خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » آموزش مخفی کردن فایل در ویندوز 10 به صورت مرحله به مرحله

همه ها فایل یا پوشه مهمی در ویندوز داریم که دوست داریم بقیه افراد بتوانند به آن دسترسی پیدا کنند. پنهان کردن فایل ها و پوشه ها یکی از امکانات بسیار خوب ویندوز است که باعث می شود تا بتوانید از فایل های خود محافظت کنید تا دیگر نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش مخفی کردن فایل و پوشه در ویندوز 10 بپردازم.

مخفی کردن فایل در ویندوز 10

برای اینکه بتوانید فایل ها و پوشه ها را در ویندوز 10 مخفی کنید روش های مختلف و بسیار متفاوتی وجود دارد که هر کدام سخت و راحتی خاص خود را دارند. در ادامه به چندتا از بهترین ترفند های مخفی کردن فایل ها در ویندوز می پردازم.

استفاده از فایل اکسپلورر برای مخفی کردن فایل ها در ویندوز 10

استفاده از فایل اکپلورر یکی از روش های ساده و راحتی که می توانید برای مخفی کردن فایل هایتان در ویندوز 10 از آن استفاده کنید البته این روش امنیت کمتری دارد اما خیلی از اوقات می تواند خیلی سریع فایل ها و پوشه های مدنظرتان را به راحتی مخفی کند.

البته برای اینکار باید تنظیمات عدم نمایش فایل های مخفی در سیستم شما فعال باشد. برای اینکار فایل اکسپلورر را باز کنید سپس در بالا به تب vies بروید و گزینه options را در آخر انتخاب کنید. بر روی گزینهChange folder and search options کلیک کنید تا folder options برایتان باز شود.

تغییر تنظیمات سرچ و پوشه در ویندوز 10

سپس وارد تب view شوید و در بخش hidden file and folders گزینه Don’t show hidden files, folders, or drives را فعال کنید. در آخر بر روی گزینه apply کلیک کنید. به همین راحتی حالا تنظیمات لازم فعال است و می توانید فایل هایی که دوست دارید را مخفی کنید.

تنظیمات مخفی کردن فایل در ویندوز 10

ابتدا بر روی فایل یا پوشه ای که مدنظر دارید راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید. سپس در بخش attributes گزینه hidden را انتخاب کنید و در آخر بر روی گزینه apply کلیک کنید. به همین راحتی فایل شما مخفی می شود و دیگر نمی توانید آن را مشاهده کنید.

روش سادتری برای مخفی کردن فایل ها نیست؟

شما می توانید مراحل بالا را خیلی ساده تر و سریع تر در ویندوز 10 انجام دهید. برای اینکار ابتدا وارد فایل اکسپلورر خود شوید. سپس در بالا وارد تب view شوید. در بخش show/hide اگر گزینه hidden items فعال باشد فایل ها و پوشه های مخفی نمایش داده می شود و اگر روشن نباشد فایل ها و پوشه های مخفی برایتان نمایش داده نمی شود.

پنهان کردن فایل در ویندوز 10

همچنین می توانید با select کردن پوشه و آیتم های مختلف و سپس کلیک کردن بر روی گزینه Hide selected items خیلی ساده و بدون هیچ دردسری فایل ها و پوشه های خود را مخفی کنید.

آموزش تغییر پسورد ویندوز 10 خیلی ساده طی 6 مرحله

پنهان کردن فایل با cmd در ویندوز

Cmd یکی از ابزار های بسیار فوق العاده ویندوز است که می توانید از آن برای کارهای مختلفی استفاده کنید. خوشبختانه شما می توانید با دستور attrib خیلی ساده فایل ها و پوشه های خود را مخفی کنید.

ابتدا کلید های ویندوز و R را باهم فشار دهید تا پنجره RUN باز شود. سپس عبارت cmd.exe را تایپ کنید و بر روی گزینه ok کلیک کنید. سپس دستور زیر را تایپ کنید فقط باید مسیر و نام فایل مدنظر خود را قرار دهید.

  • attrib C:\Users\Lori\Documents\foldername\filename.mp4 +s +h

شما همچنین می توانید از دستور زیر برای مخفی کردن یک فولدر نیز استفاده کنید:

  • attrib C:\Users\Lori\Documents\folder\foldername +s +h

فقط باید مسیر و نام فولدر خود را به در دستور بالا جایگذاری کنید.

همچنین می توانید برای اینکه یک فایل یا فولدر را از حالت مخفی خارج کنید از همین دستور ها استفاده کنید فقط به جای +s و +h از -s و -h استفاده کنید.

به همین راحتی شما می توانید با استفاده از cmd فایل ها، پوشه ها و درایوی که می خواهید را مخفی کنید تا کسی نتواند آنها را مشاهده کند.

2 تا از بهترین روش های خارج کردن فایل فشرده در ویندوز

برنامه های مخفی سازی فایل برای ویندوز 10

استفاده از روش های بالا می توانند مفید باشند اما امنیت آنچنان زیادی دارند و با کمی تغییرات در سیستم و تنظیمات افراد می توانند فایل های مخفی شده را همانند شما مشاهده کنند. در اینجاست که برنامه های شخص ثالثی وجود دارد که می توانند به شما کمک کنند تا خیلی ساده فایل ها و پوشه های خود را با امنیت بالاتری مخفی کنید. فقط در استفاده از این برنامه ها دقت کنید چون در صورت فراموش کردن رمز و تنظیمات آن ممکن است برای از حالت مخفی خارج کردن فایل خود به مشکل بربخورید. در ادامه چندتا از برنامه های مفید در این زمینه را به شما معرفی می کنم:

  • Easy File Locker
  • Secret Disk
  • FileFriend

در این مطلب از  وبلاگ زرممبر مرکز خدمات شبکه های اجتماعی  به آموزش مخفی کردن فایل، پوشه و درایو در ویندوز 10 پرداختم تا بتوانید خیلی ساده فایلی های مهم خود را پنهان کنید تا کسی نتواند آنها را مشاهده کند. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.