از مدیا می‌باشد که تصاویر متحرک می‌سازد. از گیف به این منظور استفاده می‌شود که منظور شخص فرستنده پیام ها را بهتر و واضح‌تر بیان کند. گیف‌های متحرک در میان کاربران بسیار محبوب است و استفاده از آن بسیار ساده می‌باشد. برای ارسال گیف کافی است gif@ را تایپ کرده و در کنار آن موضوعی که می‌خواهید را بنویسید. با این کار گیف‌های مرتبط با موضوع مورد نظر شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از میان آن‌ها انتخاب کنید و برای دوستانتان ارسال کنید.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

اطلاع دادن به کاربر هنگام ارسال گیف، استیکر و…

حتما مشاهده کرده‌اید که بعضی مواقع عبارت is typing… در نوار بالای صفحه چت مخاطبان ظاهر می‌شود. این عبارت به معنی این است که مخاطب در حال نوشتن پیام برای شماست. با این قابلیت قبل از ارسال پیام شما از قصد مخاطب برای فرستادن پیام به شما مطلع می‌شوید. همچنین قابلیت اطلاع به کاربر هنگام ارسال پیام این امکان را فراهم می‌کند که بدانید مخاطب هنوز در دسترس است. این قابلیت غیر از نوشتن پیام، برای ارسال اموجی، گیف، استیکر و… نیز فعال است. به این صورت که هنگامی که شما در میان استیکرهای خود به دنبال استیکر مرتبط با موضوع چت هستید، به مخاطب شما اطلاع داده می‌شود. مخاطب از طریق نوار بالای صفحه شما متوجه این موضوع می‌شود، به این صورت که عبارت (choosing a sticker) برای کاربر نشان داده می‌شود. عبارت (choosing a sticker) به این معنی است که شما به دنبال استیکر برای ارسال به طرف مقابل هستید.

 

قابلیت اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

این ویژگی زمانی فعال‌ می‌شود که شما به قسمتی که گیف و یا استیکرهای موجود در برنامه تلگرام شما در آن قرار دارد مراجعه می‌کنید. با رفتن به این قسمت و جستجو در میان استیکر و گیف‌های خود، نوشته (choosing a sticker) به مخاطب نشان می‌دهد که شما در حال جستجوی گیف و استیکر برای ارسال به او هستید‌. این قابلیت برای شما هم همینطور عمل می‌کند. وقتی با یکی از دوستانتان چت می‌کنید و آن شخص در حال نوشتن متن باشد عبارت is typing… در نوار بالای صفحه چت برای شما نمایش داده می‌شود. همینطور در مورد گیف و استیکر، وقتی مخاطب به دنبال گیف یا استیکر مورد نظر برای ارسال به شما میگردد، عبارت (choosing a sticker) در نوار بالای صفحه برای شما قابل مشاهده می‌باشد.

 

آموزش استفاده از گیف در تلگرام

برخی نکات برای ارسال گیف در تلگرام وجود دارند که برای دانستن آن‌ها و آموزش چگونگی ارسال گیف، مطالب زیر را دنبال کنید. برای اینکه گیف‌هایی که دوستانتان برای شما ارسال می‌کنند به صورت خودکار دانلود شوند، به قسمت تنظیمات برنامه بروید. گزینه Autoplay GIFs را فعال کنید، از این پس هر گیفی که برای شما ارسال شود به صورت خودکار دانلود می‌شود. اگر در مصرف حجم اینترنت محدودیت دارید، این گزینه را غیرفعال کنید و فقط گیف‌هایی که می‌خواهید را دانلود کنید.

 

استفاده از گیف تلگرام

  • برای استفاده از استیکر متحرک یا گیف باید ربات مخصوصی که تلگرام برای این کار طراحی کرده است را Add کنید.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

  •  عبارت (GIF@) را در صفحه saved Messages خود ارسال کنید و روی آن کلیک کنید.
  • با زدن قسمت مشخص شده، صفحه چت با ربات برای شما باز می‌شود.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

  • برای شروع کار ربات، گزینه Start را بزنید.
  • برای جستجوی گیف در سطح اینترنت، عبارت مورد نظر را مانند نمونه تایپ کنید.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

  • بعد از اینکه عبارت را تایپ کردید، ربات جستجو را شروع می‌کند و تمام نتایجی که در رابطه با موضوع موجود است را نمایش می‌دهد.
  • شما کافی است گیف مورد نظر خود را انتخاب و ارسال نمایید.

 

ذخیره گیف

گاهی یک استیکر متحرک از طرف مخاطبان برای شما ارسال می‌شود، میخواهید که آن را ذخیره کنید. می‌توانید روی گیف ضربه بزنید و در موارد نمایش داده شده گزینه Save to GIFs را انتخاب نمایید. با این کار استیکر مورد نظر در لیست گیف‌های شما ذخیره خواهد شد.

اطلاع رسانی به مخاطب هنگام ارسال گیف و استیکر

خرید ممبر فیک تلگرام

یکی از فاکتورهای اعتماد به یک کانال تعداد بالای ممبرهای آن کانال است. با خرید ممبر فیک تلگرام بدون ریزش اعتماد مشتری‌ها و مخاطبان خود را جلب کنید. بنابراین ادمین‌های گروه و کانال‌های تلگرام اقدام به خرید ممبر فیک تلگرام خواهند کرد.