خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » واتساپ » آموزش پاک کردن حافظه کش واتساپ در اندروید و ios خیلی راحت

یکی از مشکلاتی که قطعا بسیاری از ما با ان رو به رو شدیم پر شدن حافظه گوشی است. یکی از عوامل این مشکل نیز حافظه کش برنامه ها می باشد. فرقی نمی کند از اندروید استفاده می کنید یا IOS معمولا بیشترین حافظه کش و اشغال فضا به پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مربوط می شود. در این مطلب قصد دارم تا روش پاک کردن حافظه کش واتساپ را به شما آموزش دهم تا بخش زیادی از حافظه گوشی خود را آزاد کنید.

شاید به درستی ندانید که کش چیست و به چه دردی می خورد. برنامه ها مخصوصا در گوشی های موبایل برای اینکه سریع تر اجرا شوند و پردازش بهتری داشته باشند بخشی از اطلاعات را به صورت کش در گوشی شما ذخیره می کنند. این اطلاعات به علت اینکه ممکن است شما با افراد زیادی چت کنید و اطلاعات زیادی رد و بدل کنند بعد از مدتی بسیار پر حجم می شود و بخش زیادی از حافظه گوشی شما را پر می کند. حتی حافظه کش در برخی مواقع موجب اختلال در برنامه می شود و مجبور هستید به صورت دستی حافظه کش برخی برنامه ها را حذف کنید تا به درستی کار کنند.

اک کردن حافظه کش واتساپ

پاک کردن حافظه کش واتساپ

برای پاک کردن حافظه پنهان واتساپ چندین روش وجود دارد که می توانید از آنها استفاده شوید. شما می توانید از طریق تنظیمات خود گوشی این کار را انجام دهید یا حتی از طریق خود واتساپ نیز این کار را هم انجام دهید. همچنین اگر یک گفتگو را پاک کنید نیز بخشی از حافظه کش حذف می شوند. در ادامه چندین روش درست و اصولی را برای این کار به شما معرفی می کنم.

پاک کردن حافظه پنهان واتساپ بدون نیاز به نصب برنامه

برای این کار ابتدا واتساپ را باز کنید. سپس روی آیکون سه نقطه کلیک کنید و بعد از آن روی گزینه settings کلیک کنید. حالا تنظیمات واتساپ برای شما باز می شود. بر روی گزینه data and storage usage کلیک کنید. صفحه جدید برای شما باز می شود که در این بخش بر روی گزینه storage usage کلیک کنید.

حالا لیستی از تمام چت ها و گروه های واتساپ خود مشاهده می کنید که بر اساس میزان اشغال حافظه کش مرتب شدند. در این بخش بر روی گروه یا چتی که می خواهید کلیک کنید و سپس گزینه free up space را کلیک کنید. پاک کردن این حافظه کش اشکالی در عملکرد برنامه شما ندارد و دوباره می تواند در همان گروه یا چت به مکالمه بپردازید.

گیت هاب چیست و چه کاربردی دارد؟ هر آنچه باید درباره‌ی آن بدانید!

البته امکان جالبی که واتساپ برای پاک کردن حافظه کش گذاشته است علاوه بر جدا کردن گروه ها و چت ها به صورت مجزا این است که می توانید حتی نوع فایل و دیتا ای که قصد حذف آن را دارید را هم مشخص کنید. این امکان به شما این اجازه را می دهد تا با مدیریت بهتری حافظه کش واتساپ خود را پاک کنید.

پاک کردن حافظه کش واتساپ در اندروید

به جز خود واتساپ می توانید از طریق خود تنظیمات گوشی نیز به حذف حافظه کش بپردازید. اگر گوشی شما اندروید است تنها کافی است ابتدا وارد بخش تنظیمات گوشی خود شوید. سپس به بخش برنامه ها یا همان apps بروید و در آنجا واتساپ را پیدا کنید. در این بخش اطلاعاتی از برنامه به شما نمایش داده می شود. بر روی گزینه storage cache کلیک کنید سپس بر روی گزینه clear cache کلیک کنید. به همین راحتی شما حافظه کش واتساپ را پاک کردید. البته این روش چندان درست نیست و امکان دارد تا بخشی از حافظه کش را پاک نکند یا اینکه حافظه کش چت هایی که شما دوست ندارید را هم پاک کند. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پیشنهاد می کند تا از طریق خود برنامه اقدام به این کار کنید.

پاک کردن فضای پنهان واتساپ در ios

در برنامه ios نیز دو روش برای این کار وجود دارد. اولی از طریق خود واتساپ است که چندان فرقی با روش اندروید ندارد و مراحل آن تقریبا همان گونه است. اما شما می توانید از طریق خود تنظیمات نیز این کار را انجام دهید. ابتدا settings گوشی خود را باز کنید و سپس به بخش general بروید و  بر روی گزینه  Storage & iCloud Usage کلیک کنید و سپس گزینه manage storage را انتخاب کنید. حالا واتساپ را پیدا کنید و بر روی آن کلیک کنید. حالا حجم حافظه کش واتساپ به شما نمایش داده می شود که می توان آن را پاک کنید.

مراحل انتقال چت از واتساپ به تلگرام طبق آپدیت جدید تلگرام

آیا پاک کردن حافظه کش واتساپ مشکلی ایجاد می کنند؟

معمولا پاک کردن حافظه کش هیچ اشکال یا ایرادی ندارد و هیچ وقت اطلاعات مهمی در حافظه کش ذخیره نمی شود و پاک کردن آن هیچ اشکالی ندارد فقط امکان دارد تا کمی برنامه بعد از پاک کردن حافظه کش کند تر شود که البته خیلی ملموس نیست.

در این مطلب به شما روش پاک کردن حافظه کش واتساپ در اندروید و ios را آموزش دادم. امیدوارم از این مطلب خوشتان آمده باشد.