خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » اخبار تکنولوژی » چگونه فایل های ورد به را به پی دی اف تبدیل کنیم؟ | آپدیت 2024

در این سال ها فرمت pdf را می توان محبوب ترین و مشهور ترین فرمت اسناد دانست به خصوص در وب که شما نیاز دارید اطلاعاتتان به صورت یکسان برای همه نمایش داده شود. اما اکثر اسناد در سیستم ها در برنامه ورد نوشته می شود بنابراین برنامه های تبدیل ورد به پی در اف امروزه به یکی از نیازهای افراد مختلف از جمله نویسندگان، مدرسان، دانش آموزان و… است. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش تبدیل ورد به پی دی اف بپردازم.

ورد نرم افزاری که توسط شرکت ماکروسافت توسعه یافته است و امروزه محبوب ترین نرم افزار بر روی سیستم های خانگی و گوشی ها برای ذخیره اسناد به حساب می آید. این نرم افزار پایه ذخیره سازی اطلاعات است چون می توان در ان متن نوشت، تصویر قرار داد و… به همین دلیل بیشتر اسناد موجود با نرم افزار ورد و به شکل docs ذخیره می شوند. اما این فرمت چندان برای جا به جایی اسناد و استفاده از ان در سطح اینترنت و نشر اطلاعات مناسب نیست. به همین دلیل باید این فرمت را به فرمت های دیگر تبدیل کرد تا بتوان از آن استفاده بهتری کرد.

تبدیل ورد به پی دی اف

چگونه فایل های ورد را به پی در اف تبدیل کنیم؟

فرمت پی دی اف را می توان محبوب ترین فرمت  سند های قابل حمل دانست. دیگر بسیاری از فایل ها در سطح وب و سیستم ها به شکل پی دی اف هستند. این فرمت که توسط شرکت adobe ابداع شده است حالا به یکی از استاندارد ترین فرمت های سطح وب تبدیل شده است. این فرمت مزایای زیادی از جمله وارد زیر دارد که باعث شده تا به یکی از معروف ترین فرمت های حال حاضر برای اسناد تبدیل شود:

  • حجم بسیار کم
  • عدم خرابی فایل و تغییر فونت و اطلاعات آن در سیستم های مختلف
  • کاهش حجم عکس ها
  • ساختار بسیار مرتب تر

در واقع این فرمت را می توان با بسیاری از نرم افزار ها باز کرد و ان را خواند. برای مثال در ویندوز می توان خیلی راحت این فرمت را با مرورگر خود ویندوز هم باز کرد. همچنین اطلاعاتی که داخل این فرمت وجود دارد اگر از سیستمی به سیستم دیگری منتقل شود به هیچ عنوان تغییر نمی کند و متون و فونت های آن بهم نمی ریزد که این همان مشکلی است که فرمت های دیگر نظیر ورد دارای می باشند و استفاده از انها را سخت می کنند. در واقع به همین دلیل فرمت ورد یک فرمت نه چندان خوب برای انتشار اطلاعات به حساب می آید.

 

همین الان مطلب insight اینستاگرام چیست؟ آموزش تحلیل اینستاگرام با آن (صفر تا صد) را بخوانید.

تبدیل ورد به pdf با استفاده از برنامه ورد مایکروسافت

برای تبدیل فایل های ورد بهترین کار استفاده از خود برنامه ورد مایکروسافت است که معمولا در هر سیستمی نصب است. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا فایل ورد خود باز کنید.

سپس بر روی گزینه File در بالای صفحه کلیک کنید.

گزینه file را در ورد انتخاب کنید

گزینه Save as را انتخاب کنید.

در بخش computer گزینه browse را انتخاب کنید.

Save as فایل در ورد برای تبدیل آن به pdf

نام فایل خود را انتخاب کنید سپس در بخش save as type گزینه pdf را انتخاب کنید.

تبدیل فایل ورد به pdf

به همین راحتی توانستید فایل خود را از ورد به پی دی اف تبدیل کنید.

تبدیل word به pdf به صورت آنلاین

یکی دیگر از روش های محبوب استفاده از سایت های مخصوص این کار است که بتوان بدون استفاده از هیچ گونه برنامه ای خیلی راحت فایل ها را تبدیل کرد. ادامه چندتا از بهترین سایت های ممکن را به شما معرفی می کنیم که می توانید از آنها استفاده کنید.

adobe

وبسایت شرکت adobe خالق pdf را می تواند یک گزینه عالی برای اینکار باشد. وارد وبسایت آن شوید و سپس فایل خود را انتخاب کنید در انتها با کلیک بر روی گزینه convert فایل شما از ورد به pdf تبدیل می شود.

وبسایت ilovepdf برای تبدیل ورد به pdf به صورت آنلاین

Ilovepdf

این سایت یکی از بهترین سایت ها در این زمینه می باشد که تنها کافی است شما وارد سایت شوید و سپس به بخش word to pdf بروید. بعد تنها کافی است فایل مدنظر خود را select کنید و سپس فایل پی دی اف خود را تحویل بگیرید به همین راحتی.

اصول بیشتر سایت ها بر همین اساس است و سایت های مختلف هیچ فرقی باهم ندارند و عملا همه انها یک کار را انجام می دهند. برای پیدا کرده سایت های دیگر عبارت word to pdf را تایپ کنید و با دنیایی از سایت های مختلف در این زمینه آشنا شوید.

این مطلب توسط زر ممبر سایت افزایش ممبر تلگرام نوشته شده است.

کلام آخر

در این مطلب روش تبدیل ورد به پی دی اف را به شما آموزش دادیم. امیدوارم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.