خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » ترفند » گوگل بارد چیست؟ آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل

این روزها زمزمه های هوش مصنوعی همه جا را فراگرفته و تقریبا در هر حوزه ای و از هر شرکتی قدیمی در عرصه هوش مصنوعی میبینیم. طبیعتا گوگل به عنوان یکی از مهم ترین شرکت های این دوران و غول بی رقیب در دنیای اینترنت هم با هوش مصنوعی بارد خود وارد این بازی شده است. در این مطلب قصد دارم تا به آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد بپردازم و شما را بیشتر با این ابزار آشنا کنم.

مدت زمان زیادی نمی شود که سرویس chatgpt به طور فوق العاده سر و صدا زیادی را در دنیا به پا کرده است و نام هوش مصنوعی را خیلی بیشتر بر روی زبان ها انداخته است. سرویس چت جی پی تی تقریبا بسیار پیشرفته تر و کامل تر چیزیست که تا به امروز از هوش مصنوعی دیده بودیم. گوگل هم با دیدن موفقیت و سرعت رشد chatgpt خیلی سریع و در کاری بسیار عجولانه سرویس گوگل بارد خود را معرفی کرده است. تا به حال گوگل از هوش مصنوعی در سرویس های مختلف خود استفاده کرده است اما انتشار گوگل بارد به نوعی اعلام ورود یکی از قدرتمند ترین شرکت های دنیای اینترنت به این حوزه است.

گوگل بارد چیست

گوگل بارد چیست؟

سرویس گوگل بارد یک هوش مصنوعی مولد است و در واقع یک چت هوشمند به حساب می آید که می تواند به سوالات شما پاسخ دهد و در حوزه های مختلف به شما کمک کند. این سرویس در تاریخ 6 فوریه معرفی شد و در مراسم google i/o 2023 رونمایی شد.

آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد

برای استفاده از هوش مصنوعی گوگل ابتدا وارد آدرس bard.google.com شوید. سپس از طریق حساب کاربری گوگل خود وارد شوید. اگر حساب کاربری ندارید حتما یک حساب گوگل به صورت رایگان ایجاد کنید. سپس وارد صفحه اصلی گوگل بارد می شود که می تواند در کادر مربوطه هر متنی را خواستید وارد کنید.

هوش مصنوعی گوگل با توجه به چیزی که شما برای او نوشته اید و از او سوال کردید سعی می کند تا در قالب متن به پرسش شما پاسخ دهد. این هوش مصنوعی از قدرت دیگر سرویس های گوگل و محتوای موجود در وب برای پاسخ دادن به شما استفاده می کند.

نحوه استفاده از هوش مصنوعی chatgpt در بینگ | ChatGPT Edge

آیا گوگل بارد رقیب chatgpt است؟

به طور کلی با ورود گوگل به عرصه هوش مصنوعی می توان آن را به عنوان یکی از اصلی ترین رقیب های chatgpt به حساب آورد اما اینکه در حال حاضر بارد توانایی مقابله با chatgpt را دارد و آیا اینکه می تواند به اندازه آن باشد؟ طبیعتا جواب این سوال خیر است به این دلیل که هوش مصنوعی گوگل در واقع مانند یک دستیار و یک چت بات هوشمند است و هنوز به اندازه چت جی پی تی قوی نیست و تنها به عنوان یک سرویس هوش مصنوعی مبتنی بر وب و اطلاعات موجود در اینترنت می تواند یک گزینه بسیار خوب باشد.

گوگل بارد تازه اول راه است و گوگل آن را خیلی زودتر معرفی کرده است. اما با توجه به سابقه شرکت گوگل و قدرت آن می توان انتظار داشت تا در طول چند سال آینده بارد به یکی از متداول ترین و اصلی ترین بازیگر های دنیای هوش مصنوعی تبدیل شود و بتواند به قدرتمند ترین رقیب chatgpt تبدیل شود.

چت gpt چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟

هوش مصنوعی بارد

کاربرد های هوش مصنوعی گوگل:

سرویس گوگل بارد کاربرد های مختلفی در حوزه های مختلف از آموزشی یا سرگرمی دارد. از گوگل بارد می توان برای یادگیری چیزهای جدید استفاده کرد و یا در تولید گزارش و نوشتن ایمیل و… از آن کمک گرفت.

همچنین این سرویس به افراد ایده های جالبی درباره تولید محتوا، محصولات و… بدهد و به علاوه می توان از آن برای نوشتن پست و کدنویسی های مختلف مانند پایتون و جاوا استفاده کرد. به همه اینها قابلیت ترجمه و پاسخ به انواع و اقسام سوالات شما را اضافه کنید تا متوجه شوید که این ابزار چقدر می تواند مفید و کار آمد باشد.

البته باید این موضوع را هم باید در نظر گرفت که این ربات تازه اول راه است و هنوز محدودیت های زیادی دارد و نمی توان روی آن خیلی کامل حساب کرد. این ربات توانایی تولید کد های خیلی حرفه ای و کامل را برای برنامه نویسان ندارد. همچنین نمی تواند در برخی موارد مانند فرهنگ و پزشکی و موارد سیاسی پاسخی ارائه دهد. در واقه این هوش مصنوعی از پاسخ به هر سوالی که امکان دارد باعث ایجاد مشکلی شود اجتناب می کند.

چرا گوگل بارد در ایران کار نمی کند؟

طبیعتا مانند اکثر سرویس ها و خدمات دیگر سرویس گوگل بارد هم در ایران تحریم است و اگر وارد وبسایت آن شوید نمی توانید از آن استفاده کنید. برای رفع این مشکل می توانید از برنامه های تغییر ip یا dns های مختلف در این زمینه استفاده کنید. یکی از سرویس های ایرانی مناسب در این زمینه 403.online و شکن است که می توان با استفاده از dns های آنها از سرویس گوگل بارد در ایران به راحتی استفاده کرد.

در این مطلب از وبلاگ زرممبر مرکز خدمات خرید ممبر واقعی ایرانی تلگرام و خرید ممبر واقعی گروه تلگرام به آموزش استفاده از هوش مصنوعی گوگل بارد پرداختم و سعی کردم تا شما را بیشتر با این سرویس آشنا کنم تا بتوانید همزمان با پیشرفت دنیای فناوری از آن به نفع خودتان استفاده کنید. گوگل بارد یک قدم بسیار کوچک در زمینه هوش مصنوعی و ورود به عصری جدید است که می تواند آینده بسیار جالبی را به وجود بیاورد.