خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اینستاگرام » چگونه از تمپلیت ریلز (reels) اینستاگرام استفاده کنیم؟

یکی از قابلیت های بسیار جالب اینستاگرام که به در چند سال اخیر به آن اضافه شده است ریلز است. ویژگی که برای رقابت با تیک تاک توسط اینستاگرام معرفی شد تا کاربران بتوانند کلیپ ها و ویدیو هایی به سبک و حالت تیک تاک بسازند. اینستاگرام در آپدیت های بعدی به صورت جدی روی این قابلیت کار کرد و امکان استفاده از تمپلیت های مختلف را به آن اضافه کرد. در این مطلب از زرممبر قصد دارم تا به آموزش استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام به صورت کامل و جامع بپردازم.

تیک تاک یکی از شبکه های اجتماعی بسیار محبوب در چند سال اخیر بود تا جایی که اینستاگرام این خطر را برای خود دید و قابلیت ریلز را به برنامه خود اضافه کرد. این ویژگی به سرعت مورد استقبال افراد مختلف قرار گرفت و همین موضوع باعث شد تا اینستاگرام اهمیت ویژه ای به آن دهد. اضافه کردن تمپلیت برای ساخت ساده تر ریلز ها یکی از اقداماتی بود که اینستاگرام برای ترغیب بیشتر کاربران به استفاده از این قابلیت انجام داد.

تمپلیت ریلز اینستاگرام چیست؟

تمپلیت ها به زبان ساده در واقع قالب ها و طرح های آماده ای هستند که از آنها برای ساخت ریلز ها استفاده می شود. شما به کمک تمپلیت ها می توانید ویدیو ها و تصاویر خود را در قالب ها و زمان بندی ها مختلف قرار بدهید تا در نهایت یک ریلز جالب بسازید.

تمپلیت ها در واقع به شما این امکان را می دهد تا بتوانید محتوایی شبیه به دیگر ریلز ها تولید کنید. بدون اینکه نیاز باشد از برنامه های خارجی برای ادیت استفاده کنید می توانید ریلز های باکیفیت را بسازید.

آموزش استفاده از تمپلیت های ریلز اینستاگرام

به طور کلی شما می توانید به دو طریق از تمپلیت های مختلف ریلز استفاده کنید. در ادامه به هر دو این روش ها به صورت کامل می پردازم:

آموزش پین کردن پست در اینستاگرام (+ pin کردن ریلز در اینستاگرام)

استفاده از تمپلیت ریلز در هنگام ساخت ریلز

شما می توانید هنگامی که قصد ساخت یک ریلز جدید دارید از تمپلیت های مختلف که از قبل در اینستاگرام وجود دارد استفاده کنید. برای اینکار تنها کافیست تا مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا برنامه اینستاگرام خود را باز کنید و وارد اکانتتان شوید.

در پایین بر روی آیکون ریلز کلیک کنید تا وارد بخش ریلز های اینستاگرام شوید.

در بالا صفحه بر روی آیکون دوربین کلیک کنید.

ساخت ریلز اینستاگرام

در پایین گزینه Template را انتخاب کنید.

تمپلیت ریلز اینستاگرام

حالا به دنبال تمپلیت مدنظر خود بگردید و سپس بر روی گزینه use template کلیک کنید.

با کلیک کردن بر روی گزینه add media تصاویر و ویدیو های مدنظرتان اضافه کنید.

اضافه کردن مدیا و استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام

در انتها بر روی گزینه next کلیک کنید و ریلز خود را منتشر کنید.

چگونه صوت reels را دانلود کنیم؟ آموزش دانلود موزیک ریلز اینستاگرام

استفاده از تمپلیت ریلز های ساخته شده در اینستاگرام

اگر در حال گشت و گذار در اینستاگرام هستید و یک ریلز نظر شما را به خود جلب کرده می توانید از تمپلیت همان ریلز در صورت وجود استفاده کنید و محتوای مخصوص به خود را تولید کنید. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا وارد اینستاگرام و بخش ریلز شوید. سپس ریلز مدنظرتان را پیدا کنید.

در پایین سمت چپ ریلز بر روی گزینه use template کلیک کنید.

تمپلیت ریلز اینستاگرام

در منویی که برایتان باز می شود بر روی گزینه use as template کلیک کنید.

استفاده از تمپلیت reels اینستاگرام

حالا وارد صفحه ساخت ریلز می شوید. بر روی گزینه add media کلیک کنید.

ویدیو های خود را اضافه و ادیت کنید و در نهایت با کلیک بر روی گزینه next تنظیمات نهایی را انجام دهید و ریلز مدنظرتان را منتشر کنید.

چرا امکان استفاده از ریلز یا تمپلیت های آن را ندارم؟

اگر شما هنوز بخش ریلز را در اینستاگرام خود مشاهده نمی کنید یا نمی توانید از تمپلیت های آن استفاده کنید یکی از دلایل اصلی آن آپدیت نبودن برنامه شماست. اینستاگرام به تازگی بخش ریلز را به برنامه خود اضافه کرده و در آپدیت های مختلف ویژگی های متفاوتی را به آن افزوده است. بنابراین حتما برنامه اینستاگرام خود را آپدیت کنید.

چرا گزینه use template در کنار برخی از ریلز ها وجود ندارد؟

اینستاگرام قابلیت تشخیص همه تمپلیت ها برای همه ریلز ها را ندارد. اگر فردی ریلز مدنظرتان را با برنامه ای خارج از اینستاگرام ساخته باشد طبیعی است که اینستاگرام نمی تواند آن را تشخیص دهد. بنابراین همه ریلز ها در اینستاگرام دارای تمپلیت نیستند که شما بتوانید از آن استفاده کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید لایک ایرانی اینستاگرام و فالوور فیک به آموزش استفاده از تمپلیت ریلز اینستاگرام به دو روش مختلف پرداختم تا بتوانید با استفاده از تمپلیت های آماده خیلی ساده تر و سریع تر ریلز های جالبی را بسازید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.