خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » چگونه تماس تلگرام غیرفعال کنیم؟ آموزش غیرفعال کردن تماس تلگرام

تلگرام رامی توان جز محبوب ترین و مشهور ترین پیام رسان ها به حساب آورد. به خصوص در ایران این برنامه طرفداران بسیار زیادی دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند. ویژگی ها و امکانات زیاد همگی دلیلی برای این حجم از محبوبیت هستند. یکی از امکاناتی که تلگرام مدت ها قبل به برنامه خود اضافه کرد قابلیت تماس صوتی درون برنامه ای می باشد. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش غیرفعال کردن تماس تلگرام بپردازم تا افراد نتوانند با استفاده از این قابلیت با شما تماس برقرار کنند.

چندی پیش تلگرام قابلیت تماس صوتی را به برنامه خود جهت رقابت بیشتر با واتساپ اضافه کرد. این قابلیت بدون کمترین اشکالاتی به این برنامه اضافه شد و نسخه های جدید این برنامه موجود می باشد اما هنوز مانند واتساپ فراگیر نشده است. همچنین در تلگرام بسیاری از افراد این امکان را دارند که شما را از گروه، کانال یا حتی از روی id پیدا کنند و بدون نیاز به شماره تلفن با شما تماس برقرار کنند. به همین دلیل بسیاری از افراد اقدام به غیرفعال سازی تماس صوتی تلگرام یا عوض کردن تنظیمات آن می کنند که در این مطلب به طور کامل به این بحث می پردازیم.

غیرفعال کردن تماس تلگرام

خوشبختانه تلگرام در همان ابتدا این قابلیت را در اختیار افراد قرار داده تا بتوانند خیلی راحت تنظیمات تماس این اپ را تغییر دهند تا اگر نخواستند تماسی دریافت نکنند. اگر شماهم جز این افراد هستید تنها کافیست تا مراحل زیر را برای غیرفعال کردن این قابلیت دنبال کنید.

نکته: معمولا تلگرام در آپدیت های مختلف خود اقدام به تغییر برخی قابلیت ها و اضافه کردن قابلیت های جدید می کند به همین دلیل اگر قصد دارید تا از این آموزش استفاده کنید بهتر است تلگرام خود را به آخرین نسخه بروزرسانی کنید که این کار را می توانید از طریق مارکت ها معتبر مانند گوگل پلی انجام دهید.

  1. ابتدا وارد تلگرام و اکانت خود شوید.
  2. سپس در صفحه اصلی برنامه تلگرام بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  3. در منویی که باز می شود بر روی گزینه settings کلیک کنید
  4. در بخش بعدی بر روی گزینه privacy and security کلیک کنید.
  5. در این بخش گزینه ای به نام call را مشاهده می کنید. بر روی آن کلیک کنید.
  6. در صفحه در زیر عبارت who can call me سه گزینه وجود دارد:

Everybody: با انتخاب این گزینه همه افراد می توانند به شما در تلگرام زنگ بزنند و عملا هر کسی که صفحه شما یا ایدی شما را داشته باشد خیلی راحت می تواند با شما تماس برقرار کند.

My contacts: با انتخاب این گزینه فقط مخاطبین شما می توانند با شما تماس صوتی از طریق تلگرام برقرار کنند و عملا بقیه افراد و افرادی که شما نمیشناسید نمی توانند این کار را بکنند که پیشنهاد ما به شما استفاده از این گزینه می باشد.

با انتخاب این گزینه دو گزینه دیگر در پایین ظاهر می شود:

Always allow: در این بخش می توانید افرادی که می توانند همیشه به شما زنگ بزنند را انتخاب کنید.

Never allow: در این بخش هم می توانید افرادی که نمی توانند به شما زنگ بزنند را انتخاب کنید.

Nobody: با انتخاب این گزینه دیگر فردی نمی تواند با شما تماس تلفنی در واتساپ برقرار کند.

غیرفعال کردن تماس تلگرام

با انتخاب این گزینه برای شما در بخش بعدی گزینه ای به نام always allow ظاهر می شود. می توانید بر روی آن کلیک کنید و سپس برخی از مخاطبین و افرادی که همیشه می توانند به شما زنگ بزنند را انتخاب کنید وبا این کار عملا لیستی از افرادی که می توانند به شما زنگ زنند درست کنید.

آموزش استفاده از یک اکانت تلگرام در چند دستگاه

جلوگیری از تماس های تلگرام در کامپیوتر

اگر از نسخه دکستاپ برنامه تلگرام استفاده می کنید می توانید برای غیرفعال کردن تماس تلگرام مراحل زیر را انجام دهید.

  1. ابتدا برنامه را باز کنید.
  2. سپس بر روی سه خط بالای صفحه کلیک کنید.
  3. حالا بر روی گزینه settings کلیک کنید.
  4. در بخش بعدی بر روی گزینه privacy and security کلیک کنید.
  5. سپس بر روی گزینه Call کلیک کنید.
  6. حالا گزینه never  را انتخاب کنید.
  7. در آخر بر روی گزینه Save کلیک کنید.

آموزش دیلیت اکانت ردیت (reddit) در عرض 8 دقیقه

افزایش ممبر تلگرام

قطعا تلگرام جز محبوب ترین برنامه ها در ایران به حساب می آید به همین دلیل بسیاری از افراد، کسب و کار ها و شرکت ها از آن برای رشد کسب و کار خود، معروفیت، بدست آوردن پول و غیره استفاده می کنند اما برای بدست آوردن همه اینها نیاز به ممبر دارید. ممبر در تلگرام را می توانید با تبلیغات یا تولید محتوا بدست بیاورید. اگر قصد دارید تبلیغات کنید باید ابتدا مقداری ممبر داشته باشید تا افراد جدید بعد از دیدن کانال یا گروه شما ترغیب شوند کانال شما را دنبال کنند. همچنین اگر می خواهید از راه تولید محتوا پیشرفت کنید باید در ابتدای کار کانال شما مقداری ممبر داشته باشد تا افراد با دیدن کانال شما اقدام به دنبال کردن آن کنند. به همین دلیل بسیار از افراد در اوایل کار از خدمات خرید ممبر گروه، خرید ممبر واقعی تلگرام استفاده می کنند. زرممبر هم به همین دلیل این خدمات را به مجموعه خدمات خود اضافه کرده است.