خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » آموزش ایمیل مارکتینگ – هر آنچه باید برای شروع کار بدانید!

این روز ها مارکتینگ مهم ترین بخش هر کسب و کاری برای رشد به حساب می آید. هر فردی باید برای کسب و کار خود ارزش قائل شود و به دنبال روش های مختلفی برای بازاریابی و جذب مشتری باشد. یکی از بهترین روش های مارکتینگ در بستر اینترنت ایمیل مارکتینگ است. شاید شما نیز چندان آشنایی با ایمیل مارکتینگ نداشته باشید. به همین دلیل تصمیم گرفتم تا در این مطلب به آموزش ایمیل مارکتینگ خیلی کوتاه و سریع بپردازم تا شما هم بتوانید از این ابزار قدرتمند جهت بازاریابی استفاده کنید.

ایمیل ها در واقع مانند صندوق پست ما در دنیای واقعی هستند. بسیاری فکر می کنند که دیگر استفاده از ایمیل بسیار کاهش یافته است به همین دلیل به همین دلیل توجه زیادی به ایمیل مارکتینگ نمی کنند. اما شرکت های بزرگ اینترنتی مانند دیجیکالا، نت برگ و… همیشه تمرکز و ارزش زیادی برای ایمیل مارکتینگ قائل بودند زیرا از قدرت زیادی آن باخبر بودند. ایمیل مارکتینگ یک روش بازاریابی بسیار ارزان و با بازدهی بالا است که خیلی راحت می توان تکنیک های مختلفی از بازاریابی را در این روش پیاده کرد.

آموزش ایمیل مارکتینگ

آموزش ایمیل مارکتینگ

اگر بخواهم از ایمیل مارکتینگ و فواید آن بگویم شاید این مطلب حالا حالا ها ادامه داشته باشد و تمام نشود. خیلی ساده می گویم وقتی شرکت بزرگ اینترنتی به سمت ایمیل مارکتینگ رفتند و همچنان دارند از آن استفاده می کنند و بر روی آن سرمایه گذاری می کنند بنابراین قدرت و بازدهی زیادی دارد. حالا شاید با این توضیحات شماهم ترغیب شده باشید که از این روش استفاده کنید. در ادامه به شما مراحل ایمیل مارکتینگ را خیلی ساده و سریع می گویم تا شماهم به جمع ایمیل مارکتر ها بپیوندید.

انتخاب بستر مناسب برای ایمیل مارکتینگ

اولین قدمی که باید انجام دهید انتخاب یک بستر مناسب برای این کار است. فرقی نمی کند کسب و کار شما تلگرام باشد، سایت باشد، اینستاگرام باشد و…. در تمام پلتفرم ها می توان از ایمیل مارکتینگ به نحوه و روش های مختلفی استفاده کرد. اما چگونگی استفاده در این پلتفرم ها تفاوت زیادی باهم می کند. پیشنهاد ما این است که اگر می خواهید از کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده کنید حتما یک سایت برای خودتان بسازید.

روش های جلب اعتماد در تلگرام (برای موفقیت در فروش جلب اعتماد لازم است!)

انتخاب پلتفرم مناسب ایمیل مارکتینگ

بعد از اینکه مشخص کردید در کدام بستر قصد انجام ایمیل مارکتینگ را دارید باید پلتفرم مناسب این کار یا به عبارتی سرویس ایمیل مارکتینگ خود را انتخاب کنید. اگر شما به صورت عالی اقدام به جمع آوری ایمیل و ارسال ایمیل کنید به احتمال زیاد بسیاری از این ایمیل ها به پوشه اسپم کاربران انتقال می یابند و هیچ وقت کمپین شما به درستی پیش نمی رود. کاری که این سرویس ها انجام می دهند این است که به شما این قابلیت را می دهد تا یک ایمیل را طراحی کنید و برای تعداد بسیار بالایی از افراد با درصد اسپم بسیار پایین ارسال کنید.

پلتفرم های ایرانی و خارجی مختلفی وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید. در میان پلتفرم های خارجی میلرلایت، میل چیمپ،  Constant Contact و سندر جز محبوب ترین ها به حساب می آیند. در میان پلتفرم های ایرانی نیز نجوا گزینه بسیار مناسبی می باشد. بیشتر این سرویس ها پلن رایگان دارند که به شما اجازه می دهد تا سقف 1000 نفر از سفر ایمیل مارکتینگ آنها به صورت رایگان استفاده کنید. انتخاب پلتفرم مناسب در آموزش ایمیل مارکتینگ ما نمی گنجد برای همین سعی می کنم در مطلب دیگری از وبلاگ زرممبر به آن بپردازم.

جمع آوری ایمیل مهم ترین بخش آموزش ایمیل مارکتینگ

مرحله سوم جمع آوری ایمیل است که اصلی ترین و مهم ترین بخش کمپین ایمیل مارکتینگ به حساب می آید. شما باید با استفاده از روش های مختلفی اقدام به جمع آوری ایمیل کاربران کنید.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افراد انجام می دهند خرید ایمیل است که عملا کاری اشتباه و الکی است چون هیچ سودی به حال شما ندارد. برای اینکه بتوانید ایمیل افراد را بدست بیاورید باید در مقابل به آنها پیشنهادی بدهید برای مثال: تخفیف، دوره رایگان، مطالب ویژه و…. بهترین راه برای یادگیری مشاهده و برسی برند های بزرگ است.

زرممبر مرکز خدمات خرید بازدید فیک، افزایش فالوور فیک اینستاگرام و….

ساخت و اجرای کمپین ایمیل مارکتینگ

مرحله چهارم یا به عبارتی مرحله آخر آموزش ایمیل مارکتینگ ما ساخت کمپین و اجرای کمپین است. شما باید با توجه به حوزه خودتان یک فیق فروش بسازید و با استفاده از پلتفرم های ایمیل مارکتینگ آن را اجرا کنید. ابتدا باید فرد را با خود آشنا کنید، سپس باید اعتماد او را جلب کنید، بعد باید او را به یک خریدار کوچک تبدیل کنید، سپس باید با ارائه پیشنهاد هایی او را به یک خریدار بزرگ و سپس آن را به یک مشتری تبدیل کنید. ساخت و اجرای کمپین نیز خود مسئله پیچیده  حرفه ای است برای همین در یک مطلب دیگر به آن می پردازیم. اما همچنان بهترین راه این است که کمپین های ایمیل مارکتینگ شرکت های مختلفی چه کوچک و بزرگ را مشاهده و برسی کنید.

در این مطلب به آموزش ایمیل مارکتینگ خیلی ساده و سریع پرداختم تا با شیوه کار و روند اصلی آشنا شوید. امیدوارم از این مطلب استفاده کرده باشید و برایتان مفید بوده باشد.