خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » آموزش » چگونه ویدیو و تصاویر را در گوگل فوتوز مخفی کنیم؟ آپدیت 2023

همه ما عکس ها و ویدیو هایی داریم که دوست نداریم دیگران آنها را مشاهده کنند. به خصوص در گوشی های تلفن همراه که هر کسی می تواند خیلی راحت به آن دسترسی داشته باشد و در زمانی که حواسمان نیست عکس ها و ویدیو های خصوصی ما را مشاهد کند. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش مخفی کردن تصاویر و ویدیو در گوگل فوتوز یکی از محبوب ترین سرویس ها که اکثرا به عنوان گالری گوشی از آن استفاده می شود بپردازم.

گوگل فوتوز یکی از محبوب ترین برنامه های گالری به خصوص برای گوشی های اندروید به حساب می آید که علاوه بر محیط ساده و جالبی که دارد قابلیت های مختلفی را هم در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این برنامه به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای خود را دسته بندی کنید، از آنها بک‌آپ بگیرید و یا آنها را ویرایش کنید. اما متاسفانه هنوز این برنامه قابلیتی برای پنهان کردن عکس ها و ویدیو ها در دسترس کاربران خود قرار نداده تا بتوانند با استفاده از آن تصاویر خصوصی خود را در دیدی دیگران مخفی کنند.

چگونه ویدیو و تصاویر را در گوگل فوتوز مخفی کنیم؟

شاید قابلیت پنهان کردن تصاویر در google photos به صورت رسمی وجود نداشته باشد اما خوشبختانه روش ها و ترفند هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها ویدیو و تصاویر خود را مخفی کرد. قابلیت آرشیو و lock folder دو تا از ابزارهایی هستند که در این کار به ما کمک می کنند. در ادامه این مطلب از وبلاگ زرممبر وبسایت خرید ممبر به آموزش کامل پنهان کردن ویدیو و تصاویر در گوگل فوتوز میپردازم.

پنهان کردن تصاویر در گوگل فوتوز

آرشیو کردن تصاویر در گوگل photos

یکی از ساده ترین روش هایی که می توان با استفاده از آن تصاویر خود را مخفی کنید آرشیو کردن آنهاست. با آرشیو کردن تصاویر و ویدیو های خود آنها از دید عموم خارج می شوند و تنها وقتی که وارد بخش archive شوید می توانید دوباره آنها را مشاهده کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا برنامه گوگل فوتوز را اجرا کنید و عکس یا ویدیو مدنظرتان را پیدا و اجرا کنید.
  2. سپس بر روی آیکون سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. گزینه move to archive را انتخاب کنید.

با اینکار عکس و ویدیو شما وارد بخش آرشیو گوگل فوتوز شد به این معنی که شما آنها را مشاهده نمی کنید اما تصاویر و ویدیو های شما حذف نشدند بلکه فقط در برنامه ظاهر نیستند.

بهترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی برای اندروید (رایگان و ساده)

چگونه تصاویر و ویدیو های آرشیو شده در گوگل فوتوز را پیدا کنیم؟

حالا که ویدیو ها تصاویر خود را آرشیو کردیم چگونه دوباره به آنها دسترسی داشته باشیم؟ و چگونه آنها را از حالت آرشیو خارج کنیم؟

برای اینکار وارد برنامه گوگل فوتوز شوید و در بخش library گزینه archive را انتخاب کنید. حالا شما وارد بخش آرشیو شدید و می توانید عکس ها و ویدیو هایی که قبلا archive کردید را مشاهده کنید.

اگر تمایل داشتید آنها را از حالت آرشیو خارج کنید ابتدا عکس یا ویدیو خود را باز کنید. سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه کلیک ضربه بزنید و گزینه Unarchive را انتخاب کنید. به همین راحتی دوباره فایل شما گوگل فوتوز ظاهر می شود.

آموزش دانلود بازی و برنامه اندروید خیلی ساده و راحت بدون محدودیت!

پنهان کردن تصاویر و ویدیو در google فوتوز با استفاده از lock folder

Lock folder یکی از قابلیت های جالب گوگل فوتوز به حساب می آید که با استفاده از آن می توان تصاویر و ویدیو های خصوصی خود را وارد پوشه ای مخصوص کرد تا از دید عمومی پنهان شود. برای اینکار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ابتدا وارد گوگل فوتوز شوید و فایلی که قصد مخفی کردن آن دارید را باز کنید.
  2. سپس بر روی سه نقطه بالای صفحه ضربه بزنید.
  3. گزینه move to locked folder را انتخاب کنید.
  4. اگر تا به حال از این قابلیت استفاده نکرده باشید باید کارهای تنظیمات آن را انجام دهید. ابتدا باید با اثر انگشت احراز هویت خود را انجام دهید. سپس بر روی گزینه continue کلیک کنید.
  5. در مرحله بعد گزینه move را انتخاب کنید.
  6. در آخر بر روی allow ضربه بزنید.
  7. به همین راحتی فایل های شما وارد locked folder شدند و به نوعی مخفی شدند. برای مشاهده دوباره این فایل ها باید مراحل زیر را دنبال کنید:
  8. ابتدا گوگل فوتوز خود را باز کنید.
  9. سپس utilities را از منوی اصلی انتخاب کنید.
  10. گزینه locked folder را انتخاب کنید.
  11. سپس شما می توانید تصاویر و ویدیو های خود را که مخفی کردید مشاهده کنید.

در این مطلب از زرممبر مرکز خدمات خرید فالوور اینستاگرام و خرید فالوور ارزان تردز به آموزش مخفی کردن تصاویر در گوگل فوتوز با دو روش مختلف پرداختم تا بتوانید با اینکار فایل هایی که دوست ندارید دیگران آنها را مشاهده کنند به راحتی پنهان کنید. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.