خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » بهترین روش برای مخفی کردن برنامه ها در اندروید (خیلی ساده و بدون نیاز به روت)

امروزه دیگر گوشی های هوشمند در تمام بخش های زندگی دیده می شوند و هر کسی از کوچک تا بزرگ حداقل یک گوشی هوشمند دارد. با استفاده از همین دستگاه کوچک می توان کارهای مختلفی را توسط برنامه های مختلفی که برای آن ساخته شده است انجام داد. همین دستگاه با اینکه کوچک است اما ترفند های بسیاری دارد که در ادامه قرار است یکی از بهترین ترفند های موجود را به شما یاد دهم. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بخواهید یک برنامه را مخفی کنید که کس دیگری آن را نبیند. در این مطلب قرار است به روش های مخفی کردن برنامه ها در اندروید بپردازیم. با زر ممبر تا انتها همراه باشید.

هر کسی در گوشی خود دنیایی از برنامه های مختلف با کاربرد های مختلف دارد. از آنجایی که گوشی یک وسیله است که ممکن است فرد دیگری سراغ آن برود یا برخی مواقع با آن کار کند شاید شما هم برنامه هایی داشته باشید که دوست نداشته باشید کس دیگری آنها را ببیند و عملا بفهمد که شما این برنامه ها را دارید. حالا این برنامه می تواند یک بازی، پیام رسان، شبکه اجتماعی و …. باشد. شاید دلیل مخفی کردن شما هم بسیار متفاوت باشد مثلا بخواهد فرزند خود را کنترل کنید برای همین برنامه هایی را مخفی می کنید و فقط خودتان به آنها دسترسی خواهید داشت.

در کل مخفی کردن برنامه ها در اندروید ترفندی است که ممکن است به دلایل مختلف و در شرایط مختلف به ان نیاز پیدا کنید. در ادامه به چندین روش ساده و راحت برای مخفی کردن برنامه اشاره می کنیم.

مخفی کردن برنامه ها در اندروید

برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که بسیاری از آنها دیگر قابل استفاده نیستید همچنین برخی از آنها بسیار دردسر دارند. ما سعی کردیم راحت ترین و ساده ترین روش ها را به شما آموزش دهیم.

همین الان مطلب ریکاوری چت های واتساپ خیلی ساده و راحت را بخوانید.

استفاده از قابلیت hide app

یکی از قابلیت های بسیار جذابی که به اندروید به تازگی اضافه شده است قابلیت اپ هاید است که توسط آن خیلی راحت می توان یک اپ را مخفی کرد. شرکت گوگل وقتی دید تقاضا برای این مورد بسیار زیاد است در نسخه های جدید اندروید این قابلیت را اضافه کرد. اگر اندروید شما بروز است همین الان می توانید از این قابلیت استفاده کنید.

ابتدا چک کنید که اندروید شما چند است. اگر اندروید گوشی شما پایین باشد شما این قابلیت را ندارید و نمی توانید از آن استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید که مراحل انجام کار در گوشی های مختلف و برند های مختلف کمی متفاوت است. اما یک روش کلی را می گوییم که روند اصلی کار را متوجه شوید.

اگر اندروید شما بروز است و نسخه آن بالا است فقط کافی است در صفحه هوم اسکرین روی صفحه انگشت خود را کمی نگهدارید و سپس از بین گزینه های موجود روی گزینه settings تاچ کنید تا منوی تنظیمات مخصوص برای شما باز شود. سپس باید از بین گزینه های موجود به دنبال گزینه hide app بگردید. بعد تنها کافی است اپی که می خواهید مخفی را انتخاب کنید.

مخفی کردن برنامه در اندروید

مخفی کردن برنامه ها در اندروید با استفاده از قابلیت غیر فعال کردن

یک روش کمی ساده تر نیز برای انجام این کار وجود دارد. شما می توانید خیلی راحت اپ مورد نظر را غیر فعال کنید و هر موقع به آن نیاز داشتید از آن استفاه کنید. شما تنها کافی است وارد بخش settings شوید و از بین گزینه های موجود گزینه app را انتخاب کنید تا به لیستی از برنامه دسترسی داشته باشید. سپس برنامه مدنظر خود را پیدا کنید و روی آن تاچ کنید تا منوی مخصوص آن برنامه برای شما باز شود. سپس روی گزینه disable تاچ کنید تا برنامه غیر فعال شود. البته این قابلیت فقط برای برنامه های معمولی قابل استفاده است و برای برنام های اصلی خود گوشی قابل استفاده نیست.

استفاده از لانچر مخصوص

ممکن است اندروید گوشی شما پایین باشد و شما این امکان را نداشته باشید که از موارد بالا استفاده کنید. اما اصلا نیازی به نگرانی نیست چون خیلی راحت می توانید از لانچر هایی که این قابلیت را دارند استفاده کنید. لانچر های apex launcher و nova launcher از بهترین لانچر های موجود در این زمینه هستند که می توانید از آنها استفاده کنید. این لانچر ها نه تنها ظاهر گوشی شما را زیبا می کنند بلکه قابلیت app hide را به گوشی شما اضافه می کنند.

زر ممبر  مرکز خدمات خرید ممبر اجباری

مخفی کردن برنامه ها با استفاده از اپ

یکی دیگر از روش های ساده که بیشتر افراد می توانند از آن استفاده کنند برنامه های مختلفی است که در این زمینه وجود دارد. شما فقط کافی است عبارت app hide را جستجو کنید تا با تعداد زیادی از این برنامه ها آشنا شوید. برنامه های PrivacyHider و Parallel Space دو برنامه بسیار عالی هستند که می توانید خیلی راحت از آنها استفاده کنید.

کلام آخر

در این مطب به روش های مختلفی جهت مخفی کردن برنامه ها در اندروید اشاره شد که امیدوارم برای تان کاربردی بوده باشد.