خرید ممبر تلگرام » وبلاگ زر ممبر » تلگرام » آموزشی » مدیریت گروه تلگرام ( واقعا این موارد را می دانستید؟ + آپدیت 2020)

امروزه تلگرام یکی از پیام رسان های جذاب و کاربردی برای کاربران است که میتوان در زمینه های مختلف با عضو شدن در کانال ها و گروه های تلگرامی از اخبار فرهنگی، ورزشی، آموزشی و… بهره برد. در گروه های تلگرامی یک مدیر دارای وظایفی است که باید به خوبی از آنها اطلاع داشته باشد تا بتواند گروه را به خوبی مدیریت کند. پس از اینکه در نسخه های جدید تلگرام حداکثر تعداد اعضا به حدود ده هزار نفر رسید ابزار های مدیریت بیشتری نیز به تلگرام اضافه شد تا مدیران بهتر بتوانند اعضای گروه را مدیریت کنند. برای مثال یک مدیر گروه می تواند به دلخواه یک سری از افراد را از گفتگو و چت در گروه منع کند و امکان ارسال پیام و استیکر را از آنها بگیرد و یا می تواند افرادی را از گروه حذف کند. مدیران گروه برای انجام دادن چنین کارهایی می توانند به این مقاله توجه کرده و مدیریت گروه های تلگرامی خود را به خوبی انجام دهند. در ادامه با زر ممبر – فروشگاه ممبر واقعی همراه باشید.

روش های مدیریت گروه تلگرام

اموزش مدیریت گروه تلگرام

مدیریت گروه تلگرام : افزودن ادمین جدید

گاهی مدیران گروه برای مدیریت بهتر گروه نیاز به چندین فرد به عنوان ادمین گروه دارند تا با تقسیم کار بتوانند به خوبی اعضای گروه را مدیریت و کنترل کنند. نحوه افزودن ادمین جدید به گروه تلگرامی اینگونه است که ابتدا شما به عنوان مدیر وارد گروه خود شوید و روی عکس و نام گروه خود کلیک کنید. بعد در بالای صفحه سمت راست آیکون چرخ دنده یا یک مداد که نشان دهنده ی ویرایش کردن می باشد را انتخاب کنید. بعد از آن در صفحه ی جدید گزینه administrators را انتخاب کنید تا تنظیمات ادمین ها نمایش داده شود. در این قسمت باید گزینه add administrators  را انتخاب کنید. اکنون لیست تمام اعضای گروه برای شما مشخص می شود که شما باید فرد مورد نظرتان که می خواهید او را ادمین کنید، انتخاب کنید تا تنظیمات ادمین برای شما نمایش داده.

زر ممبر ارائه خدمات خرید ممبر واقعی گروه

حتی شما می توانید مراحل بالا را در نسخه ی به روز تلگرام به این صورت انجام دهید که در صفحه ی لیست اعضای گروه فرد مورد نظر را انتخاب کنید و انگشت خود را بر روی نام او چند لحظه نگه دارید و بعد گزینه  Promote to adminرا انتخاب کنید. در این قسمت شما می توانید تنظیماتی مربوط به ادمین ها را به طور دلخواه تغییر دهید. در این صفحه با انتخاب کردن گزینه add new admins ادمین مورد نظر به گروه ادمین اضافه می شود. قابل ذکر است که ادمین جدید نمی تواند شما را از مدیریت برکنار کند. پس از انجام تغییرات لازم باید از بالای صفحه گزینه یا تیک تایید را انتخاب کنید تا تغییرات انجام شده برای گروه ثبت شود. در نهایت فرد مورد نظر به عنوان ادمین گروه می تواند به مدیریت گروه تلگرامی شما بپردازد. یکی از بهترین روش های مدیریت گروه تلگرام، افزودن ادمین است. حتما از چندین ادمین برای گروه خود استفاده کنید.

پیشنهاد می شود مطلب ربات رایگان مدیریت گروه (مبصر گروه) تلگرام؛ بدون هزینه! را بخوانید.

آموزش حذف کاربران از گروه

گاهی مدیران گروه بنا به دلایلی مانند ایجاد مزاحمت برای اعضای گروه، ارسال گیف ها و پیام های غیر اخلاقی و…. بعضی از اعضا را از گروه حذف می کنند. برای این کار شما ابتدا باید به گروه خود مراجعه کنید. سپس نام گروه خود را از منوی فوقانی صفحه لمس کنید تا بخش تنظیمات و لیست اعضای گروه برای شما نمایش داده شود. بعد از آن فرد مورد نظر که می خواهید او را از گروه حذف کنید را انتخاب کرده و انگشت خود را بر روی پروفایل او قرار دهید و چند لحظه نگه دارید تا پنجره ای برای شما نمایان شود از بین گزینه ها گزینه Remove from group را انتخاب کنید. به همین سادگی می توانید اعضا مد نظرتان را از گروه حذف کنید.

پیشنهاد می شود مطلب آموزش ساخت گروه عمومی (پابلیک) دارای یوزرنیم و تبدیل گروه خصوصی به عمومی را بخوانید.

آموزش ایجاد محدودیت برای اعضای گروه

گاهی شما به عنوان مدیر گروه می خواهید که دسترسی اعضا به مطالب و استفاده از گروه را در بخش های خاصی محدود کنید. برای انجام این کار کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

ابتدا وارد گروه خود شوید و بر روی نام گروه خود ضربه بزنید. در این قسمت آیکون چرخ دنده و یا مداد که در بالای صفحه سمت راست وجود دارد را انتخاب کنید. بعد از آن در قسمت لیست اعضای گروه، فردی را که می خواهید دسترسی او را به گروه محدود کنید انتخاب کنید و سه نقطه ی کنار نام او را بزنید. در پنجره ی باز شده گزینه Restrict User را انتخاب کنید. در این مرحله با تنظیمات مختلفی رو به رو می شوید که با غیر فعال کردن هر کدام از آنها قابلیت مربوطه را از کاربر مورد نظر سلب خواهید کرد:

  • Read Messages :قابلیت خواندن پیام های گروه
  •  :Send Messagesقابلیت ارسال پیام در گروه
  •  :Send Mediaقابلیت ارسال فایل های صوتی و تصویری
  • Send Stickers & GIFs: قابلیت ارسال استیکر و گیف
  •  :Embed linksقابلیت ارسال لینک و یا مطالبی که دارای لینک هستند
  •  :Banned Until غیر فعال کردن دسترسی های کاربر برای یک زمان خاص

پس از انجام تغییرات لازم گزینه ی تیک بالای صفحه را انتخاب کنید تا تغییرات انجام شده اعمال شوند. در صورتیکه شما می خواهید فرد مورد نظر بطور کامل از گروه اخراج شود گزینه ی Ban And Remove From Group را انتخاب کنید. همچنین شما می توانید با انتخاب گزینه ی Banned Until برای یک بازه ی زمانی خاصی مثلا یک هفته فرد را محدود کنید. برای اینکار کافی است تاریخ مورد نظر را انتخاب کرده و گزینه ی Set را بزنید. سپس گزینه ی تیک در بالای صفحه را بزنید تا محدودیت برای فرد ایجاد شود. اینگونه شما توانسته اید فرد را برای مدت زمانی از دسترسی به گروه خود محدود کنید.

در این مقاله سعی کردیم سه مورد از آموزش های پر کاربرد برای مدیریت گروه تلگرام را برای شما شرح دهیم. امیدوارم برای شما مفید بوده باشد.