خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش دانلود، نصب و استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ | آپدیت 2023

بدون شک Google Drive یکی از محبوب ترین و پر مخاطب ترین سرویس های فضای ابری برای کاربران عادی است. این سرویس به دلیل رایگان بودن و سازگاری با جیمیل و دیگر سرویس های گوگل از محبوبیت بسیار زیادی برخودار است و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. شما قادر هستید تا گوگل درایو را بر روی دسکتاپ خود نصب و از آن استفاده کنید. در ادامه این مطلب به آموزش نصب و استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ می پردازم و شما را بیشتر با این برنامه جالب آشنا می کنم.

نسخه دسکتاپ گوگل درایو چیست؟

قطعا تا به حال نام فضای ابری به گوشتان خورده است. سرویس هایی که به شما مقداری فضا مانند هارد خودتان می دهند و شما می توانید فایل های خود را در آن ذخیره کنید با این تفاوت این از اطلاعات شما محافظت می شود و هیچ گاه تا خودتان نخواهید از بین نمی روند و همه جا به آنها دسترسی دارید.

شرکت گوگل و سرویس گوگل درایو آن یکی از محبوب ترین و مشهور ترین سرویس های فضا ابری هستند که شما می توانید در دنیا پیدا کنید. این ابزار به شما کمک می کند تا فایل های خود را در جایی ایمن ذخیره کنید. همچنین امکان استفاده از فایل ها داده های خود در دیگر برنامه را هم دارید.

اگر جز افرادی باشید که زیاد از فضای ابری استفاده می کنیم و فایل های زیادی در آن ذخیره دارید قطعا نصب و استفاده از نسخه دسکتاپ آن می تواند کار شما را خیلی راحت تر و سریع تر بکند. همچنین می توانید از امکان همگام سازی خودکار فایل ها نیز استفاده کنید.

آموزش نصب و استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ

اگر شماهم قصد دارید تا نسخه دسکتاپ گوگل درایو را دریافت و از آن برای کارهای خود استفاده کنید در ادامه به آموزش کامل فرایند های دانلود، نصب و استفاده از آن می پردازم.

ساده ترین روش برای غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز 10

دانلود گوگل drive برای دسکتاپ

برای اینکه بتوانید فایل نصبی برنامه گوگل درایو را دانلود کنید باید ابتدا وارد آدرس زیر شوید:

www.google.com/drive/download

سپس بر روی دکمه download drive for desktop کلیک کنید.

دانلود گوگل drive برای دسکتاپ

حالا فرایند دانلود برنامه به راحتی برایتان شروع می شود بدون اینکه نیاز به ساخت اکانت و یا کار دیگر باشد.

نصب google drive در ویندوز و مک

فرایند نصب گوگل درایو در ویندوز و مک تقریبا شبیه به هم است. بعد از اینکه فایل نصبی برنامه را از طیق بخش بالا دانلود کردید، فایل به صورت GoogleDriveSetup.exe در ویندوز و GoogleDrive.dmg در ویندوز ذخیره می شود. بر روی آن کلیک کنید تا اجرا شود.

سپس در صفحه اصلی انتخاب کنید که ایا می خواهید shortcut های مربوط به برنامه به دسکتاپ شما اضافه شود یا نه و پس بر روی دکمه install کلیک کنید و کمی منتظر بمانید. بعد از اینکه فرایند نصب برنامه تمام شد بر روی دکمه close کلیک کنید. حالا برنامه برایتان نصب شد و می توانید از آن استفاده کنید.

نصب google drive در ویندوز و مک

نمایش نوتیفیکیشن موبایل بر روی ویندوز (معرفی قابلیت جدید ویندوز)

آموزش وارد شدن به اکانت گوگل درایو در نسخه دسکتاپ

وقتی که برنامه را نصب کردید باید آن را به اکانت خود متصل کنید تا بتوانید از امکانات برنامه استفاده کنید. برای اینکار بر روی آیکون گوگل درایو که بر روی دسکتاپ شما قرار دارد کلیک کنید تا برنامه اجرا شوید. سپس بر روی دکمه sign in with browser کلیک کنید.

آموزش وارد شدن به اکانت گوگل درایو در نسخه دسکتاپ

اگر از قبل در مرورگر خود وارد حساب گوگل شده باشید تنها نیاز است که حساب خود را انتخاب کنید در غیر این صورت باید آدرس ایمیل و رمز عبور خود را وارد نمایید و سپس بر روی next کلیک کنید تا فرایند ورود به حساب کاربری تمکیل شود.

اگر مراحل را درست رفته باشید پنجره ای با متن success! توسط گوگل به شما نشان داده می شود. حالا می توانید به برنامه برگردید و از آن استفاده کنید.

آموزش متوقف کردن همگام سازی گوگل درایو در نسخه ویندوز

اگر برنامه را نصب کردید اما بنا به هر دلیلی دوست ندارید که فرایند های همگام سازی انجام شود و فایل ها و پوشه های شما در دسکتاپ به صورت خودکار با برنامه گوگل همگام شوند می توانید sync را غیرفعال کنید. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا برنامه گوگل درایو را اجرا کنید.
  2. سپس بر روی آیکون چرخ دنده در بالای سمت راست صفحه کلیک کنید.
  3. سپس گزینه pause syncing را انتخاب کنید.
  4. همچنین اگر دوست داشتید دوباره فرایند های همگام سازی را فعال کنید به تنظیمات بروید و بر روی Resume Syncing کلیک کنید.

آموزش متوقف کردن همگام سازی گوگل درایو در نسخه ویندوز

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر واقعی تلگرام و خرید ویو تلگرام برای رشد کسب و کارتان و پیشرفت در شبکه های اجتماعی به آموزش دانلو، نصب و استفاده از گوگل درایو در دسکتاپ پرداختم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.