خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزش ریپورت کردن کانال تلگرام و گروه تلگرام در 4 مرحله از صفر تا صد

قطعا برای شماهم پیش آمده که با کانال یا گروهی در تلگرام رو به رو شوید که محتوای آن مناسب نباشد یا اینکه آن کانال بیشتر به انتشار محتوای غیر اخلاقی که قوانین تلگرام را نقض می کند می پردازد. در این وضع شاید دلتان بخواهد تا آن کانال یا گروه را ریپورت کنید تا مسدود شود. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش نحوه ریپورت کردن کانال تلگرام و گروه تلگرام بپردازم. تا انتهای این مطلب با من همراه باشید.

تلگرام یکی از محبوب ترین و مشهور ترین پیام رسان ها مخصوصا در ایران به حساب می آید که به علت قابلیت های فوق العاده خود بسیار مورد توجه کاربران قرار گرفته است. اما متاسفانه بسیاری به جای اینکه از این پیام رسان برای کارهای مفید استفاده کنند بیشتر به انتشار محتوا های غیر اخلاقی و اسپم می پردازند. تلگرام تمام تلاش خود را می کند تا کانال ها و گروه هایی که قوانین آن را نقض کرده است را مسدود کند اما به علت تعداد بسیار زیاد این کانال ها این امر کمی غیر ممکن است.

ریپورت کردن گروه تلگرام

ریپورت کردن کانال تلگرام و گروه تلگرام

خوشبختانه تلگرام برای رفع این مشکل قابلیت به نام ریپورت قرار داده است که می توانید با استفاده از آن کانال هایی که احساس می کنید قوانین تلگرام را نقض کردند و لازم است مسدود شوند را گزارش دهید تا به آن رسیدگی شود.

نحوه ریپورت کردن کانال تلگرام

برای اینکه بتوانید یک کانال تلگرام را ریپورت کنید تنها کافی است ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید. اگر آن را ندارید می توانید برای هر سه پلتفرم ویندوز، ios و اندورید آن را از مارکت های معتبر دانلود کنید.

محبوب ترین موضوعات در تلگرام (در چه حوزه ای فعالیت کنیم؟)

اگر تلگرام را از قبل بر روی سیستم خود دارید وارد ان شوید. سپس وارد کانال مورد نظر خود شوید. حالا در بالای صفحه کنار نام کانال و عکس آن آیکون سه خطی را مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید تا منوی مربوط به آن کانال یا گروه برایتان باز شود.

حالا بر روی گزینه report یا گزارش کلیک کنید. سپس یکی از دلایلی که مربوط به ریپورت این کانال می باشد را انتخاب کنید. دیگر کار شما تمام است و شما توانستید یا آن کانال را ریپورت کنید.

اما روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد.

ابتدا وارد تلگرام خود شوید و سپس به صفحه کانال یا گروه مربوطه بروید. حالا بر روی اسم کانال کلیک کنید تا صفحه مربوط به اطلاعات کانال یا گروه برای شما باز شود. سپس بر روی گزینه report کلیک کنید و گزینه مربوط به ریپورت خود را انتخاب کنید.

برای خرید ممبر واقعی تلگرام و خرید لایک تلگرام می توانید از خدمات زرممبر استفاده کنید.

برای مسدود شدن یک کانال یه چند ریپورت نیاز است؟

در حال حاضر هیچ تعداد رسمی و درستی برای اینکه ثابت کند تا کانال مورد نظر مسدود می شود گزارش نشده است.  وقتی که تعداد ریپورت های یک کانال یا گروه به حد مناسبی برسد سپس تلگرام به برسی آن کانال می پردازد و نسبت به مسدود کردن آن اقدام می کند.

  • اگر می خواهید یک کانال سریع تر مسدود شود می توانید کار های زیر را انجام دهید:
  • سعی کنید یک کمپین درست کنید و در آن کمپین به مسدود کردن آن کانال بپردازید.
  • بیشتر سعی کنید تا دلیل واقعی ریپورت خود را انتخاب کنید تا احتمال مسدود شدن ان کانال افزایش یابد.

شما باید تا جایی که می توانید سعی کنید تعداد افرادی که کانال را ریپورت می کنند بالا ببرید. به این صورت احتمال زودتر مسدود شدن آن کانال بسیار بالا می رود.

چه کانال هایی را باید ریپورت کنیم؟

در بخش اول آموزش ریپورت کردن کانال تلگرام به نحوه این کار پرداختیم اما حالا می خواهیم به این موضوع بپردازیم که اصلا چه کانال هایی را باید ریپورت کنید.

وقتی شما گزینه ریپورت را فشار می دهید چندین گزینه برایتان نمایش داده می شود:

Spam: این مورد مربوط به این است که کانال موردنظر شما پست های اسپم و هرز را تولید می کنید.

Violence: این مربوط مربوط به زمانی است که کانال مدنظر محتوای خشونت آمیز را ارسال می کنید. در این صورت باید این گزینه را انتخاب کنید.

Fake account: این گزینه مربوط به کانال هایی است که فیک هستند و عملا واقعی نیستند.

6 تا از بهترین ایده های کسب درآمد از تلگرام

Child abuse: این گزینه که به تازگی بر روی آن حساسیت های بسیار زیادی اعمال شده است مربوط به کانال هایی می شود که محتوای کودک آزاری منتشر می کنند.

Pornography: این گزینه که متاسفانه بیشترین درصد ریپورت راهم به خود اختصاص داده است مربوط به محتوا یا کانال هایی می شود که محتواهای غیر اخلاقی منتشر می کنند.

Other: اگر دلیل دیگری برای گزارش یک کانال دارید می توانید این گزینه را انتخاب کنید و سپس دلیل خود را توضیح دهید.

نقض کپی رایت:

در گذشته تلگرام به کپی رایت چندان اهمیت نمی داد اما به تازگی و طبق جریان هایی که پیش آمده تلگرام بسیار سفت و سخت به این موضوع اهمیت می دهد. هنوز اینکه چگونه باید به صورت رسمی کپی رایت در تلگرام را پیگیری کرد مشخص نیست اما شما می توانید در بخش گزارش و بخش other این موضوع را مطرح کنید.

در این مطلب به نحوه ریپورت کردن کانال تلگرام و گروه تلگرامی و هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید پرداختیم. امیدوارم این مطلب برایتان جالب بوده باشد.